Електромобили

  • 15.03.2025
  • /
  • Електромобили
  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.01.2025
  • /
  • Електромобили

Откакто първата Tesla се появи на сцената през 2008 г., производителят на автомобили обръща глави и портфейли. Има много неща, които могат да се харесат в Tesla – от характерния външен вид до бордовите функции, като например системата за автопилот, която е най-близко до самостоятелното шофиране на повечето от нас. Има обаче и някои недостатъци, включително това колко скъпи могат да бъдат те. Въпреки че цената на Teslas започна да е по-висока от тази на други електрически или хибридни автомобили, в крайна сметка цените паднаха поради конкуренцията. Всъщност през 2024 г. Tesla не беше най-големият продавач на електромобили; тази титла беше присъдена на BYD, китайска компания, която произвежда автомобили, електроника и др. Каквато и да е цената в наши дни, шофирането на Tesla определено ще ви привлече вниманието. И все пак има много неща, които трябва да вземете предвид, когато купувате нова или употребявана Tesla. Тъй като цените са склонни […]

  • 19.12.2024
  • /
  • Електромобили

Lexus представи концептуалния автомобил за наследника на LFA – Lexus Electrified Sport. Той е известен с други имена като Lexus „LFR“, но автомобилният производител все още не му е дал официално име. В TikTok видео на Supercar Blondie – с над 43 000 харесвания към момента на писане – тя обяснява, че новото спортно купе на Lexus ще бъде изцяло електрическо, опровергавайки предишни слухове, че ще бъде хибрид или ще разполага с V8 двигател в някаква форма. Както може да се очаква при всеки електрически концептуален автомобил или новообявен модел, мненията в интернет пространството и сред феновете на Lexus са разнообразни – и много от тях не са положителни. Основният източник на недоволството в коментарите е електрическото задвижване. За хората, които копнеят за времената на мощните бензинови двигатели, електрическият мотор е, меко казано, обиден. Те, разбира се, пренебрегват факта, че много от суперавтомобилите и хиперавтомобилите, по които се възхищават, използват […]

  • 10.12.2024
  • /
  • Електромобили

Hyundai Ioniq 5 N от 2025 година е електрическа ракета на четири колела. Разполага с 601 конски сили и въртящ момент от 545 lb-ft, идеални за градско каране, но когато натиснете бутона „N Grin Boost“, нещата стават сериозни – мощността се увеличава до 641 к.с. и 568 lb-ft. Според Hyundai, автомобилът ускорява от 0 до 60 mph за 3.25 секунди – но някои медии, които са тествали Ioniq 5 N, са измерили дори по-бързо време. Освен че е най-мощният автомобил, произвеждан някога от Hyundai, той е и изключително приятен за управление. Управлението и динамиката на завоите са отлични, вози стабилно и е достатъчно удобен, за да бъде практичен за ежедневно ползване. Но след като прекарах почти две седмици с Ioniq 5 N, използвайки го като ежедневен автомобил, започнах да се замислям по-малко за мощността и повече за малките детайли. В автомобилите има много особености и идiosyncrasies, които дори най-опитните ентусиасти […]

  • 03.12.2024
  • /
  • Електромобили

Jaguar подготвя така необходимото си преосмисляне и ако сте си мислили, че британският автомобилен производител ще играе на сигурно, може би ще искате да седнете, преди да разгледате новата концепция Jaguar Type 00. Представено днес на Седмицата на изкуствата в Маями, изцяло електрическото купе е голям, смел и несъмнено противоречив шамар в лицето на традиционализма. Името, което се произнася „Type Zero Zero“, вероятно е най-ясната препратка към старите автомобили Jaguar. Първото Zero е препратка към неговото изцяло електрическо задвижване с нулеви емисии, което ще разчита на напълно нова електрическа архитектура Jaguar Electrical Architecture (JEA). Второто е препратка към ролята му в основата на един нов (и надяваме се печеливш) Jaguar. Може да се каже, че реакцията на съобщението за промяна на марката на Jaguar през ноември не беше всеобщо положителна. Новото лого на автомобилния производител, придружено от моден рекламен клип, предизвика объркване сред някои и откровена ярост сред други. Това, […]

  • 29.11.2024
  • /
  • Електромобили

Subaru Solterra 2024 се стреми да комбинира здравите офроуд възможности на класическите модели на Subaru с иновациите на електрическия автомобил (EV). Въпреки това, макар Subaru да хвали Solterra като „най-напредналия Subaru досега“, някои поставят под въпрос това твърдение заради ограниченото му разстояние на пробег и дългото време за зареждане. Според Subaru, официалният пробег на Solterra 2024 е между 222 и 227 мили, в зависимост от версията. Въпреки това, някои рецензенти от водещи медии са имали затруднения да достигнат дори 200 мили с едно зареждане, като се вземат предвид шофирането по магистрала, климатизацията и други фактори. Въпреки че Subaru Solterra има по-малък пробег в сравнение с конкурентите, той е комфортен, безопасен и предлага достатъчно пространство. Но дали това е достатъчно, за да компенсира недостатъците? Доклад от 2023 г. на Bloomberg твърди, че електрическите автомобили в САЩ са имали среден пробег от около 300 мили по това време. Това поставя Solterra значително […]

  • 26.11.2024
  • /
  • Електромобили

След години изпълнени с неизпълнени обещания, отложени събития за стартиране и празни уверения от страна на Tesla за техните автомобили, техните възможности и това, което е постижимо с функции като „Autopilot“, аз станах доста скептичен към марката. Помните ли, когато казаха, че роботакситата ще бъдат на пътя след година – през 2019 г.? Аз помня. Сега е 2024 г. (а 2025 бързо наближава) и това все още не е реалност. Това е само една от многото преувеличени истории за бъдещето на компанията и нейните автомобили, но продуктите им в реалния свят също не успяват да впечатлят. Лошо качество на боята, зле подравнени панели, разпадащи се вътрешни панели и неработещи екрани в централната конзола ме оставиха разочарован от изживяването с автомобилите на Tesla. През годините съм карал и тествал редица модели на Tesla, нито един от които не оправдаваше очакванията, създадени от техните представяния, а някои дори не успяха да функционират […]

  • 22.11.2024
  • /
  • Електромобили

Според неотдавнашно проучване на iSeeCars, в което са анализирани данни от Системата за докладване на фаталните инциденти в САЩ (FARS), автомобилите на Tesla са с най-висок процент на фатални инциденти сред всички марки автомобили в Америка. Проучването е проведено за превозни средства с моделна година 2018-2022 и се фокусира върху катастрофите между 2017 и 2022 г., които са довели до смъртни случаи на пътници. Според проучването делът на катастрофите с фатален край при автомобилите Tesla е 5,6 на милиард изминати мили; Kia е на второ място с дял от 5,5, а Buick допълва челната тройка с дял от 4,8. Средният процент на катастрофите с фатален край за всички автомобили в САЩ е 2,8 на милиард изминати километри. Проучването съдържа и разбивка на някои от данните за отделните модели. При Tesla Model S този показател е над два пъти по-висок от средния – 5,8 на милиард изминати километри; в същото време […]

  • 11.11.2024
  • /
  • Електромобили

Още през май тази година General Motors обяви, че в началото на 2025 г. ще намали производството си в завода Fairfax Assembly в Канзас, за да се преоборудва за бъдещи модели. Това трябваше да означава пълен край на линията за някога емблематичния бензинов седан Chevy Malibu, чието производство приключва напълно този месец, без да се планира незабавен заместник. Предполагаше се, че това ще доведе и до пауза в производството на луксозния компактен SUV Cadillac XT4 в същия завод, но сега тази пауза стана постоянна, превръщайки се в очевидно жертвоприношение. Съобщава се, че General Motors е променил плановете си, като XT4 ще бъде напълно спрян от производство в САЩ и няма да се върне в Канзас през 2025 г., както беше планирано и обявено по-рано. Вместо това XT4 няма да се произвежда от януари 2025 г., като оставащите запаси ще бъдат единствените останали модели, които ще се продават (така че очакваме […]

  • 11.11.2024
  • /
  • Ревюта

Chevrolet Blazer EV от 2025 г. има какво да предложи. Изцяло електрически SUV с два реда седалки и приличен пробег, той е една от растящите възможности за семействата, които искат да се откажат от бензина. Съществуват множество нива на оборудване, обхващащи широк диапазон от цени, различни оценки на пробега за различните конфигурации и дори модел SS с висока мощност на хоризонта, който може да предизвика някои от най-мощните електромобили в класа. Интериорът е просторен, вътре има много модерни технологии, а стилът е доста елегантен. Не всичко обаче е положително, особено що се отнася до размера и цената на Blazer EV. Големите външни размери осигуряват на Blazer EV много място за пътниците, но товарното пространство е само средно за класа. Що се отнася до цената, в списъка с опции липсва известно забележително оборудване, най-вече Apple CarPlay и Android Auto. Ежедневното шофиране на Chevrolet Blazer EV през 2025 г. обаче е сравнително […]

  • 15.10.2024
  • /
  • Електромобили

Tesla е не само производител на автомобили, но и независим доставчик на застрахователни услуги от 2021 г. насам. Tesla навлезе в застрахователния сектор, когато осъзна, че перспективата за високи застрахователни премии за автомобилите Tesla отблъсква потенциалните купувачи. Компанията започна сама да предлага застраховки, надявайки се да насърчи продажбите на повече автомобили, като намали общите разходи за притежание на Tesla. Тесла и преди се е занимавал със застраховане. През 2017 г. тя стартира InsureMyTesla в партньорство с Liberty Mutual, преди да се откаже от него само две години по-късно, за да се съсредоточи върху разработването на свой собствен модел, като си партнира с държавната национална застрахователна компания на Markel Group за предоставяне на застраховки в Калифорния.Голямата разлика между предишния опит и сегашната оферта е, че вече не си партнира с други застрахователни брокери – застрахова автомобилите Tesla със собствени средства. Към момента на писане на тази статия застраховката Tesla се предлага […]

  • 09.04.2024
  • /
  • Електромобили

Спомняте ли си донякъде невероятния Rolls-Royce EV на Джейсън Момоа? Или безшумната конверсия на E-Type с висок въртящ момент, която очарова нашия Ангъс Макензи (въпреки спиращата дъха висока цена)? И двете са дело на Electrogenic – британска компания за рестартиране на автомобили, която започна да се занимава с преоборудване на електрически превозни средства по поръчка, но скоро се насочи към модулни комплекти, предназначени за инсталиране във всякакви превозни средства. Страхотни автомобили, като 964 и по-ранни Porsche 911, Issigonis Minis, а сега и прословутият DeLorean DMC-12, който току-що получи своя собствен комплект за конверсия Electrogenics. Това означава, че оригиналният V-6 PRV на DMC-12 е изчезнал. Това вероятно е добре; френско-шведският шестцилиндров двигател не беше ужасен на хартия (и за времето си), но консенсусът е, че DMC-12 заслужаваше по-добър двигател отзад. В края на краищата, първоначално е бил предназначен за монтиране на роторен двигател – лек и мощен двигател, чиято жажда за […]

  • 04.04.2024
  • /
  • Електромобили

Buick обнови дизайна на цялото си портфолио – до края на лятото това ще бъде най-свежата гама в индустрията. Преобразуването на марката датира от години, когато бяха създадени скици за нов облик на Buick. Първите скици през 2018 г. доведоха до първия мащабен модел през 2019 г. и в крайна сметка се появи концепцията, която сега познаваме като Wildcat. Първият електрически автомобил за марката Buick ще видим едва през 2025 г., малко по-късно от първоначално смятаното, но вече имаме доста добра представа как ще изглеждат бъдещите SUV на марката. Това, което започва като вътрешно упражнение, привлича вниманието на старши вицепрезидента на GM по глобалния дизайн Майкъл Симкоу, който насърчава екипа да продължи. Появява се глинен модел и проектът получава име: Wildcat. Това беше всичко, до което се очакваше да се стигне. Но моделът привлече вниманието на друг човек – на президента на GM Марк Ройс. Той каза, че изглежда твърде […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg