Спомняте ли си донякъде невероятния Rolls-Royce EV на Джейсън Момоа? Или безшумната конверсия на E-Type с висок въртящ момент, която очарова нашия Ангъс Макензи (въпреки спиращата дъха висока цена)? И двете са дело на Electrogenic – британска компания за рестартиране на автомобили, която започна да се занимава с преоборудване на електрически превозни средства по поръчка, но скоро се насочи към модулни комплекти, предназначени за инсталиране във всякакви превозни средства. Страхотни автомобили, като 964 и по-ранни Porsche 911, Issigonis Minis, а сега и прословутият DeLorean DMC-12, който току-що получи своя собствен комплект за конверсия Electrogenics.
Това означава, че оригиналният V-6 PRV на DMC-12 е изчезнал. Това вероятно е добре; френско-шведският шестцилиндров двигател не беше ужасен на хартия (и за времето си), но консенсусът е, че DMC-12 заслужаваше по-добър двигател отзад. В края на краищата, първоначално е бил предназначен за монтиране на роторен двигател – лек и мощен двигател, чиято жажда за гориво и уплътнения на върховете почти го убиват през гладните за гориво ранни 70-те години. (Разбира се, Mazda упорства със значителни инженерни усилия, но DeLorean искаше да използва роторния Comotor – двуроторния двигател на съвместното предприятие на NSU и Citroën – и това не се получи. Нито NSU, нито Citroën; неуспешният опит с Comotor е съществена причина за фалита на вторите и за гибелта на първите.)
Какво е инсталирала Electrogenics вместо това? Електрически двигател с мощност около 215 к.с. (160 kW), монтиран на transaxle с едно предавателно число. Електрическият двигател с мощност 215 к.с. не звучи много, но американските DeLoreans в добри дни са развивали около 130 к.с. Електрическият двигател също така изпомпва скромен, но ефективен въртящ момент от 228 lb-ft, което е доста повече от 153 lb-ft, постигнати от PRV. Тъй като конверсията на Electrogenics добавя само 88 килограма (може ли тази цифра да е съвпадение, като се има предвид фалшивият кондензатор в конверсията?), производителността се подобрява значително. Компанията твърди, че ускорението от 0 до 100 се подобрява до малко под 5 секунди, което е приблизително половината от времето, необходимо на оригинала за постигане на същото.
Разбира се, част от тази добавена маса е теглото на батерията. При това преобразуване се използват общо 43 kWh, като част от тях са на мястото на оригиналния резервоар за гориво отпред, а друга част са разположени над електромотора. Предвижда се реален пробег от 150 мили. Предвид 2700-килограмовото собствено тегло и капацитета на батерията/спецификациите на двигателя, това означава, че пробегът и мощността са сходни с тези на настоящия Nissan Leaf S, но той се движи със секунда и половина по-бързо до 60 мили/ч. Вижте, Leaf не е Tesla Model S Plaid, но от самото начало е проектиран като електрически автомобил. Преустройствата често нямат аеродинамиката или опаковката, за да постигнат пробег и капацитет на батерията на съвременен автомобил, така че според нас това е победа за Electrogenics.
Преработеният DeLorean може също така да се зарежда бързо „за час“ – това вероятно е 10-80%, въпреки че не е отбелязано като такава цифра. Искате да заредите друг електромобил на автомобилно изложение? Той също така има възможност за V2L с мощност 3 kW, което осигурява възможност за зареждане на L2 (или енергия, например за захранване на хладилник или нещо подобно).
Разходите не се обсъждат в материалите на Electrogenics, но като се има предвид цената на комплекта в приложението му за E-Type, не си представяме, че това ще бъде евтино начинание. Все пак предимството на комплекта е, че е напълно обратим; просто поставете оригиналния PRV върху хубав палет и го придвижете някъде за съхранение, а всичко останало, както се твърди, просто ще се закрепи с болтове. Въпреки че DeLorean DMC-12 не е застрашен от изчезване, привлекателно е да може да се преобразува, без да се налага необратимо рязане или заваряване.
Комплектът вече е в продажба и ако искате да го получите, свържете се с компанията. Electrogenics посочва няколко американски партньори, които могат да се справят с инсталирането, включително InoKinetic от Темекула, Калифорния. Нито едно преобразуване на електромобил не е евтино, но не очаквайте вашият безшумен, безвъглероден DMC-12 да бъде дори в достъпната част на този спектър. Въпреки това, каква е цената на хладината?