• 13.02.2025
  • /
  • Новини

5 по-евтини алтернативи на Porsche Taycan

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
5 по-евтини алтернативи на Porsche Taycan

Революцията на електрическите превозни средства промени дефиницията на седаните с висока производителност и малко модели олицетворяват тази промяна така, както Porsche Taycan. След дебюта си през 2019 г. Taycan продължава да се развива. Моделът от 2025 г. носи повече мощност, по-бързо ускорение и подобрено зареждане, което доведе до намаляване на времето за ускорение с 0,6 секунди в цялата гама. Taycan се предлага в множество модификации – от базовия модел с мощност 402 к.с. до Taycan Turbo GT с мощност 1 019 к.с. В базовия модел Taycan ускорява от 0 до 100 километра в час за 4,5 секунди с Launch Control и може да достигне максимална скорост от 230 километра в час.

Превъзходството обаче има своята цена. Със стартова цена от 99 400 долара и най-висока степен на оборудване, достигаща 231 995 долара, Taycan далеч не е достъпен електрически автомобил. Въпреки че тази инженерна разработка и динамичното изживяване при шофиране оправдават цената за някои, други може да потърсят по-бюджетна алтернатива, без да жертват производителността. За щастие, бързо разрастващият се пазар на електрически автомобили предлага много възможности, които могат да съперничат на скоростта и удоволствието от шофирането на Taycan – на по-ниска цена.

Въпреки че нито една от тези алтернативи не възпроизвежда напълно престижа на Taycan и не служи като пряк заместител, те носят своите силни страни. Ако сте готови да коригирате очакванията си, все още можете да се насладите на електрифицирана тръпка зад волана, която да почеше сърбежа на Taycan – дори ако алтернативата не е толкова бърза или мощна.

Tesla Model Y Performance – 54 130 щатски долара

Tesla Model Y Performance

Tesla остава доминираща сила на пазара на електрически превозни средства, а Model Y е отличен пример за това защо марката продължава да процъфтява. На цена от 54 130 долара Model Y е сред най-бързите електрически SUV автомобили. Той заимства отзивчивото управление на по-малкия Model 3, като същевременно предлага по-голямо вътрешно пространство. Под капака – или по-скоро под пода – Model Y Performance е оборудван с двоен двигател, захранван от батерия с мощност 75 kW. Тази конфигурация на задвижването осигурява мощност от 456 к.с. и въртящ момент от 497 Нм, което му позволява да стартира от 0 до 100 километра в час само за 3,5 секунди, което го прави най-бързата версия на Model Y. Въпреки че Model Y може да се справи с базовия Taycan при скорост на прав участък, той не успява да постигне прецизното управление на Porsche на писта. За освежаването на Tesla Model Y през 2025 г. марката предлага серията Launch Long Range AWD, която предлага до 320 км пробег при каране на стандартни 19-инчови джанти.

Моделът Y Performance включва характеристики, които подобряват динамиката на шофиране. Тези характеристики се състоят от понижено окачване, 21-инчови джанти Überturbine и заден спойлер от въглеродни влакна. Освен това той е оборудван с ефективни спирачки и педали от алуминиева сплав за по-добро управление. Въпреки спортните си качества, Model Y остава практичен SUV. Той осигурява капацитет на теглене от 3500 кг и щедро вътрешно пространство. Салонът отразява характерния за Tesla минималистичен дизайн, като почти всички функции се управляват чрез голям централен сензорен екран. На цена с близо 40 000 долара по-ниска от тази на Porsche Taycan, Tesla Model Y Performance все още предлага впечатляваща скорост, практичност и първокласни технологии.

Kia EV6 GT – 62,925 щатски долара

Kia EV6 GT

Друг електрически автомобил, който осигурява мощност и скорост без високата цена на Porsche Taycan, е Kia EV6 GT от 2024 г. Този високопроизводителен компактен SUV предлага 576 к.с. и 545 Нм въртящ момент от своите два електрически мотора. Със система за задвижване на четирите колела (AWD) и батерия с капацитет 77,4 kWh EV6 GT ускорява от 0 до 100 километра в час само за 3,2 секунди, както отбелязва Car And Driver. По този начин EV6 GT е по-бърз от базовия Taycan. В допълнение към това той има впечатляваща максимална скорост от 260 километра в час, което гарантира, че е повече от способен да се справи с високопроизводителните електрически автомобили. Въпреки че пробегът му от 350 километра е по-малък от този на някои конкуренти, EV6 GT компенсира това с вълнуващо шофиране благодарение на компактните си размери и по-ниското си тегло. Освен това има електронна система за окачване, която се регулира динамично, за да осигури стабилност при високи скорости.

Моделът EV6 от 2024 г. е с обновен дизайн, включващ актуализирани фарове, променена предна броня и нов дизайн на колелата. Интериорът, от друга страна, получава панорамен дисплей на информационно-развлекателната система, обновен волан и преработена подложка за безжично зареждане. EV6 GT все още осигурява комфортен салон, въпреки че задната седалка и товарното пространство могат да се почувстват малко по-ограничени в сравнение с Taycan. Със своята цена от 62 925 щатски долара Kia EV6 GT е убедителен избор за тези, които искат мощно електрическо превозно средство, без да навлизат в шестцифрена територия.

Ford Mustang Mach-E GT – 54,995 щатски долара

Ford Mustang Mach-E GT

Малко са имената в света на автомобилите, които имат такава тежест като Mustang – табелка, която е синоним на мощни американски мускулести автомобили. Когато Ford обяви изцяло електрически SUV, носещ емблемата на Mustang, феновете бяха разбираемо скептични. Въпреки това Ford Mustang Mach-E се превърна в един от най-вълнуващите електрически SUV на пазара. Версията Mach-E GT е страхотен двигател с мощност 480 к.с. и 600 Нм въртящ момент. Ако изберете пакета Performance Upgrade, въртящият момент ще достигне 700 lb-ft. Това позволява на модела да ускори от 0 до 100 километра в час само за 3,3 секунди, което го прави най-бързият Mach-E до момента. Това го прави по-бърз и от Tesla Model Y Performance и електрическото Porsche Macan 4S. При пълна газ Mach-E изпреварва дори някои традиционни бензинови Mustang-ове с време за изминаване на четвърт миля от 11,8 секунди.

Въпреки агресивните си характеристики Mach-E GT остава практичен EV SUV. Той разполага с пет места за сядане, обширно товарно пространство и пробег от 450 километра по оценка на EPA, който е достатъчен за повечето ежедневни пътувания и приключения през уикенда. Освен това предлага удобно зареждане със скорост на зареждане в домашни условия до 37 километра в час при 240V контакт и бързо зареждане с постоянен ток, което намалява времето за престой до малко над седем часа за пълно зареждане. На цена от 54 995 долара Mustang Mach-E GT струва с близо 50 000 долара по-малко от Porsche Taycan, което го прави далеч по-бюджетен електрически автомобил с висока производителност. С цената се купуват страхотни характеристики, като системата за амортизация MagneRide, предните спирачки Brembo и боядисаните в червено супорти и предните седалки Ford Performance. В екстериора версията GT има осветена емблема Pony, която придава уникално излъчване, а 20-инчовите джанти допълват агресивната стойка.

BMW i4 M50 – 70,695 щатски долара

BMW i4 M50

Всеки, който търси достъпна алтернатива на Porsche Taycan, без да прави компромис с мощността, трябва да избере BMW i4 M50 на цена от 70 695 долара. Със своите 536 конски сили и 586 Нм въртящ момент i4 M50 с лекота превъзхожда базовата мощност на Porsche Taycan от 402 конски сили, осигурявайки експлозивно ускорение. Той разполага с два синхронни електродвигателя с променлив ток, сдвоени с батерия с капацитет 83,4 kWh. Тази конфигурация на задвижването позволява на i4 M50 да ускори от 0 до 100 километра в час само за 3,3 секунди, изпреварвайки Taycan в спринта на права линия.

Освен с бързината си, i4 M50 с обозначението M се отличава и с агресивен външен дизайн. Той се предлага стандартно с 19-инчови джанти с възможност за надграждане до 20-инчови джанти за по-добро сцепление и проходимост в завои. По-големите колела обаче могат да доведат до намаляване на пробега. Въпреки че тежи повече от M3, i4 е по-малък от Taycan и има по-нисък център на тежестта, което намалява накланянето на каросерията и позволява на автомобила да се държи по-плоско в завоите.

BMW i4 M50 постига максимална скорост от 204 километра в час и пробег от 365 километра, когато е оборудван с 20-инчови джанти, което осигурява вълнуващо шофиране и същевременно е практично за по-дълги пътувания. Както се очаква, той се придържа към характерния за BMW спортен стил, като се отличава с високотехнологичен салон, който остава верен на наследството на марката. Позициониран като по-спортен аналог на по-голямото BMW i7, i4 M50 се нарежда сред най-спортните високопроизводителни електрически автомобили на пазара.

Polestar 2 – 64,800 щатски долара

Polestar 2

Започвайки от 64 800 долара, Polestar 2 запазва характерния за марката футуристичен и минималистичен дизайн. Съчетавайки елементи на седан, хечбек и SUV, той е практична алтернатива на Porsche Taycan. За разлика от модела от 2024 г., който все още предлага вариант с едномоторно задвижване на задните колела, версията от 2025 г. е изключително с двумоторно задвижване на всички колела. С батерия с капацитет 78 кВтч и мощност 476 к.с. и въртящ момент 546 Нм, Polestar 2 спринтира от 0 до 60 км/ч за около 4 секунди и развива максимална скорост 130 км/ч. Това го прави достатъчно бърз, за да съперничи на много мощни електромобили в своя клас, включително Porsche Taycan.

Сега стандартно в 2025 г. е пакетът Performance, който подобрява управлението с регулируеми амортисьори Öhlins, 20-инчови джанти с летни гуми и спирачки Brembo. Пробегът на Polestar 2 е 410 километра, което е прилично за електрически автомобил с висока производителност, въпреки че конкуренти като BMW i4 M50 предлагат малко повече. Някои от най-готините интериорни характеристики на Polestar 2 включват 11,2-инчов сензорен екран, 14,4 кубически фута товарно пространство и минималистичното оформление в стил Tesla.

Polestar 2 разполага с функции за подпомагане на водача, като адаптивен круиз контрол, асистент за поддържане на лентата и наблюдение на мъртвата зона. Някои водачи обаче смятат, че разположението на централната конзола е объркващо, а твърдото окачване може да доведе до твърдо возене по неравни пътища. Все пак Polestar 2 е убедителна алтернатива на Porsche Taycan на по-достъпна цена.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg