Автомобилът на Red Bull във Формула 1 за 2024 г. се нарича RB20 и се задвижва от агрегат на Honda, наречен RBPTH002, или накратко RBPT. Задвижващият агрегат е своеобразен хибрид – използва 1,6-литров V6 с 90-градусов турбокомпресор, сдвоен с мотор4ни генератори, наречени MGU-K (кинетичен) и MGU-H (топлинен). Мощността на автомобила на Red Bull Racing достига до 1000 конски сили. V6 се развърта до изумително високите 15 000 об/мин, а самият силов агрегат тежи приблизително 330 фунта (150 кг), което е сериозно олекотено, като се имат предвид всички използвани компоненти.
В момента на стартовата решетка на Ред Бул Рейсинг има два автомобила, задвижвани от този агрегат, пилотирани от Макс Верстапен и Серхио Перес. След последното състезание от сезона във Формула 1 Макс Верстапен понастоящем води в класирането при пилотите с 429 точки, което не е изненадващо, като се има предвид, че той е един от най-добрите пилоти във Формула 1 за всички времена. Серхио Перес, който също кара болид на Red Bull Racing Honda RBPT, е осми в класирането със 152 точки. Очаква се и двамата пилоти да останат поне до 2026 г. благодарение на неотдавнашното удължаване на договорите им, но задвижващият агрегат, който се намира под каросерията на автомобилите на Red Bull Racing, е на път да се промени.
Какво ще задвижва автомобилите на Red Bull в бъдеще?
Понастоящем разработването на двигатели във Формула 1 е замразено, така че нищо няма да се промени под капака на болидите на Red Bull Racing до сезон 2026 г., но на хоризонта се задават големи промени – в крайна сметка промяната е една от малкото константи във Формула 1.Всички нови задвижващи агрегати във Формула 1 ще бъдат сериозно обновени през 2026 г., с повече електрическа енергия, по-ефективно изгаряне на горивото и премахване на агрегатите MGU-H и новия изкопаем въглерод. Според Формула 1 тези промени ще означават увеличаване на мощността на автомобилите за 2026 г. (особено от системата MGU-K), по-малко гориво, използвано по време на всяко състезание, по-добра безопасност за пилотите и по-ниски разходи като цяло.
Ред Бул Рейсинг ще използва задвижващи агрегати на Форд в бъдеще, след като прекрати партньорството си с Хонда в края на сезон 2025. Honda обаче няма да излезе изцяло от сградата; те обединиха усилията си с Aston Martin за сезон 2026 г., което може значително да разтърси нещата. Ако прибавим тези промени заедно с добавянето на нов отбор Cadillac на стартовата решетка на Формула 1, следващите няколко години във Формула 1 се очертават да бъдат сериозно конкурентни и вълнуващи.