• 11.12.2024
  • /
  • Любопитно

Какъв двигател използва Red Bull във Формула 1?

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Какъв двигател използва Red Bull във Формула 1?

Автомобилът на Red Bull във Формула 1 за 2024 г. се нарича RB20 и се задвижва от агрегат на Honda, наречен RBPTH002, или накратко RBPT. Задвижващият агрегат е своеобразен хибрид – използва 1,6-литров V6 с 90-градусов турбокомпресор, сдвоен с мотор4ни генератори, наречени MGU-K (кинетичен) и MGU-H (топлинен). Мощността на автомобила на Red Bull Racing достига до 1000 конски сили. V6 се развърта до изумително високите 15 000 об/мин, а самият силов агрегат тежи приблизително 330 фунта (150 кг), което е сериозно олекотено, като се имат предвид всички използвани компоненти.

В момента на стартовата решетка на Ред Бул Рейсинг има два автомобила, задвижвани от този агрегат, пилотирани от Макс Верстапен и Серхио Перес. След последното състезание от сезона във Формула 1 Макс Верстапен понастоящем води в класирането при пилотите с 429 точки, което не е изненадващо, като се има предвид, че той е един от най-добрите пилоти във Формула 1 за всички времена. Серхио Перес, който също кара болид на Red Bull Racing Honda RBPT, е осми в класирането със 152 точки. Очаква се и двамата пилоти да останат поне до 2026 г. благодарение на неотдавнашното удължаване на договорите им, но задвижващият агрегат, който се намира под каросерията на автомобилите на Red Bull Racing, е на път да се промени.

Какво ще задвижва автомобилите на Red Bull в бъдеще?

Понастоящем разработването на двигатели във Формула 1 е замразено, така че нищо няма да се промени под капака на болидите на Red Bull Racing до сезон 2026 г., но на хоризонта се задават големи промени – в крайна сметка промяната е една от малкото константи във Формула 1.Всички нови задвижващи агрегати във Формула 1 ще бъдат сериозно обновени през 2026 г., с повече електрическа енергия, по-ефективно изгаряне на горивото и премахване на агрегатите MGU-H и новия изкопаем въглерод. Според Формула 1 тези промени ще означават увеличаване на мощността на автомобилите за 2026 г. (особено от системата MGU-K), по-малко гориво, използвано по време на всяко състезание, по-добра безопасност за пилотите и по-ниски разходи като цяло.

Ред Бул Рейсинг ще използва задвижващи агрегати на Форд в бъдеще, след като прекрати партньорството си с Хонда в края на сезон 2025. Honda обаче няма да излезе изцяло от сградата; те обединиха усилията си с Aston Martin за сезон 2026 г., което може значително да разтърси нещата. Ако прибавим тези промени заедно с добавянето на нов отбор Cadillac на стартовата решетка на Формула 1, следващите няколко години във Формула 1 се очертават да бъдат сериозно конкурентни и вълнуващи.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg