• 15.10.2024
  • /
  • Електромобили

Всичко, което трябва да знаете за застраховката на Tesla (и как тя се сравнява с други доставчици)

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Всичко, което трябва да знаете за застраховката на Tesla (и как тя се сравнява с други доставчици)

Tesla е не само производител на автомобили, но и независим доставчик на застрахователни услуги от 2021 г. насам. Tesla навлезе в застрахователния сектор, когато осъзна, че перспективата за високи застрахователни премии за автомобилите Tesla отблъсква потенциалните купувачи. Компанията започна сама да предлага застраховки, надявайки се да насърчи продажбите на повече автомобили, като намали общите разходи за притежание на Tesla.

Тесла и преди се е занимавал със застраховане. През 2017 г. тя стартира InsureMyTesla в партньорство с Liberty Mutual, преди да се откаже от него само две години по-късно, за да се съсредоточи върху разработването на свой собствен модел, като си партнира с държавната национална застрахователна компания на Markel Group за предоставяне на застраховки в Калифорния.Голямата разлика между предишния опит и сегашната оферта е, че вече не си партнира с други застрахователни брокери – застрахова автомобилите Tesla със собствени средства.

Към момента на писане на тази статия застраховката Tesla се предлага само в 12 държави. Застраховката на Tesla използва телематика за следене на поведението на водача в реално време, с изключение на Калифорния, където използването на технологии за следене на местоположението на автомобила е забранено със закон. Все още можете да сключите застраховка Tesla в Калифорния, но вашите Smart Scores се предоставят само за „образователни цели“ и няма да повлияят на премиите ви.

Използването на телематиката за определяне на премийните разходи е известно като застраховка, базирана на използването (UBI). Много от най-големите застрахователи го използват, но Tesla достигна нови и впечатляващи нива, възможни благодарение на технологията на своите автомобили. Докато други застрахователи могат да предложат UBI като незадължителна алтернатива на традиционната автомобилна застраховка, при Tesla Insurance (освен ако не живеете в Калифорния) това е единствената опция.

Елон Мъск иска да „превърне кошмара в мечта със застраховката Tesla“. Каква е реалната стойност на застраховката на автомобил Tesla в сравнение с други възможности за застраховане на автомобили?

Tesla използва повече показатели в сравнение с други застрахователи

Tesla използва повече показатели в сравнение с други застрахователи

Ако имате автомобил Tesla или чакате да ви бъде доставен, можете да закупите опция за вътрешна застраховка чрез профила си в Tesla.След това Tesla използва данните, събрани директно от вашия автомобил, за да изчисли премията ви. Данните за вашите шофьорски навици дават месечния ви индекс за безопасност, който според Tesla все още е в бета версия. За разлика от други доставчици на застрахователни услуги, които предлагат подобни схеми, не е необходимо да инсталирате външно устройство за проследяване в автомобила си.

Tesla изчислява Вашата оценка за безопасност по осем фактора: Късно през нощта между 23:00 и 4:00 ч., предупреждения за сблъсък отпред, рязко спиране, агресивно завиване, опасно следване, прекомерна скорост, принудително изключване на автопилота и шофиране без предпазен колан.

Това са много повече данни от тези, използвани от други доставчици на UBI за изчисляване на резултата за безопасно шофиране. Това е така, защото другите застрахователни компании нямат инсталиран софтуер в автомобила ви, както Tesla. Ако се регистрирате за програмите Snapshot на Progressive или Drivewise на Allstate, вероятно ще използвате смартфона си, за да следите шофирането си. Приложението на телефона може да отчита колко бързо шофирате, да регистрира внезапни спирания и да проследява времето от деня, в което шофирате. За разлика от технологията на Tesla обаче то няма да знае колко близо сте до автомобила отпред и дали сте закопчали предпазния си колан.

Tesla прилага по-бързо промени в цените на премиите

Tesla прилага по-бързо промени в цените на премиите

Събраните от Tesla данни определят вашата оценка за безопасност, която след това определя премията ви за следващия месец. Поведението ви при шофиране от 1 до 31 октомври ще бъде незабавно отразено в сметката ви за ноември.Всеки започва с резултат от 90 точки и се правят корекции в зависимост от поведението при шофиране. Максималният резултат е 100, а от изрядните водачи се очаква да поддържат резултат от 80 или повече точки, като се използва метриката, известна като формула за прогнозна честота на сблъсъците.

При други UBI продукти можете да очаквате по-голямо забавяне между актуализирания резултат от шофирането и промяната на премията. Например RightTrack на Liberty Mutual прилага резултата ви към вашата полица при подновяване или в края на програмата. Не виждате промяна в премията си на месечна база, както при Tesla. Всички доставчици на застраховки, включително Tesla, са длъжни да ви уведомяват предварително за промените в премията. Приложението на Tesla ви позволява да следите своя резултат, дневника за шофиране и плащанията на премиите, което може да се разглежда като положително за шофьорите, които искат по-непосредствена прозрачност на застрахователните си премии.

Други промени в премията ще бъдат приложени, когато е приложимо, като например възрастта на вашия автомобил или ако се преместите на друго място. Подобно на всички останали застрахователи, премията за застраховката Tesla също взема предвид броя на изминатите километри, вида на автомобила и местоположението ви, а също така зависи от вида на покритието, което сте избрали.

Застраховката на Tesla все още може да бъде по-скъпа от тази на други застрахователи

Застраховката на Tesla все още може да бъде по-скъпа от тази на други застрахователи

Добрата новина за този вид застраховка е, че ако сте безопасен и отговорен шофьор, безупречните ви шофьорски навици ще бъдат възнаградени с по-ниски премии. Въпреки това това проучване на Market Watch установи, че застраховката Tesla все още излиза по-скъпо от застраховането на автомобил Tesla при застраховател от трета страна, като Travelers и Auto-Owners Insurance.Това се основава на първоначална застрахователна оценка, както и с оценка в реално време от 90.

Много потребители са установили, че след първия месец от използването на застраховката Tesla премиите им бързо са се увеличили. Използването на функцията за автопилот на Tesla например може потенциално да повиши премиите. Застраховката Tesla също така не предлага отстъпки, освен отстъпка за застраховане на няколко автомобила. Други застрахователи предлагат отстъпка за участие в схема за UBI: Прогресив предоставя средно 94 долара отстъпка при записване, а Либърти Мючуъл предлага 10% отстъпка за записване в схемата RightTrack UBI.

Щатът, в който живеете, също има огромно значение за цената на застраховката ви и за сравнението на Tesla с други компании. Value Penguin установи, че за собствениците на Tesla в Тексас вътрешната застраховка все още е най-добрият вариант.Цените на застраховките винаги варират много в зависимост от редица фактори, като например размера на желаното покритие, дали желаете екстри като пътна помощ, вашето самоучастие, както и модела и възрастта на вашата Tesla. Винаги е най-добре да пазарувате и да сравнявате оферти, за да откриете коя застрахователна компания може да ви даде най-добрата оферта.

Tesla може да отчита повече „фалшиви положителни резултати“, отколкото други UBI

Tesla може да отчита повече фалшиви положителни резултати, отколкото други UBI

Тъй като оценката за безопасност на Tesla е напълно автоматизирана система, ако автомобилът ви погрешно регистрира нарушение, не можете да направите много, за да спрете увеличаването на премията за следващия месец. Това не би било проблем, ако софтуерът винаги работи както трябва, но много потребители съобщават, че са били „глобявани“ за лошо поведение при шофиране, което не се е случвало.Потребител на онлайн форума Cybertruck Owners Club сподели видеоклип, в който е получил предупреждение за преден сблъсък (Forward Collision Warning – FCW) поради насрещно движение в отсрещната лента на завой.

Понастоящем Tesla е изправена пред колективен иск по същия въпрос, в който ищецът – жител на Илинойс, представляващ собствениците на Tesla в множество щати – твърди, че показателите за безопасност са несправедливо завишени поради неправилни FCW. Това включва случаи, при които автомобили са докладвали предупреждения, въпреки че не е имало други автомобили, както и случаи, при които FCW се появяват в резултатите, въпреки че автомобилът им не ги е докладвал по това време.

Клиентите на Tesla Insurance не са доволни от обслужването на клиенти или процеса на изплащане на обезщетения

Всички застрахователни компании се сблъскват с оплаквания, когато клиентите им не са доволни от обслужването, което са получили, особено след произшествие или друга претенция. Въпреки това за няколкото години, откакто функционира Tesla Insurance, тя изглежда е натрупала повече от своя дял недоволни клиенти.

Подаването на искове трябва да е лесно. Просто отворете приложението си и докоснете „Искове“. Подобно на това, пътната помощ е обещана с едно докосване на екрана. Въпреки това онлайн форумите и сайтовете за прегледи са пълни с примери за хора, които имат проблеми. Един потребител във форума на Tesla Motors Club сподели разочарованието си от това, че в продължение на шест седмици не е могъл да се свърже с регулировчик, въпреки че е изпращал имейли и се е обаждал многократно. Когато успял да се свърже по телефона след два часа чакане, разговорът веднага бил прекъснат. Отговорите в темата също съобщават за подобни проблеми. Много клиенти са съобщили за лошото разглеждане на искове от страна на Tesla на Департамента по застраховане в техния щат.

Бюрото за по-добър бизнес присъжда на Tesla Insurance много лоша оценка F въз основа на оценка 1 от 5. Срещу Tesla Insurance са подадени над 30 жалби в BBB, в които се посочва дългото време за изчакване на отговор и трудностите да се свържеш със служител.Това не се сравнява добре с амбициозните планове на Мъск през 2022 г., когато той каза, че „ще бъде като ремонт в същия ден при сблъсък“ и че „разликата ден и нощ“ в качеството на грижите може да не се прояви за настоящите членове.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg