Светът на мотоциклетите е богат, което означава разнообразие и избор. Този избор не се ограничава само до вида на мотоциклета – Honda, Harley или дори един от офроудърите на Rokon. Често ще видите състезател от MotoGP да изпъва крак, докато взима завой, или ще срещнете мотоциклети с въжета, висящи от кормилото. Всички тези решения имат своите причини. Нека да проучим защо някои мотоциклетисти избират високи кормила за своите мотоциклети вместо обикновените кормила, които можете да видите при ежедневното си шофиране.
Високото кормило отдавна е основен елемент в мотоциклетната индустрия, особено при круизерите Harley-Davidson. Част от привлекателността се дължи единствено на готиния външен вид, но дизайнът също така предлага на водача удобство при каране, като насърчава по-спокойна и изправена позиция при каране, особено при дълги пътувания. Високата и широка стойка може също така да предложи допълнителен лост при завиване, въпреки че прекалено високата или широка стойка може да има обратен ефект.
Високото кормило може да е подходящо за по-високи водачи
Кормилото на мотоциклета е от съществено значение по няколко причини. Една от най-важните е управлението, което ви гарантира, че можете да се движите по пътищата, без да попаднете в канавка. Но докато маневреността е от решаващо значение, външният вид, усещането и комфортът често диктуват вида на кормилото, на което човек се спира. Harley-Davidson предлага няколко кормила, от които можете да избирате, а когато обмисляте високи кормила, кормилата тип „маймуна“ и „талбой“ са идеални. Те не само изглеждат добре, но и се усещат чудесно при управление.
Apes и tallboys са най-високите предложения в каталога с кормила на Harley. При тези кормила водачът се протяга нагоре и навън, което го кара да изглежда така, сякаш почти виси от кормилото. Тъй като баровете имат по-широка стойка и са по-високи от другите, те са най-подходящи за високи мотоциклетисти или такива с дълги ръце. Маймуните и талпите могат също така да намалят напрежението, което обикновено се свързва с карането на мотоциклети, като например болките в гърба. Harley-Davidson предлага разнообразие от тези кормила, включително Sportstar Tallboy, Road King, 16-инчово кормило Fat Ape и хромирано кормило Batwing Mini-Ape. Въпреки това, въпреки че повечето от тези кормила са предназначени за комфорт и придават на мотоциклета ви страхотен външен вид, те имат някои недостатъци, които си струва да бъдат отбелязани.
Недостатъкът на високото кормило
Въпреки че високите кормила изглеждат добре и се усещат добре, мотоциклетистите отбелязват, че при продължително каране могат да изпитат мравучкане или изтръпване в ръцете и пръстите. Това е резултат от продължителното захващане на ръцете за високите кормила, което възпрепятства притока на кръв. Управлението се превръща в проблем, когато ръцете не са толкова отзивчиви, колкото трябва, което може да доведе до инциденти на пътя.
Освен това високото кормило може да повлияе негативно на центъра на тежестта на мотоциклета и на цялостното му управление. Когато мотоциклетистът се качва, тежестта на мотоциклета се измества към задната част, което затруднява задържането на предното колело на земята при изкачване по стръмни склонове. При взимане на завои тежестта също се премества настрани, когато мотоциклетистът се накланя настрани, което прави маневрирането на мотоциклета по-трудно.
Някои от тези недостатъци доведоха до въвеждане на ограничения за височината на кормилото в държавите.Например в Джорджия не е позволено кормилото да е на повече от 25 инча над седалката на мотоциклета. Калифорния не позволява дръжките на кормилото да са на повече от шест инча над височината на раменете на мотоциклетиста, когато той е седнал. Щати като Ню Йорк, Ню Хемпшир и Юта ограничават височината на кормилото до под височината на раменете.