Buick обнови дизайна на цялото си портфолио – до края на лятото това ще бъде най-свежата гама в индустрията. Преобразуването на марката датира от години, когато бяха създадени скици за нов облик на Buick. Първите скици през 2018 г. доведоха до първия мащабен модел през 2019 г. и в крайна сметка се появи концепцията, която сега познаваме като Wildcat. Първият електрически автомобил за марката Buick ще видим едва през 2025 г., малко по-късно от първоначално смятаното, но вече имаме доста добра представа как ще изглеждат бъдещите SUV на марката.
Това, което започва като вътрешно упражнение, привлича вниманието на старши вицепрезидента на GM по глобалния дизайн Майкъл Симкоу, който насърчава екипа да продължи. Появява се глинен модел и проектът получава име: Wildcat. Това беше всичко, до което се очакваше да се стигне. Но моделът привлече вниманието на друг човек – на президента на GM Марк Ройс. Той каза, че изглежда твърде добре, за да не го сподели със света.
Концептуалният Buick Wildcat EV бе показан на обществеността през май 2022 г. като пищно купе с размери 2 плюс 2 и каросерия, която никога няма да бъде пусната в серийно производство, но има лице и други стилистични елементи, които ще се превърнат в новия дизайнерски език за бъдещата гама на Buick с изцяло SUV оборудване – включително бъдещите електрически автомобили.
Но първо цялото портфолио с двигатели с вътрешно горене трябваше да бъде актуализирано за междинния период. Buick Encore GX от 2024 г. беше първият сериен автомобил, който възприе дизайнерските елементи на Wildcat, а именно лицето и новото минимално лого с три щита. Изцяло новият Buick Envista от 2024 г. беше първият, който премина изцяло към Wildcat от нулата, отчасти защото по-ниско разположеният субкомпактен кросоувър се разработваше успоредно с концептуалното купе. Тази седмица най-накрая видяхме и обновения компактен SUV Buick Envision от 2024 г., който възприема острия нос, ниската уста, високо разположените фарове и монтираното на каросерията лого. Следващият модел ще бъде триредовият Enclave – върнете се в MotorTrend на 9 април за пълна информация. Enclave бележи края на обновената линия на Buicks с бензинови двигатели – основен ремонт, който става завършен през тази година.
За Buick 2025 г. е началото на ерата на електрическите превозни средства. Когато първият от планираните електрически автомобили бъде пуснат в продажба през следващата година, като модел от 2025 г., той ще продължи темата за дизайна на Wildcat. Електрическите автомобили изискват някои корекции, казва директорът на глобалния дизайн на Buick Боб Бонифас, но цялостният дизайнерски език ще продължи. Някои промени са очевидни. Електрическите автомобили имат плосък под, което отваря повече място в интериора. Външната форма ще бъде изработена за по-добра аеродинамика. Традиционната радиаторна решетка не е необходима, като се има предвид, че за охлаждането на батерията е необходим по-малко въздух. Устните могат да бъдат премахнати, казва Бонифас, но това не означава, че трябва да го правите; така хората се идентифицират с автомобила. По-доброто решение: затворете текстурата и запазете формата на решетката, така че автомобилът да не загуби нищо от своята индивидуалност.
Да се отличава електрическият автомобил от автомобилите с ДВГ беше по-важно преди 10 години, когато електрическите автомобили бяха нови и производителите на автомобили искаха да изпратят послание. Но сега, когато електрическите превозни средства са повсеместно разпространени, това вече не е необходимо и Бонифас предпочита те да изглеждат като останалите членове на семейството.
В същото време дизайнът на обикновените хора продължава да се стреми към непреходния дизайн. В студиото на Buick се провеждат още дизайнерски проучвания, включително нови версии на компактни и средни SUV автомобили (няма планове за връщане към седаните). Възможно е проектите никога да не стигнат до серийно производство, или пък възникващите концепции от глина и твърда пяна могат да бъдат генезис на бъдещи автомобили. Работата се извършва в новия дизайнерски комплекс на GM в Уорън, Мичиган. Buick покани малка група журналисти да разгледат новия GM Design West, който се изгражда от една година. В комплекса, изграден около оригиналния двор и дизайнерския купол, където от 50-те години на миналия век всеки нов автомобил на GM е трябвало да дефилира за окончателна проверка и одобрение, има четири дизайнерски студия.
Русс заяви, че му харесва, че екипът вдъхва живот на Buick – марката, в която е работил в началото на кариерата си. А дните на бащата Лойд Ройс като генерален мениджър на Buick са сред най-щастливите му. Ройс заяви, че е развълнуван от това, в което марката се превръща отново, и от скорошния ръст на продажбите. „Това е много лично и страстно за мен.“ Днес около 700 души работят в новия дизайнерски център, който е украсен с местно изкуство от служители на GM. Скулптурите, картините и художествените инсталации са подбрани ръчно от Симко. Изложен е и Buick Y-Job от 1938 г. – първият концептуален автомобил в индустрията. Това е първият концептуален автомобил, проектиран от самия Харли Ърл, който запазва най-креативните си творения за марката Buick. Екипът се надява, че креативността отново е жива и здрава.