• 04.04.2024
  • /
  • Електромобили

Wildcat: Еволюцията и бъдещите перспективи на забележителния модерен дизайн на Buick

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Buick Wildcat 1

Buick обнови дизайна на цялото си портфолио – до края на лятото това ще бъде най-свежата гама в индустрията. Преобразуването на марката датира от години, когато бяха създадени скици за нов облик на Buick. Първите скици през 2018 г. доведоха до първия мащабен модел през 2019 г. и в крайна сметка се появи концепцията, която сега познаваме като Wildcat. Първият електрически автомобил за марката Buick ще видим едва през 2025 г., малко по-късно от първоначално смятаното, но вече имаме доста добра представа как ще изглеждат бъдещите SUV на марката.

Това, което започва като вътрешно упражнение, привлича вниманието на старши вицепрезидента на GM по глобалния дизайн Майкъл Симкоу, който насърчава екипа да продължи. Появява се глинен модел и проектът получава име: Wildcat. Това беше всичко, до което се очакваше да се стигне. Но моделът привлече вниманието на друг човек – на президента на GM Марк Ройс. Той каза, че изглежда твърде добре, за да не го сподели със света.

Buick Wildcat 2

Концептуалният Buick Wildcat EV бе показан на обществеността през май 2022 г. като пищно купе с размери 2 плюс 2 и каросерия, която никога няма да бъде пусната в серийно производство, но има лице и други стилистични елементи, които ще се превърнат в новия дизайнерски език за бъдещата гама на Buick с изцяло SUV оборудване – включително бъдещите електрически автомобили.

Но първо цялото портфолио с двигатели с вътрешно горене трябваше да бъде актуализирано за междинния период. Buick Encore GX от 2024 г. беше първият сериен автомобил, който възприе дизайнерските елементи на Wildcat, а именно лицето и новото минимално лого с три щита. Изцяло новият Buick Envista от 2024 г. беше първият, който премина изцяло към Wildcat от нулата, отчасти защото по-ниско разположеният субкомпактен кросоувър се разработваше успоредно с концептуалното купе. Тази седмица най-накрая видяхме и обновения компактен SUV Buick Envision от 2024 г., който възприема острия нос, ниската уста, високо разположените фарове и монтираното на каросерията лого. Следващият модел ще бъде триредовият Enclave – върнете се в MotorTrend на 9 април за пълна информация. Enclave бележи края на обновената линия на Buicks с бензинови двигатели – основен ремонт, който става завършен през тази година.

Buick Wildcat 3

За Buick 2025 г. е началото на ерата на електрическите превозни средства. Когато първият от планираните електрически автомобили бъде пуснат в продажба през следващата година, като модел от 2025 г., той ще продължи темата за дизайна на Wildcat. Електрическите автомобили изискват някои корекции, казва директорът на глобалния дизайн на Buick Боб Бонифас, но цялостният дизайнерски език ще продължи. Някои промени са очевидни. Електрическите автомобили имат плосък под, което отваря повече място в интериора. Външната форма ще бъде изработена за по-добра аеродинамика. Традиционната радиаторна решетка не е необходима, като се има предвид, че за охлаждането на батерията е необходим по-малко въздух. Устните могат да бъдат премахнати, казва Бонифас, но това не означава, че трябва да го правите; така хората се идентифицират с автомобила. По-доброто решение: затворете текстурата и запазете формата на решетката, така че автомобилът да не загуби нищо от своята индивидуалност.

Да се отличава електрическият автомобил от автомобилите с ДВГ беше по-важно преди 10 години, когато електрическите автомобили бяха нови и производителите на автомобили искаха да изпратят послание. Но сега, когато електрическите превозни средства са повсеместно разпространени, това вече не е необходимо и Бонифас предпочита те да изглеждат като останалите членове на семейството.

Buick Wildcat 4

В същото време дизайнът на обикновените хора продължава да се стреми към непреходния дизайн. В студиото на Buick се провеждат още дизайнерски проучвания, включително нови версии на компактни и средни SUV автомобили (няма планове за връщане към седаните). Възможно е проектите никога да не стигнат до серийно производство, или пък възникващите концепции от глина и твърда пяна могат да бъдат генезис на бъдещи автомобили. Работата се извършва в новия дизайнерски комплекс на GM в Уорън, Мичиган. Buick покани малка група журналисти да разгледат новия GM Design West, който се изгражда от една година. В комплекса, изграден около оригиналния двор и дизайнерския купол, където от 50-те години на миналия век всеки нов автомобил на GM е трябвало да дефилира за окончателна проверка и одобрение, има четири дизайнерски студия.

Русс заяви, че му харесва, че екипът вдъхва живот на Buick – марката, в която е работил в началото на кариерата си. А дните на бащата Лойд Ройс като генерален мениджър на Buick са сред най-щастливите му. Ройс заяви, че е развълнуван от това, в което марката се превръща отново, и от скорошния ръст на продажбите. „Това е много лично и страстно за мен.“ Днес около 700 души работят в новия дизайнерски център, който е украсен с местно изкуство от служители на GM. Скулптурите, картините и художествените инсталации са подбрани ръчно от Симко. Изложен е и Buick Y-Job от 1938 г. – първият концептуален автомобил в индустрията. Това е първият концептуален автомобил, проектиран от самия Харли Ърл, който запазва най-креативните си творения за марката Buick. Екипът се надява, че креативността отново е жива и здрава.

Последни новини

  • 30.03.2025
  • /
  • Полезно

Никой не иска да има изтощен акумулатор на автомобила. Малко са нещата, които водят до такова разочарование, като това да искате да запалите автомобила и да получите един от тези предупредителни знаци за изтощен акумулатор. Ако не желаете (или не можете да си позволите) да платите за изцяло нов акумулатор, закупуването на употребяван акумулатор може да бъде рентабилно решение. В края на краищата новите автомобилни акумулатори могат да бъдат скъпи, а употребяваният акумулатор предлага по-бюджетна (да не говорим за екологична) алтернатива. Складовете за изкупуване на отпадъци и други продавачи често разполагат с разнообразни употребявани акумулатори, някои от които все още имат значителна продължителност на живота. Въпреки това, само защото са налични за продажба, не означава, че са безопасни за закупуване. Въпреки че по-ниската цена е привлекателна, закупуването на употребяван автомобилен акумулатор крие рискове. Историята на акумулатора може да е неясна, а оставащият му живот може да е трудно да се […]

  • 28.03.2025
  • /
  • Любопитно

Според Ford първият спортен автомобил се появява през 1965 г. под формата на станалия емблематичен Bronco. Оттогава насам SUV продължава да се развива с примери като Chevy Blazer, Jeep Cherokee и Range Rover, за да назовем само някои от тях, които проправят пътя за някои от най-търсените автомобили днес. Едно от най-съществените съображения при пазаруването на нов SUV е дали да изберете трети ред. Със сигурност трите реда седалки имат някои предимства, като например по-голямо пространство за пътниците и допълнително място за товар. Алтернативните конфигурации на седалките също могат да добавят допълнителна функционалност, което превръща SUV с три реда седалки в мултифункционалния инструмент на автомобилите. За съжаление, допълнителните места за сядане имат и някои недостатъци. В зависимост от модела допълнителният ред може да ви предложи само тясно пространство, по-подходящо за малки деца, отколкото за възрастни, а автомобил, който е достатъчно голям, за да включва трети ред, ще има по-обемисти размери, […]

  • 26.03.2025
  • /
  • Новини

Ако първата мисъл, която си помислихте, когато Aston Martin дебютира със стилния си и безумно бърз Vanquish, беше: „Страхотно, но бих искал да е кабриолет“, то най-новият модел на автомобилния производител трябва да ви зарадва. Току-що обявеният от Aston Martin Vanquish Volante е най-бързият и най-мощният кабриолет с предно разположен двигател на пазара в света. Конструкцията на кабриолетите винаги е затруднявала инженерите и автомобилните производители да постигат зашеметяващи скорости, което прави Volante още по-впечатляващ. Съчетавайки чудовищния 5,2-литров V12 двигател с две турбини с иновативния К-образен покрив, поддържан от интелигентни структурни укрепвания и леко, аеродинамично шаси, Volante буквално сваля покрива на другите кабриолети в своя клас. Освен това автомобилът може да се похвали с емблематичния ултралуксозен външен вид на Aston Martin, точно както и неговият стабилен събрат купе. Между купето и кабриолета Aston Martin ще произвежда по-малко от 1000 бройки от Vanquish всяка година. Автомобилният производител казва, че новият флагмански кабриолет […]

  • 24.03.2025
  • /
  • Сравнения

В момента Toyota предлага два малки спортни автомобила с две врати: GR86 и неговия по-мощен аналог GR Supra. На пръв поглед те могат да изглеждат доста сходни; в края на краищата, и двата са 2+2, продавани на ентусиасти, и двата имат свои собствени значителни фенбази. Въпреки това, под повърхностната им обвивка, тези автомобили произхождат от напълно различни среди. Всъщност козметичните прилики може би са най-многото общо между тези автомобили. Това е особено очевидно, когато погледнем техните задвижвания – по-конкретно двигателите им. От една страна, конфигурацията на двата задвижващи агрегата е напълно различна. GR86 разполага с боксер-четворка, т.е. двигател с бутала, разположени така, че всяка от тях е насочена наляво или надясно под ъгъл от 180 градуса една спрямо друга. По този начин този двигател е известен и като плосък четирицилиндров, тъй като буталата лежат плоско на страните си. Обратно, в GR Supra се използва редови шестцилиндров двигател с турбокомпресор, който […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg