• 25.11.2024
  • /
  • Ревюта

Rolls-Royce Ghost Series II: Усъвършенстване на почти съвършеното

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Първо шофиране на Rolls-Royce Ghost Series II Усъвършенстване на почти съвършеното

Ако обновяването, което Cullinan получи по-рано през 2024 г., не разкриваше достатъчно, то сега е ясно: Rolls-Royce обновява гамата си. Следващият в списъка е Ghost Series II, но новият модел от британската марка не е точно преосмисляне, каквото може би сте очаквали.

Това е най-сериозното обновление за Ghost, откакто той се отказа от платформата на 7-Series и пое по свой път преди няколко години. Затова не е изненада, че Rolls-Royce подхожда към този процес с изключителна грижа. Някои от малкото недостатъци на оригиналния Ghost са коригирани, като същевременно брандът е добавил още повече опции към и без това изключително персонализируемия модел. Автомобилът, който вече можеше сам да отваря и затваря вратите си, сега има и нови функции за подобряване на удобството. Междувременно, всичко, което направи Ghost любимец на мнозина почитатели на Rolls-Royce, е запазено непокътнато.

С уверено отношение към своята работа, Rolls-Royce покани екип на SlashGear във Франция, за да изпробва новия Ghost по тесни селски пътища, извиващи се провинциални алеи и няколко спиращи дъха крайбрежни маршрута. Ако автомобилът може да изпъкне на такъв фон, производителят очевидно прави нещо правилно.

Нов Ghost, познато усещане

Нов Ghost, познато усещане

Ако сте фен на Rolls-Royce Ghost, термините „6.7-литров, туин-турбо V12 с мощност 563 конски сили“ ще ви звучат доста познато. При Series II нищо не е променено. Това е същият двигател, същите турбокомпресори, същата осемстепенна автоматична трансмисия.

И усещането при шофиране остава същото. Времето за ускорение от 0 до 60 мили в час (96 км/ч) остава 4.6 секунди, макар че други тестове са отбелязвали времена около 4.1 или 4.2 секунди за оригиналния Ghost. Без да гледате хронометъра, усещането е за бързина, особено за автомобил с такива размери. Той е изключително балансиран, маневрен и стабилен — почти неочаквано за нещо, което може да се опише като „замък на четири колела“.

Ако вече сте шофирали Ghost, знаете какво да очаквате. Дори ако завържете очите на някого и го сложите зад волана на Ghost и Ghost Series II последователно, едва ли ще усети разликата. Но това не е критика. Ghost шофира прекрасно, а новото издание е точно същото.

Или зловещо тих, или оглушително гръмък

Или зловещо тих, или оглушително гръмък

Както и при други модели на марката, един от най-важните елементи на управление е най-фин — бутонът „Low“ на лоста за скоростите. Той променя реакцията на педала на газта и влияе върху смяната на предавките. Така вместо почти безшумния звук на V12, ще получите отчетлив рев под капака, когато натиснете педала. Ускорението става осезаемо по-остро, карайки ви да натискате седана по-усилено, отколкото вероятно сте възнамерявали.

Що се отнася до тишината, огромният V12 двигател е естествено шумен, но Rolls-Royce е използвал огромно количество шумоизолационен материал. Той е внимателно настроен така, че да чувате достатъчно, за да знаете, че двигателят работи, но без да ви притеснява. При плавно шофиране и в нормален режим, тишината е впечатляваща. За по-тиха трансмисия ще трябва да изберете електрическия модел Spectre.

Черният бадж добавя допълнителен заряд, макар и лек

Черният бадж добавя допълнителен заряд, макар и лек

Както при предишната версия на „Black Badge“ Ghost, тук има повече от просто естетически промени. Избирайки този най-висок клас оборудване, получавате и малко повече мощност от двигателя: добавени са 29 конски сили и 37 lb-ft въртящ момент. Разбира се, ще трябва да се съсредоточите, за да усетите разликата, но ако използвате прецизни измервания, тя вероятно е там. Въпреки това, „сребърният бадж“ осигурява същото изненадващо ускорение, когато е нужно, и се управлява почти идентично.

Това е като подобрението в комфорта и управлението, което 22-инчовите джанти предлагат при Black Badge. То определено съществува, математиката ще го докаже, но стандартният модел вози и се управлява толкова добре, че ще ви е нужна изключителна концентрация, за да усетите разликата.

Там, където Black Badge наистина се отличава, освен въглеродните елементи в интериора, е звукът. Ревът, който чувате, когато активирате „low“ режима, е много по-дълбок и забележим в този клас оборудване. Ако сте по-агресивен шофьор или просто харесвате автомобили с по-тъмен характер, този ъпгрейд вероятно си заслужава всяка стотинка.

Нов интериор и свежи идеи

Нов интериор и свежи идеи

Една от новите функции на Ghost Series II е Duality Twill — материя от изкуствена коприна, произведена от бамбук, която е налична като опция за тапицерията. Бамбукът е изключително устойчив и универсален материал, а новата тъкан изглежда съвсем на място в интериора на Ghost. На пръв поглед тя може лесно да бъде сбъркана с естествена коприна както по отношение на стила, така и на усещането. Разбира се, в стил Rolls-Royce, не сте ограничени само до Duality Twill — можете да поръчате интериора си с всякакъв материал, който не е в списъка на застрашените видове. Някои опции обаче идват с допълнителна цена. Въпреки това новата тъкан не отстъпва по нищо и фактът, че заслужава внимание в свят на почти неограничени възможности, е доказателство за качеството ѝ.

Изработката на този текстил изисква около 18 км конец и 2.2 милиона шева. Предлага се и нов стил на перфорация за седалките, ако тази шарка ви допада.

Други малки детайли включват малка фигурка на Spirit of Ecstasy под часовника на таблото. Макар това леко да напомня на „декорация от рафта на баба“, то се вписва добре в цялостния стил на Rolls-Royce, придавайки му усещане за вечна елегантност. Разбира се, можете да отидете и в противоположната посока — например да поръчате интериор в цветове на захарна пръчка с горещо розово табло и варовозелена външна боя, ако наистина желаете. Но има основателна причина да се придържате към класическия стил, който напомня лобито на луксозен викториански хотел.

Подобрена инфотейнмънт система

Подобрена инфотейнмънт система

Една от ключовите нововъведения в новия Ghost е усъвършенстваната инфотейнмънт система и дигитално преживяване. Макар функциите да не са напълно нови — те дебютираха в Spectre — сега Ghost предлага Android Auto и Apple CarPlay, заедно с подобрена интеграция с приложението Whispers, предназначено изключително за собственици на Rolls-Royce.

Дигиталният интерфейс „Spirit“ помага при навигацията сред множеството функции на автомобила. Освен че можете да стартирате Spotify, интерфейсът ви позволява да персонализирате цветове по таблото. Приложението работи безпроблемно с автомобила, като позволява например да резервирате сервиз, да заключвате колата или да изпращате маршрути директно към навигационната система. Макар тези функции да не са уникални за Rolls-Royce, те са значителен напредък за Ghost Series II. Първата серия на модела често изоставаше технологично, но тези модерни, базирани на приложения функции значително улесняват живота.

Медийното съдържание, което възпроизвеждате, се предава през патентована аудио система с 18 високоговорителя. Вместо да се обърнат към външен производител като Bowers & Wilkins (използван от BMW), Rolls-Royce са избрали да разработят своя собствена система.

Леко спортен привкус

Леко спортен привкус

Сред по-фините промени е новата форма на каросерията. Това на практика превръща Series II в „спортна“ версия на Ghost. Линиите са по-изчистени и леко агресивни.

Като цяло автомобилът изглежда малко по-малък от предшественика си. Разбира се, размерите са същите, но редизайнът на силуета му придава по-секси и по-нисък профил. Новият дизайн на задните светлини също е приятен акцент.

Въпреки този спортен нюанс, усещането за Rolls-Royce остава недокоснато. Предницата е все така плоска и квадратна, а линиите започват да се извиват едва след предното стъкло. Това пасва добре на двойствеността, която се усеща в поведението на автомобила — едновременно елегантен вечерен костюм и дизайнерски анцуг.

Малък прогрес, но това не е лошо

Малък прогрес, но това не е лошо

Като цяло, разликата между Ghost Series II и предшественика му не е голяма. Има някои приятни естетически промени, а бутонът „Low“ добавя доза забавление в иначе сериозния автомобил. Но в ежедневието разликите са трудни за откриване.

Това обаче не е задължително нещо лошо. Ghost беше любимият ми модел от гамата на Rolls-Royce — изненадващо пъргав за размерите си, впечатляващо мощен при нужда и съчетаващ класическия стил на Phantom с лека модерност. Ако Rolls-Royce беше променил всичко и поел в драстично различна посока, това щеше да бъде трагедия.

Вместо това получаваме фокусирано обновление, съсредоточено върху фини подобрения, които добавят блясък, като същевременно запазват основните елементи точно там, където трябва да бъдат. Това не е причина да тичате към дилъра, да замените своя двегодишен Ghost и да поръчате новия модел. Но ако така или иначе сте на пазара за нов Ghost, малките промени и новите опции го правят свеж и привлекателен.

Rolls-Royce Ghost Series II започва от $355,000, а Ghost Black Badge Series II стартира от $420,000. Въпреки това, възможностите за персонализация са практически неограничени, което може значително да увеличи крайната цена.

Последни новини

  • 13.03.2025
  • /
  • Новини

Honda има дълга и богата история във Формула 1, като пуска първата си платформа през 1964 г. – RA271. Оттогава насам японската компания се утвърждава като премиер конструктор в сериите – макар че серията ѝ в никакъв случай не е непрекъсната. Всъщност Honda се оттегля от F1 не по-малко от четири пъти: 1968 г., 1992 г., 2008 г. и 2021 г. Така се създадоха четири различни епохи в програмата на Honda във Формула 1, като всяка от тях приключваше по различни причини. Нека разгледаме последната от тези ери, която приключи през 2021 г., и какво планира да направи Honda, когато се завърне през 2026 г. Краткият отговор на въпроса защо Honda напусна през 2021 г. е свързан с въглеродната неутралност и алтернативните горива. Honda заяви желание да постигне въглеродна неутралност, с целеви срок за електрификация до 2030 г., и се оттегли от Формула 1, за да вложи повече от ресурсите […]

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg