2024 Aston Martin DB12 Volante Първо шофиране: Вземи решение, Aston

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Aston Martin DB12 Volante 2024 1

Новата версия с падащ покрив на флагмана на Aston Martin DB12 е невероятна: бърза, шумна, пъргава и толкова красива, че душата ви ще се разплаче. Във всеки един смисъл на тази пресилена дума той е страхотен автомобил.

Сега, след като сме се справили с това, можем да ви кажем единственото нещо, което вероятно не е наред с него.

Aston Martin DB12 Volante 2024 2

Великобритания се насочва към Италия

Това, което „не е наред“ с Aston Martin DB12 Volante за 2024 г., може да се дължи на промяна в посоката на развитие на Aston Martin. Компанията вече не желае да бъде възприемана като конкурент на германските британци Rolls-Royce и Bentley, а вместо това е насочила погледа си на югоизток към Италия. Нови цели: суперавтомобилите на Ferrari и Lamborghini. Това сякаш обяснява най-големия потенциален проблем с DB12 Volante, а именно твърдата му като камък возия.

Едно от нещата, които правят DB12 толкова невероятно страхотен, е, че той използва отлично тази твърда возия. Целта на твърдото окачване е да държи гумите здраво на земята, така че да не губят сцепление, и, по дяволите, новият DB12 Volante го прави.

Можем да разберем много за един автомобил от мястото, където производителят ни кара да го управляваме. Ако пресконференцията е по правите като стрела пътища на Маями, можете да се обзаложите, че окачването е гадно. Ако е във Финикс, където все още има няколко завоя, останали от Втората световна война, не е много по-добре.

От Aston ни накараха да вземем DB12 в Санта Моника, Калифорния, и ни насочиха да тръгнем на запад по Pacific Coast Highway, след което да завием нагоре към хълмовете над Малибу, където са едни от най-добрите пътища със завои в страната, които трябва да бъдат овладени. „Вие познавате пътищата“, казаха ни. „Вървете, където искате. Върнете се след три часа и се опитайте да не огъвате колите.“ Това е смисълът: Всеки професионален пиар, който си заслужава да се разплаче, пуска автомобилни критици като нас по такива пътища само ако знае, че автомобилът му ще се представи добре.

И DB12 Volante се представи. С 671 к.с. и 590 Нм въртящ момент на 4,0-литровия V-8 двигател с две турбини – по принцип същият, който се намира в DBX 707 – изборът на предавка в осемстепенния автоматик на ZF е без значение. Няма „сладка точка“, няма забележимо турбозакъснение; има само мощност, сурова и брутална, аналог на прясно убито червено месо.

Избрахме да използваме лостчетата за смяна на предавките само защото достъпът до горния диапазон на оборотите освобождава всемогъщ рев, който е чудо да се изпита. Да бъде възхваляван хорът от тромбони и туби, очевидно скрити в задната броня на DB12 – а кога тези момчета и момичета си поемат дъх?

Aston Martin DB12 Volante 2024 3

Невидима скорост с Aston Martin DB12 Volante

Това не означава, че програмата Sport на трансмисията не е достатъчно добра. (Макар че ако Aston има сериозни намерения по отношение на това Lambo/Ferrari, трябва да помисли за трансмисия с два съединителя. Превключването с пълна газ от осемстепенния автоматик на ZF е рязко.) Подобно на всички добри трансмисии, тя не намалява предавката, докато педалът на газта не се отдалечи поне на известно разстояние от горната граница на хода си, и по този начин отприщва скорост, която бързо нараства до диапазон, който отнема шофьорските книжки (а по кривите пътища на Малибу – и живота на Aston). Можете да постигнете забележително бърз напредък с едва натиснат педал на газта и двигател, който работи малко над празния ход.

Именно по време на това ускоряване, независимо дали е скрито или шумно, оценявате предимствата на това солидно окачване. Както каза PR представителят на Aston, ние познаваме тези пътища и знаем къде да намерим неравните завои, които ще се опитат да разхлабят сцеплението на автомобила с настилката и да го отклонят от предвидения път. Не и в DB12. Когато той реши да задържи гумите си на земята, нищо друго освен Бог, управляващ кран на Либхер, не може да намали тези контактни петна.

Aston Martin DB12 Volante 2024 4

Но чакайте, има още?

Но ето какво: Наблюдавахме това класически добро състезателно поведение още преди да включим спортния режим на Aston Martin DB12 Volante 2024. В най-меката му настройка, обозначена като GT, този Aston все още ще подари на повечето високопроходими автомобили техните собствени задни дифузьори на поднос от 24-каратово злато. Завъртането на копчето за избор на режим на шофиране в положение Sport просто увеличава скоростта, необходима за разхлабване на гумите, от самоубийствена до убийствена. Sport Plus я увеличава още повече до геноцидна.

Това не е непременно нещо лошо – то предвещава добро представяне на DB12 Volante на писта, въпреки че бихте си помислили, че купето е по-подходящо за тази среда, но докато настройките на шасито и мощността на двигателя са на суперавтомобил, останалата част от кабриолета е гранд турър.

Е, всичко, с изключение на спирачките, които имат солиден захап и твърдо усещане като класическите неасистирани спирачни апарати. Не променяй това, Aston, каквото и да правиш. Но вземете, да речем, кормилното управление, което е възхитително. DB12 се движи праволинейно като пословична стрела, но въпреки това приема перфектно подадените сигнали, реагирайки мигновено, но не и внезапно. DB12 преминава през завоите като по телепатия, а колкото и да е широк автомобилът, той се чувства подреден и лесен за поставяне. Това не е хиперреактивното управление на суперавтомобил; това е балансираното, безкомпромисно управление на великолепен GT.

Aston Martin DB12 Volante 2024 5

Традиционен лукс и нови информационно-развлекателни системи

Същото важи и за интериора. Никой не прави елегантност така, както британците, а DB12 е опияняваща смесица от дебело изрязана кожа и дърво с отворени пори. Разположението на контролните уреди не се нуждае от подобрение: В епоха, в която някои автомобилни производители използват твърде много бутони, а други – недостатъчно, Aston постига добър баланс, особено за важните неща. Например: Има множество начини за фина настройка на изживяването при шофиране, с твърди бутони за три режима на окачването и три режима на изпускателната система. При всичко това бихме могли да отминем превключвателя в стил Porsche в централната конзола: Възможно е и не е много трудно някой заблуден пътник да изхвърли трансмисията в неутрално положение.

Това е най-подходящият момент да споменем едно от най-големите постижения на Aston: първата инфоразвлекателна система, разработена от компанията. Тя е подобрение в сравнение с базираните на Mercedes системи, използвани в други Aston Martins, в същия смисъл, в който да ти сервират карамелен сладолед е подобрение в сравнение с това да те ударят по главата със саксийно растение. Aston все още отработваше системата в предпроизводствените автомобили, които карахме, но в по-голямата си част тя изглеждаше добре, с ясни графики и отличен дисплей на камерата, въпреки че някои от иконите бяха малки и трудни за натискане по време на (много бързо) движение, дори за хора с фини пръсти. Звукът от стереосистемата на Bower & Wilkins с 11 високоговорителя беше също толкова красив, колкото и самият DB12, с дълбоки баси и ясни високи честоти, въпреки че ни се искаше да има малко повече сила на звука при свален покрив.

Като стана дума за това, останахме изумени от това колко тих е Aston Martin DB12 Volante 2024 с вдигнат покрив. Разбира се, двойното стъкло помага, но покривът е толкова дебел, че е трудно да повярваме, че е направен от плат, а не от метал. Също така се учудваме, че някой изобщо би искал да сложи покрива на този автомобил. Такива хора не заслужават DB12 Volante! (И не, не ни интересува дали е зима. Автомобилът има отоплител, вие сте леки. Дъжд? Карайте достатъчно бързо и водата никога няма да попадне в автомобила. Хммм, може би все пак започваме да разбираме това твърдо нещо).

Aston Martin DB12 Volante 2024 6

Какъв иска да бъде DB12 Volante?

Външен вид, декорация, управление, спирачки, лукс и цялото изживяване при сваляне на покрива: Aston Martin DB12 Volante би могъл да бъде идеалният гранд турър… с изключение на возилото.

Не ни разбирайте погрешно; не искаме той да се носи като Buick от 1976 г. Но Aston би могъл да пренастрои автомобила така, че съществуващият режим GT да бъде режим Sport Plus, и пак ще имате адски добър автомобил. Твърдото поведение на пътя е по-подходящо за по-малкия и по-лек Vantage – не че DB12 демонстрира някакви признаци, че осъзнава собствените си размери и тегло, забележете. Все пак си представяме, че повечето хора купуват по-големия и по-скъп DB12 за максимален комфорт и разкош, а не за представяне на писта.

Лесно е да се разбере защо Aston Martin иска да се дистанцира от Rolls-Royce – идеята на последния за ефективност е хол на твърди амортисьори – но какво не е наред с начина, по който Bentley прави нещата? Bentley създава това, което в по-ранна епоха би се нарекло спортен автомобил за джентълмени: Лукс и скорост с привкус на цивилизованост. Това е типът автомобил, който DB12 Volante изглежда така, сякаш трябва да бъде или лесно би могъл да бъде.

Все пак ви обичаме такива, каквито сте

Повечето Lamborghini и Ferrari, както и McLaren, предоставят сурова скорост за сметка на всичко останало. Високият клас Lambo Huracán се усеща така, сякаш се движи със смес от бензин и кофеин, а турбокомпресорите изпускат в смукателния тракт тонове кокаин, докато Ferrari 812 и McLaren 765LT се усещат леки до крехкост (вероятно вярно в случая с McLaren). Разбира се, Aston Martin би могъл да създаде подобен автомобил, но ако се сгушите в меките кожени седалки на DB12, е очевидно, че сърцето на това нещо не е съвсем в него. (Освен това сегашните Ферарита не се возят толкова твърдо.)

Независимо от това, да, новият DB12 Volante е страхотен автомобил, който наистина предизвиква възхищение по всички възможни начини. След петдесет години ще го виждате в автомобилните музеи, и то заслужено. Все пак си представяме, че ако направим автомобила по-малко хардкор, това само ще го подобри за повечето от истинските хора, които някога ще го карат. Малко повече гъвкавост може да превърне DB12 с падащ покрив в звездата на конюшнята, в разкошен суперавтомобил, който всеки уважаващ себе си HNWI би искал да кара всеки ден – и със сигурност си струва да оставите 812 и Huracán у дома.

Страхотна0%

Добра0%

Неутрална0%

Лоша0%

Ужасна0%

© 2024 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg