Що се отнася до пикапите, уникалността продължава да описва Jeep Gladiator. Той все още е убедителна, здрава машина за офроуд по подобие на своя братовчед Wrangler със седем гнезда, като всичко това е опаковано в по-традиционна опаковка на средно голям камион. За да запази свежестта, Jeep е направил няколко актуализации на Gladiator за моделната година 2024. Успяхме да прекараме известно време с обновения камион на Jeep в червения пясък и хлъзгавите скали на Моаб, Юта, за да разберем какво представляват тези промени.
Едно от нещата, които не са се променили, е задвижването на Gladiator. Единственият останал двигател е добре познатият 3,6-литров Pentastar V-6 с 285 к.с., съчетан със стандартна 6-степенна механична скоростна кутия или 8-степенна автоматична. Като се има предвид предишният ни опит с тристепенния Gladiator, това е един от случаите, в които предпочитаме автоматичната трансмисия пред това сами да превключваме предавките, до голяма степен поради безжизнения педал на съединителя на камиона.
Свежо лице със седем слота и модерен интериор
Подобно на наскоро обновения Wrangler, решетката със седем прореза на Gladiator съдържа много ДНК на Jeep, но сега тези прорези са по-къси и между тях има пластмасова решетка, която подпомага въздушния поток. Но за разлика от Wrangler, Gladiator 2024 се предлага само със стоманена предна броня с възможност за монтиране на лебедка, докато Wrangler получава фабрично монтирана лебедка Warn. Тъй като стелт антената на Gladiator, която е готова за движение по пътеки, сега се намира в рамката на предното стъкло, на калника от страната на пътника, където преди е била привързана камшичната антена, има втора значка Trail-Rated (или Desert-Rated за Gladiator Mojave).
Влезте в Gladiator и можете да усетите промените със затворени очи, тъй като при избор на тапицерията Rubicon или Mojave седалките са модерни, с електрически настройки в 12 посоки за водача и пътника. Инженерите на Jeep ни увериха, че електрониката в седалките е оборудвана да се справи с преплуването на малко над 31 см вода при свалени врати.
Отворете очите си и ви посрещне ясен, модерен 12,3-инчов LED дисплей, отново като на Wrangler. След като двата панела на покрива бяха свалени, екранът беше приемливо ярък дори на пряката светлина на обедното слънце и има достатъчно място за насочената напред камера за следи, инклинометъра и различните измервателни уреди, които се намират в страниците за офроуд на Gladiator. Jeep си партнира с Trails Offroad, приложение на трета страна, за да вгради насочване по пътеки в информационно-развлекателната система Uconnect 5. Наречено „Jeep Adventure Guides“, то осигурява указания за движение завой по завой по 68 пътеки, включени в почетния знак на Jeep. Ако искате да получите достъп до още над 3000 пътеки в Северна Америка, абонаментът е 40 долара на година.
Функциите за безопасност, включително стандартните странични въздушни възглавници на първия и втория ред, са като тези, които се намират в Wrangler, и се присъединяват към адаптивния круиз контрол и предупреждението за челен сблъсък при Gladiator Sport S и по-висока степен на оборудване.
Рубикон срещу Мохаве
Въпреки че и Gladiator, и Wrangler могат да бъдат оборудвани с оборудване Rubicon, Gladiator е единственият автомобил на Jeep, който може да носи значката Desert-Rated Mojave – техничните пътеки на Моаб, Юта, предлагат идеално място за разгръщане на пустинните мускули на Gladiator Mojave 2024. В основата на Gladiator Mojave е неговата предавателна кутия Command-Trac NV241 за непълно работно време, която използва предавателна кутия с 2,72:1 (в сравнение със зъбните колела 4:1 на предавателната кутия Rubicon), за да осигури по-малка способност за пълзене при бавна скорост и по-укротено шофиране при общи скорости на пътеката в ниския диапазон. Предният гребен мост Dana 44 на Mojave е по-дебел от този на Rubicon (с 10 мм) и е с чугунени шарнири (шарнирите на Rubicon са алуминиеви, за да се намали теглото), и се справя без избираемия блокиращ преден диференциал Tru-Lok на Rubicon и изключващата се предна противоударна щанга.
Амортисьорите също разделят Gladiator Mojave от Rubicon в голяма степен. Погледнете в колесните отсеци и ще видите огромни, 2,5-инчови амортисьори Fox с вътрешен байпас. Хидравличните амортисьори на Fox са разположени в кофите на предните винтови пружини, за да сведат до минимум рязкото спускане от дъното. Предното и задното окачване са с връзки и намотки с прогресивни намотки отзад, а окачването е повдигнато с един сантиметър, за да се увеличи ходът му. И още нещо: Gladiator Mojave е подчертан с оранжеви куки за теглене.
Как се справя формулата за офроуд на Mojave, съчетана с последните актуализации на Gladiator, с пътеките? Превключихме трансмисионната кутия в нисък диапазон, за да разберем. Първо, оценихме уменията на Gladiator Mojave за пълзене по скали, като насочихме камиона към едно злощастно изкачване на хълм с хлъзгав камък, което изтласка границите на сцеплението и пътния просвет. Установихме, че при ръчно избиране на първа предавка и блокиране на задния диференциал в режим 4-Lo, Gladiator е повече от готов да изкачва най-неприятните скали и первази. В сравнение с Rubicon, Mojave се радва и на по-добри ъгли на заход и пречупване, както и на по-голям пътен просвет – всичко това му помогна в скалите.
По-широката предна следа на Gladiator Mojave, заедно с подобрените амортисьори Fox и джъмпери и повдигнатото окачване, се превърнаха в камион, който е у дома си в пустинята. Докато пътувахме по по-широко отворените пътеки около Моаб, се оказа, че се измъкваме ненужно пред по-големите коловози и урви. Защо? Защото при Gladiator Rubicon атакуването на подобни неравности със скорост почти гарантира рязко излизане на дъното. За разлика от тях Gladiator Mojave попиваше неравностите и учтиво искаше още. Продължителните участъци с ураган не доведоха до намаляване на ефективността на амортисьорите на Fox, а най-грозните G-out-ове само задействаха бронята, вместо да компресират прешлените ни.
Освен това режимът Off-Road+ само повишава усещането за пътуване по пътеките във висок и нисък диапазон. Натискането на бутона на централния панел ви позволява да блокирате задния диференциал, да пренастроите точките на превключване на трансмисията и да изтръпнете контрола на сцеплението за повече въртене на колелата, преди да се намесят феите на сцеплението. Успяхме да подадем газ през завоите със задвижване на четирите колела, оставяйки задната част да управлява, до голяма степен по наше желание.
Благодарение на допълнителните седалки с регулиране в 12 посоки, актуализирания екран на инфоразвлекателната система и подобрените функции за безопасност, Gladiator Mojave вече може да предложи по-комфортно шофиране на пътя или извън него, отколкото Rubicon, и постига по-плавно шофиране с трансмисионната кутия в нисък диапазон със своята предавка 2,72:1. Окачването Fox на Mojave също така е по-подходящо за по-широко разнообразие от неравни терени. Rubicon несъмнено блести в скалите, но Mojave вече може би е най-завършеният камион на Jeep за повечето офроуд нужди.
По-голяма стойност на Gladiator
Jeep обеща да направи Gladiator по-изгоден за своите клиенти, като определи цена на модела Gladiator S от 37 895 USD (преди дестинация), което е с 1 725 USD по-малко от отиващия си модел. За джипитата, които искат способен Gladiator без премиум класа на модификациите Mojave и Rubicon, Willys вече може да бъде поръчан с режим Off-Road+, избираем блокиращ заден диференциал, в допълнение към LED фарове, скални лайсни и 32-инчови гуми за кални терени. Цените за тримерната версия Willys започват от 44 995 USD.
Най-добрият средно голям пикап ли е Gladiator?
Няма друг пикап, среден или друг размер, с два твърди моста и сгъваем покрив. Ако това са вашите критерии, Gladiator е победителят. Търсите средно голям камион с най-здравата техника за разбиване на скали на пазара? Gladiator Rubicon е отговорът, а сега се предлага и с електрически регулируеми седалки.
Що се отнася до Gladiator Mojave, макар че той има повече умения в пустинята от роднините си с Trail Rated, той не отстъпва на другите средноразмерни камиони в областта. Причината? Присъщите разлики между независимото предно окачване и гредовите мостове. IFS обикновено предлага по-плавно управление на неравности при скорост в сравнение с камионите с гредови мостове. Осите с греди също могат да имат по-нежелани характеристики на пътя. Да, Gladiator Mojave е единственият средноразмерен камион, който не е оборудван с IFS и е проектиран да се справя с високопроходими черни пътища. Но купувачите на средно големи камиони, които търсят най-подготвения за Baja пикап, може да открият, че Chevrolet Colorado ZR2 или Ford Ranger Raptor са по-подходящи за движение в калта.
Заключителни мисли
Въпреки че Jeep Gladiator 2024 може и да не е най-евтиният средно голям камион на пазара, моделът Rubicon е най-здравият катерач в областта и няма друг пикап, който да ви моли да сгънете предното стъкло и да свалите вратите и покрива. Като прибавим и това, че Gladiator Mojave е уникално способен, ориентиран към офроуд среден камион с артикулация на гребен мост, съчетана с достатъчно бърза проходимост, за да задоволи нуждите на масите от мръсотия. И накрая, ако просто трябва да имате най-новия 4х4 камион на Jeep, неговия капацитет за теглене от 7700 кг и полезен товар от 1725 кг, цената на Gladiator 2024 започва от 39 790 USD.