• 09.04.2024
  • /
  • Електромобили

Недостатъчно мощният DeLorean DMC-12 е много по-як като електромобил

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Недостатъчно мощният DeLorean DMC-12 е много по-як като електромобил

Спомняте ли си донякъде невероятния Rolls-Royce EV на Джейсън Момоа? Или безшумната конверсия на E-Type с висок въртящ момент, която очарова нашия Ангъс Макензи (въпреки спиращата дъха висока цена)? И двете са дело на Electrogenic – британска компания за рестартиране на автомобили, която започна да се занимава с преоборудване на електрически превозни средства по поръчка, но скоро се насочи към модулни комплекти, предназначени за инсталиране във всякакви превозни средства. Страхотни автомобили, като 964 и по-ранни Porsche 911, Issigonis Minis, а сега и прословутият DeLorean DMC-12, който току-що получи своя собствен комплект за конверсия Electrogenics.

Това означава, че оригиналният V-6 PRV на DMC-12 е изчезнал. Това вероятно е добре; френско-шведският шестцилиндров двигател не беше ужасен на хартия (и за времето си), но консенсусът е, че DMC-12 заслужаваше по-добър двигател отзад. В края на краищата, първоначално е бил предназначен за монтиране на роторен двигател – лек и мощен двигател, чиято жажда за гориво и уплътнения на върховете почти го убиват през гладните за гориво ранни 70-те години. (Разбира се, Mazda упорства със значителни инженерни усилия, но DeLorean искаше да използва роторния Comotor – двуроторния двигател на съвместното предприятие на NSU и Citroën – и това не се получи. Нито NSU, нито Citroën; неуспешният опит с Comotor е съществена причина за фалита на вторите и за гибелта на първите.)

Недостатъчно мощният DeLorean DMC-12 е много по-як като електромобил 2

Какво е инсталирала Electrogenics вместо това? Електрически двигател с мощност около 215 к.с. (160 kW), монтиран на transaxle с едно предавателно число. Електрическият двигател с мощност 215 к.с. не звучи много, но американските DeLoreans в добри дни са развивали около 130 к.с. Електрическият двигател също така изпомпва скромен, но ефективен въртящ момент от 228 lb-ft, което е доста повече от 153 lb-ft, постигнати от PRV. Тъй като конверсията на Electrogenics добавя само 88 килограма (може ли тази цифра да е съвпадение, като се има предвид фалшивият кондензатор в конверсията?), производителността се подобрява значително. Компанията твърди, че ускорението от 0 до 100 се подобрява до малко под 5 секунди, което е приблизително половината от времето, необходимо на оригинала за постигане на същото.

Недостатъчно мощният DeLorean DMC-12 е много по-як като електромобил 3

Разбира се, част от тази добавена маса е теглото на батерията. При това преобразуване се използват общо 43 kWh, като част от тях са на мястото на оригиналния резервоар за гориво отпред, а друга част са разположени над електромотора. Предвижда се реален пробег от 150 мили. Предвид 2700-килограмовото собствено тегло и капацитета на батерията/спецификациите на двигателя, това означава, че пробегът и мощността са сходни с тези на настоящия Nissan Leaf S, но той се движи със секунда и половина по-бързо до 60 мили/ч. Вижте, Leaf не е Tesla Model S Plaid, но от самото начало е проектиран като електрически автомобил. Преустройствата често нямат аеродинамиката или опаковката, за да постигнат пробег и капацитет на батерията на съвременен автомобил, така че според нас това е победа за Electrogenics.

Преработеният DeLorean може също така да се зарежда бързо „за час“ – това вероятно е 10-80%, въпреки че не е отбелязано като такава цифра. Искате да заредите друг електромобил на автомобилно изложение? Той също така има възможност за V2L с мощност 3 kW, което осигурява възможност за зареждане на L2 (или енергия, например за захранване на хладилник или нещо подобно).

Недостатъчно мощният DeLorean DMC-12 е много по-як като електромобил 4

Разходите не се обсъждат в материалите на Electrogenics, но като се има предвид цената на комплекта в приложението му за E-Type, не си представяме, че това ще бъде евтино начинание. Все пак предимството на комплекта е, че е напълно обратим; просто поставете оригиналния PRV върху хубав палет и го придвижете някъде за съхранение, а всичко останало, както се твърди, просто ще се закрепи с болтове. Въпреки че DeLorean DMC-12 не е застрашен от изчезване, привлекателно е да може да се преобразува, без да се налага необратимо рязане или заваряване.

Комплектът вече е в продажба и ако искате да го получите, свържете се с компанията. Electrogenics посочва няколко американски партньори, които могат да се справят с инсталирането, включително InoKinetic от Темекула, Калифорния. Нито едно преобразуване на електромобил не е евтино, но не очаквайте вашият безшумен, безвъглероден DMC-12 да бъде дори в достъпната част на този спектър. Въпреки това, каква е цената на хладината?

Последни новини

  • 30.03.2025
  • /
  • Полезно

Никой не иска да има изтощен акумулатор на автомобила. Малко са нещата, които водят до такова разочарование, като това да искате да запалите автомобила и да получите един от тези предупредителни знаци за изтощен акумулатор. Ако не желаете (или не можете да си позволите) да платите за изцяло нов акумулатор, закупуването на употребяван акумулатор може да бъде рентабилно решение. В края на краищата новите автомобилни акумулатори могат да бъдат скъпи, а употребяваният акумулатор предлага по-бюджетна (да не говорим за екологична) алтернатива. Складовете за изкупуване на отпадъци и други продавачи често разполагат с разнообразни употребявани акумулатори, някои от които все още имат значителна продължителност на живота. Въпреки това, само защото са налични за продажба, не означава, че са безопасни за закупуване. Въпреки че по-ниската цена е привлекателна, закупуването на употребяван автомобилен акумулатор крие рискове. Историята на акумулатора може да е неясна, а оставащият му живот може да е трудно да се […]

  • 28.03.2025
  • /
  • Любопитно

Според Ford първият спортен автомобил се появява през 1965 г. под формата на станалия емблематичен Bronco. Оттогава насам SUV продължава да се развива с примери като Chevy Blazer, Jeep Cherokee и Range Rover, за да назовем само някои от тях, които проправят пътя за някои от най-търсените автомобили днес. Едно от най-съществените съображения при пазаруването на нов SUV е дали да изберете трети ред. Със сигурност трите реда седалки имат някои предимства, като например по-голямо пространство за пътниците и допълнително място за товар. Алтернативните конфигурации на седалките също могат да добавят допълнителна функционалност, което превръща SUV с три реда седалки в мултифункционалния инструмент на автомобилите. За съжаление, допълнителните места за сядане имат и някои недостатъци. В зависимост от модела допълнителният ред може да ви предложи само тясно пространство, по-подходящо за малки деца, отколкото за възрастни, а автомобил, който е достатъчно голям, за да включва трети ред, ще има по-обемисти размери, […]

  • 26.03.2025
  • /
  • Новини

Ако първата мисъл, която си помислихте, когато Aston Martin дебютира със стилния си и безумно бърз Vanquish, беше: „Страхотно, но бих искал да е кабриолет“, то най-новият модел на автомобилния производител трябва да ви зарадва. Току-що обявеният от Aston Martin Vanquish Volante е най-бързият и най-мощният кабриолет с предно разположен двигател на пазара в света. Конструкцията на кабриолетите винаги е затруднявала инженерите и автомобилните производители да постигат зашеметяващи скорости, което прави Volante още по-впечатляващ. Съчетавайки чудовищния 5,2-литров V12 двигател с две турбини с иновативния К-образен покрив, поддържан от интелигентни структурни укрепвания и леко, аеродинамично шаси, Volante буквално сваля покрива на другите кабриолети в своя клас. Освен това автомобилът може да се похвали с емблематичния ултралуксозен външен вид на Aston Martin, точно както и неговият стабилен събрат купе. Между купето и кабриолета Aston Martin ще произвежда по-малко от 1000 бройки от Vanquish всяка година. Автомобилният производител казва, че новият флагмански кабриолет […]

  • 24.03.2025
  • /
  • Сравнения

В момента Toyota предлага два малки спортни автомобила с две врати: GR86 и неговия по-мощен аналог GR Supra. На пръв поглед те могат да изглеждат доста сходни; в края на краищата, и двата са 2+2, продавани на ентусиасти, и двата имат свои собствени значителни фенбази. Въпреки това, под повърхностната им обвивка, тези автомобили произхождат от напълно различни среди. Всъщност козметичните прилики може би са най-многото общо между тези автомобили. Това е особено очевидно, когато погледнем техните задвижвания – по-конкретно двигателите им. От една страна, конфигурацията на двата задвижващи агрегата е напълно различна. GR86 разполага с боксер-четворка, т.е. двигател с бутала, разположени така, че всяка от тях е насочена наляво или надясно под ъгъл от 180 градуса една спрямо друга. По този начин този двигател е известен и като плосък четирицилиндров, тъй като буталата лежат плоско на страните си. Обратно, в GR Supra се използва редови шестцилиндров двигател с турбокомпресор, който […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg