• 15.03.2025
  • /
  • Любопитно

Кой е собственикът на Land Rover и къде се произвеждат автомобилите?

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Кой е собственикът на Land Rover и къде се произвеждат автомобилите

Land Rover има доста дълга история, тъй като е бил собственост на множество компании за различен период от време. Кратката история е, че понастоящем Tata Motors е собственик на Land Rover и Range Rover. Tata Motors е голяма производствена компания в Индия, която купува Land Rover през 2008 г. Под ръководството на Tata Motors Land Rover получи по-ефективни двигатели, които осъвремениха марката. През 2012 г. Land Rover е групиран с Jaguar и става известен като Jaguar Land Rover Limited. През 2023 г. компанията отново променя името си на JLR. С тази промяна на името не само се избягват досадно повтарящи се имена на модели като Land Rover Range Rover, но тя е и част от стратегията на компанията за неутрализиране на въглеродните емисии.

Land Rover съществува от 1948 г., когато е част от компанията Rover. Председателят на компанията, Морис Уилкс, го проектира и поръчва да бъде построен върху шаси на Jeep. Той го представя пред публиката на автомобилното изложение в Амстердам. Три десетилетия по-късно Land Rover ще бъде достатъчно успешен, за да създаде своя собствена компания под шапката на British Leyland Motors, известна като Land Rover Limited. През 1994 г. Land Rover се оказва в ръцете на BMW, което през 2000 г. го продава на Ford, компанията със син овал.

Вероятно има няколко автомобилни марки, за които не сте подозирали, че са собственост на Ford. Американската компания в крайна сметка продава марката осем години по-късно на Tata Motors, която в крайна сметка прави повече за нея, отколкото Ford, включително разширява производствените си заводи.

Къде се произвеждат автомобилите?

Къде се произвеждат автомобилите на Land Rover

Land Rover възниква в Англия и оттогава се произвежда там. В Обединеното кралство има два завода. Заводът в Солихъл , първоначалният завод на марката, отговаря за създаването на Range Rover, Range Rover Sport и Range Rover Velar, докато заводът в Хейлууд създава Land Rover Discovery Sport и Range Rover Evoque. Тъй като Land Rover обикновено се продава там, където е най-популярен, има заводи и в Китай, Словакия и Бразилия. В Пуна, Индия, има завод, който произвежда Land Rover Discovery, откакто Tata купи компанията. Той обаче добави Range Rover Evoque и Velar към гамата си, когато научи, че през 2024 г. има скок от 160% при продажбите на Range Rover в Индия.

Това са само местата, където се произвеждат автомобилите. Има и други заводи, които произвеждат компонентите му. В Обединеното кралство има още 13 локации и една в Ирландия, където се произвеждат двигатели, батерии и развиващи се технологии. В останалата част на света има изследователски център в Орегон, САЩ, където се проучват технологии от бъдещо поколение. Тъй като Tata Motors е собственик и на Jaguar, в Грац, Австрия, има производствен завод, в който се произвеждат Jaguar E-Pace и I-Pace.

И накрая, JLR има завод в Будапеща, Унгария, в който има екип, посветен на подпомагането на управлението на глобалната верига за доставки.

Последни новини

  • 26.03.2025
  • /
  • Новини

Ако първата мисъл, която си помислихте, когато Aston Martin дебютира със стилния си и безумно бърз Vanquish, беше: „Страхотно, но бих искал да е кабриолет“, то най-новият модел на автомобилния производител трябва да ви зарадва. Току-що обявеният от Aston Martin Vanquish Volante е най-бързият и най-мощният кабриолет с предно разположен двигател на пазара в света. Конструкцията на кабриолетите винаги е затруднявала инженерите и автомобилните производители да постигат зашеметяващи скорости, което прави Volante още по-впечатляващ. Съчетавайки чудовищния 5,2-литров V12 двигател с две турбини с иновативния К-образен покрив, поддържан от интелигентни структурни укрепвания и леко, аеродинамично шаси, Volante буквално сваля покрива на другите кабриолети в своя клас. Освен това автомобилът може да се похвали с емблематичния ултралуксозен външен вид на Aston Martin, точно както и неговият стабилен събрат купе. Между купето и кабриолета Aston Martin ще произвежда по-малко от 1000 бройки от Vanquish всяка година. Автомобилният производител казва, че новият флагмански кабриолет […]

  • 24.03.2025
  • /
  • Сравнения

В момента Toyota предлага два малки спортни автомобила с две врати: GR86 и неговия по-мощен аналог GR Supra. На пръв поглед те могат да изглеждат доста сходни; в края на краищата, и двата са 2+2, продавани на ентусиасти, и двата имат свои собствени значителни фенбази. Въпреки това, под повърхностната им обвивка, тези автомобили произхождат от напълно различни среди. Всъщност козметичните прилики може би са най-многото общо между тези автомобили. Това е особено очевидно, когато погледнем техните задвижвания – по-конкретно двигателите им. От една страна, конфигурацията на двата задвижващи агрегата е напълно различна. GR86 разполага с боксер-четворка, т.е. двигател с бутала, разположени така, че всяка от тях е насочена наляво или надясно под ъгъл от 180 градуса една спрямо друга. По този начин този двигател е известен и като плосък четирицилиндров, тъй като буталата лежат плоско на страните си. Обратно, в GR Supra се използва редови шестцилиндров двигател с турбокомпресор, който […]

  • 22.03.2025
  • /
  • Новини

Какво се получава, когато съчетаете един от най-известните производители на високопроходими и луксозни автомобили в света с SUV? Получавате Lamborghini Urus, който се предлага и с чисто нова plug-in хибридна конфигурация. При нехибридните Urus S и Urus Performante получавате 4,0-литров V8 с двоен турбокомпресор, чиято мощност е 657 к.с. Вниманието на италианския автомобилен производител към звука на двигателя също е забележително, особено при Performante, който включва спортна титаниева изпускателна система, която подчертава гърления рев на V8. Новият Urus SE (плъг-ин хибрид), разполага с V8 с две турбини, който се комбинира с електромотор, за да генерира впечатляващите 789 к.с. и 701 фунта стерлинги въртящ момент. Имахме възможност да се повозим на този екзотичен SUV по време на нашето 2025 Lamborghini Urus SE първо шофиране, като отбелязахме, че той е на върха на пазара по отношение на мощността, но се оплакахме от високата цена, изискваща сериозно дълбоки джобове. Всъщност Urus 2022 влезе в […]

  • 20.03.2025
  • /
  • Любопитно

Тези, които търсят средно голям спортен автомобил, който е по-луксозен, със сигурност са открили, че на този пазар има може би повече възможности, отколкото в който и да е друг момент от автомобилната история. Но за мнозина, които предпочитат да шофират в лукса, Mercedes-Benz е най-добрият представител на този клас. Ако сте почитатели на SUV моделите на Mercedes, GLE несъмнено вече е привлякъл вниманието ви. Ако не, може би ще искате да помислите за добавяне в списъка си със „задължителни за тестване автомобили“, тъй като дори ние бяхме до голяма степен впечатлени от Mercedes GLE, когато седнахме зад волана на модел от 2024 г. – дори ако по-новите конструкции вече не разполагат с прословутата функция „Bounce Mode“ на Mercedes. Като оставим настрана трагичната липса на отскок, GLE претендира да предложи на водачите спортна комбинация от здравина на SUV с подчертано излъчване на лукс в стил седан. В случай, че ви […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg