• 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Кой е собственикът на Lucid Motors и къде се произвеждат автомобилите?

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Кой е собственикът на Lucid Motors и къде се произвеждат автомобилите?

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо.

Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от 1 млрд. долара от Публичния инвестиционен фонд (ПИФ) на Саудитска Арабия – един от най-големите държавни инвестиционни фондове в света – с мажоритарен акционер Ayar Third Investment Company (филиал на ПИФ).

Lucid стана публична през 2021 г., когато се сля с Churchill Capital Corp IV, което ѝ позволи да дебютира на Nasdaq (като „LCID“). Начело – като главен изпълнителен директор и главен технически директор – е Питър Роулинсън, друг бивш изпълнителен директор на Tesla (вицепрезидент по автомобилното инженерство), човекът, който стои зад проектирането отгоре-надолу на Model S. Прототипът на техния първи електрически автомобил, Lucid Air, беше представен през декември 2016 г., но не беше произведен и продаден на потребителите до края на 2021 г. По това време той държеше рекорда за най-дълъг пробег от всички електромобили.

Lucid произвежда автомобили в САЩ и Саудитска Арабия

Lucid произвежда автомобили в САЩ и Саудитска Арабия

Автомобилите на Lucid се произвеждат в два завода. Първият завод за усъвършенствано производство (AMP-1) се намира в Каса Гранде, Аризона – имот от 500 акра, избран след разглеждане на 60 обекта в 13 различни щата. Lucid твърди, че това е първият специално изграден завод за електрически превозни средства в Северна Америка, с първоначален капацитет за производство на 10 000 автомобила годишно. След планираното разширяване те очакват да произвеждат над 300 000 автомобила годишно. Вторият ѝ завод за усъвършенствано производство (AMP-2) е открит през септември 2023 г. в икономическия град на крал Абдула (KAEC), Саудитска Арабия, като това е първият завод за производство на автомобили в страната.

Въз основа на нашия практически преглед на Air Sapphire, твърдението на Lucid за това, че не е необходимо да жертвате нищо, изглежда вярно, и не само техните седани печелят възторжени отзиви. Когато тествахме Gravity, неговата версия на Sport Utility Vehicle, бяхме невероятно впечатлени от способността му да се представя като суперавтомобил с „възможностите на офроудър и вътрешния простор на миниван“. Той абсолютно предефинира всички предишни представи за това какво трябва или може да бъде един SUV.

Но всичко, което искате да имате от Lucid EV, е свързано с висока цена. Air Sapphire ще ви струва четвърт милион долара, докато цената на Gravity Grand Touring започва от 95 000 долара. Въпреки цената, Lucid – която продава автомобили в САЩ, Канада, Европа и Близкия изток – е продала 10 241 EV през 2024 г., което възлиза на 71% увеличение спрямо предходната година и поставя нов рекорд за компанията.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

  • 01.03.2025
  • /
  • Полезно

В един средностатистически четирицилиндров двигател, работещ с 1500 оборота в минута, всяка секунда се извършват 50 експлозии за преобразуване на химическата енергия от горивото в механична енергия, която движи автомобила. Тъй като двигателите с вътрешно горене са подложени на огромни натоварвания от високото налягане и температурите на тези експлозии, моторното масло изпълнява много важни функции, които спомагат за ефективната работа на двигателя. Маслото основно служи като смазка, топлоносител и уплътнител, който запълва всички празнини и несъвършенства между движещите се части на двигателя, което спомага за поддържане на компресията. Поради начина, по който се използва, маслото в двигателя в крайна сметка се влошава, като се замърсява с метални частици, утайки и вода, което намалява неговата ефективност и качество. За да подпомогне поддържането на неговата чистота, масленият филтър е важен компонент в двигателя, който отстранява натрупаната мръсотия и други замърсители. Маслените филтри работят, като маслото се изпомпва през филтърната среда, където се […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg