• 08.12.2024
  • /
  • Полезно

Можете ли да използвате зимни гуми при незимно време?

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Можете ли да използвате зимни гуми при незимно време

Зимата е навлязла със студените си, настръхнали пръсти и наред с ваденето на парка, шапките и ботушите за сняг трябва да помислите и за правилното оборудване на колелата на вашия автомобил. Зимните (или снежните) гуми са създадени специално за работа при студени метеорологични условия, които се срещат в повечето северни и високопланински райони.

Но можете ли да използвате обикновени зимни гуми в незимни условия? Можете, но вероятно не бива – освен ако не живеете някъде, където има сняг през цялата година. Зимните гуми могат да работят и при незимни условия (за разлика от гумите с шипове), но каучукът им е специално проектиран да работи при температури под 7 градуса по Целзий.

Тази специална гума е по-мека, защото е направена с повече силициев диоксид, който от своя страна поддържа гумите по-гъвкави и по този начин им осигурява по-добро сцепление с неравните зимни пътища, покрити със сняг.

Ако същите тези по-меки гуми с по-добро сцепление се използват продължително време в райони, където температурата на околната среда обикновено е над 45 градуса, каучукът ще се износи много по-бързо от типичната гума за всякакви метеорологични условия и по всяка вероятност ще доведе до лошо управление на автомобила, увеличен спирачен път и като цяло ще осигури по-малка безопасност и като цяло намалена ефективност. Освен това по-бързото износване означава, че ще трябва да ги смените по-бързо, което ще ви струва значително повече пари в дългосрочен план. В края на краищата, ние и без това винаги търсим начини да удължим живота на гумите си, така че защо да помагаме на майката природа, когато не се налага?

Топлото време е враг на зимните гуми

Освен това зимните гуми имат по-агресивна шарка на протектора с по-дълбоки грайфери, които хващат зимните замърсявания (сняг, кал и лед) и значително помагат при ускоряване, спиране и поддържане на сцеплението. По-дълбокият „флопиран“ протектор не спомага за осигуряване на нито едно от тези неща, когато температурата е по-висока.

Зимните гуми все още не са задължителни в САЩ, но много европейски страни и райони на Канада изискват използването им.В миналото те са били обозначавани само със символа „M+S“ (кал и сняг) и понякога са обозначавани като „всесезонни“ гуми, въпреки че не са такива. През 1999 г. обаче Асоциацията на производителите на гуми в САЩ (USTMA) и Канадската каучукова асоциация (RAC) се споразумяха за символа „Three Peak Mountain Snow Flake“ (3PMSF).Това е стандарт за гуми, базиран на производителността, който изисква индекс на сцепление от поне 110 (110% от сцеплението на референтна всесезонна гума), постигнат по време на изпитване върху насипан сняг. Днес всички специализирани зимни гуми имат този символ.

Hyundai работи върху гума с прибиращи се вериги за сняг, които дори не е необходимо да поставяте. Дотогава Bridgestone ни съветва да използваме следната аналогия: можете да носите обувки за тенис на плажа и в снега, но джапанките са по-добри в пясъка, а ботушите за сняг работят по-добре в снега. Мислете за зимните гуми като за обувки за сняг за вашия автомобил. В крайна сметка използването на неподходящи гуми през неподходящия сезон е само един от ужасните навици, които съкращават живота на вашите гуми.

Последни новини

  • 13.03.2025
  • /
  • Новини

Honda има дълга и богата история във Формула 1, като пуска първата си платформа през 1964 г. – RA271. Оттогава насам японската компания се утвърждава като премиер конструктор в сериите – макар че серията ѝ в никакъв случай не е непрекъсната. Всъщност Honda се оттегля от F1 не по-малко от четири пъти: 1968 г., 1992 г., 2008 г. и 2021 г. Така се създадоха четири различни епохи в програмата на Honda във Формула 1, като всяка от тях приключваше по различни причини. Нека разгледаме последната от тези ери, която приключи през 2021 г., и какво планира да направи Honda, когато се завърне през 2026 г. Краткият отговор на въпроса защо Honda напусна през 2021 г. е свързан с въглеродната неутралност и алтернативните горива. Honda заяви желание да постигне въглеродна неутралност, с целеви срок за електрификация до 2030 г., и се оттегли от Формула 1, за да вложи повече от ресурсите […]

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg