• 08.11.2024
  • /
  • Любопитно

5 автомобила извън Формула 1, задвижвани от двигатели от Формула 1

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
5 автомобила извън Формула 1, задвижвани от двигатели от Формула 1

Производителите на автомобили постоянно разчитат на вдъхновени от състезанията разработки, за да подобрят представянето, ефективността и пазарната привлекателност на своите автомобили, предназначени за потребителите. Chevrolet Monte Carlo и Toyota Camry са сред най-успешните модели на NASCAR, като и двата модела се произвеждат дълго време и като улични автомобили. Формула 1 традиционно превръща най-добрите си пилоти в международни звезди, а автомобилните производители, които се състезават за този шампионат, са сред световния елит. Мерцедес е най-доминиращият заводски отбор напоследък, който спечели рекордните осем поредни шампионата при конструкторите от 2014 до 2021 г. Ред Бул спечели последните две титли, като двигателите на Хонда осигуряват скоростта, която изведе Макс Верстапен до последните три шампионата при пилотите.

Ferrari се състезава като заводски отбор във Формула 1 от времето, когато Алберто Аскари финишира втори в Гран при на Монако през 1950 г., и е единственият отбор, който се е състезавал всяка година след този първи сезон.Шестнадесетте конструкторски шампионата на Ferrari са повече от тези на всеки друг отбор, въпреки че Скудерията не е печелила от 2008 г. насам. Ферари, Мерцедес и Ред Бул работиха за внедряването на двигатели от Формула 1 в серийните автомобили, въпреки че всички тези автомобили бяха много ексклузивни и много скъпи.

Aston-Martin Valkyrie изглежда готов за писта

Aston-Martin Valkyrie изглежда готов за писта

Aston-Martin Valkyrie носи емблемата на британския отбор от Формула 1, но автомобилът е разработен в партньорство с един от съперниците на Aston-Martin – Red Bull Racing. Шефът на отбора на Red Bull Кристиан Хорнер и главният технически директор Ейдриън Нюи обединиха усилията си с главния изпълнителен директор на Aston-Martin Анди Палмър и шефа на маркетинга Саймън Спроул, за да построят хиперавтомобила, след като – както гласи легендата – четиримата мъже го замислили над многобройни чинии с манджи. 6,5-литровият V12 на Valkyrie е разработен от фирмата Cosworth от Формула 1 и генерира над 1000 конски сили.В случай че това не задоволява десния ви крак, електрическият мотор добавя още 141 коня и привежда технологията на двигателя на Valkyrie в съответствие с хибридните задвижващи агрегати на F1.

Каросерията е изработена изцяло от въглеродни влакна, за да се намали теглото, а инженерите на Aston Martin са гравирали по химичен път емблема с дебелина 40 микрона в предната част на автомобила, тъй като стандартната метална емблема е добавяла излишно тегло и е пречела на аеродинамиката на автомобила. За спирачните светлини е използвана перископна оптика, за да се запази елегантният профил, а компанията е наела доставчик за космическите совалки на НАСА, за да проектира 594-грамовата чистачка на предното стъкло с една торсионна греда. Valkyrie е в състояние да издърпа 3,5 g на полигон, развива максимална скорост от над 200 мили в час и произвежда достатъчно притискаща сила, за да унищожи обикновените гуми.Произведени са 150 Valkyrie, както и 85 версии Spider с подвижен покрив и 40 AMR Pros само за затворени писти. Всички те са продадени бързо, като минималната им цена е 3,5 млн. долара.

Mercedes-AMG One използва технология за двигател, печелил шампионата на F1

Mercedes-AMG One използва технология за двигател, печелил шампионата на F1

По време на рекордната си серия от осем поредни шампионата при конструкторите Mercedes започва да разработва свой собствен хиперавтомобил, вдъхновен от F1. AMG One бе показан за първи път като концепция на автомобилното изложение във Франкфурт през 2017 г. и бе разработен със съдействието на седемкратния шампион във Формула 1 Люис Хамилтън. Хибридният задвижващ агрегат на Mercedes-AMG One има 1,6-литров V6 двигател на газ с турбокомпресор и четири електромотора, които увеличават мощността над границата от 1000 конски сили.

Два мотора задвижват предните колела, един захранва турбокомпресора, а друг е монтиран между двигателя и трансмисията. Мерцедес намеква, че това е първият истински двигател от Формула 1, одобрен за използване в сериен автомобил, но One така и не се предлага в САЩ. Компанията изпрати писмо до потенциалните купувачи, в което ги уведомяваше, че няма да прави никакви промени в автомобила, за да успокои регулаторните органи. Fox News съобщи, че в писмото се посочва, че „за да запазим уникалния характер на задвижващия агрегат на Формула 1, стигнахме до заключението, че изпълнението на американските пътни стандарти би компрометирало значително неговите характеристики и цялостния му характер на шофиране“. 275 автомобила бяха построени ръчно за щастливи клиенти в други части на света и бяха разпродадени бързо въпреки цената от 2,8 млн. долара.

Ferrari произвежда 349 броя F50 от 1995 до 1997 г.

Ferrari произвежда 349 броя F50 от 1995 до 1997 г.

Неотдавнашните усилия на Aston-Martin и Mercedes да използват двигатели от Формула 1 в серийни автомобили напомнят за 90-те години на миналия век, когато Ferrari създаде своя собствена улична машина на базата на Формула 1. 4,7-литровият V12 двигател на F50 произвеждаше 513 к.с. и беше адаптиран от 3,5-литровия състезателен вариант в опит да се намалят пиковете на въртящия момент и мощността от местата им близо до червената линия от 12 750 об/мин. Серийният двигател на F50 достига максимума си при по-разумните 8500 об/мин и постига максималните си стойности на мощността точно при тази скорост.

Подобно на серийните автомобили от Формула 1 на Aston-Martin и Mercedes, F50 заимства много други характеристики от своите събратя от Формула 1. Двигателят е закрепен директно към шасито, а окачването с двойни винкели е с електронни амортисьори. Останалата част от F50 е доста примитивна, с ръчни спирачки и кормилно управление и старомодна шестстепенна механична скоростна кутия. Той можеше да спринтира от 0 до 100 само за 3,8 секунди и да развие максимална скорост от 202 мили в час. В периода 1995-1997 г. са произведени само 349 бройки. F50 се превърна в един от най-желаните автомобили в света, а екземпляр с малък пробег бе продаден през 2022 г. за почти 5,4 милиона долара.

Двигателят на Porsche, спечелил шампионата, е адаптиран за Carrera GT

Двигателят на Porsche, спечелил шампионата, е адаптиран за Carrera GT

Пилотите на McLaren F1 Ники Лауда и Ален Прост печелят три шампионата при пилотите и два при конструкторите между 1984 и 1986 г. с двигатели Porsche, но в крайна сметка в серийния автомобил, макар и след няколко междинни стъпки, влиза не толкова успешен агрегат от F1, създаден няколко години по-късно. 5,7-литровият V10 на Carrera GT е разработен от пепелта на споразумението за доставчик на двигатели на Porsche с отбора Arrows от 90-те години на миналия век – партньорство, което не успява да донесе успеха на предишното участие на Porsche с McLaren.

По-късно през десетилетието двигателят от Формула 1 е модифициран за участие в „24-те часа на Льо Ман“ през 2000 г., а двигателят от Льо Ман е доработен, за да отговаря на изискванията за шум и емисии за серийната версия на Carrera GT. Той произвежда повече от 600 к.с. и може да ускори 3 146-килограмовото купе от 0 до 100 само за 3,5 секунди.Максималната скорост надхвърляше 200 мили в час и Porsche произведе около 1270 екземпляра, преди да се откаже от Carrera GT през пролетта на 2006 г.

Renault Espace F1 е концептуален миниван с 800 конски сили

Renault Espace F1 е концептуален миниван с 800 конски сили

Renault Espace F1 никога не е преминал етапа на концепцията – и дори не е автомобил – но е толкова забележителен, че трябваше да го включим в този списък. Миниванът Espace беше навършил десет години, когато Renault реши да отбележи тази годишнина, като го украси със същия 3,5-литров V10 двигател, който Renault доставяше на отбора от Формула 1 Williams. Той генерира 800 к.с. и 520 фунта стерлинги въртящ момент, с които Espace F1 ускорява от 0 до 100 км за невероятните 2,8 секунди.

Максималната му скорост е 194 мили в час, но Espace F1 така и не стига до серийно производство. Зверският миниван със средноразположен двигател нямаше да се използва добре като семеен автомобил за превозване на стоки или хранителни продукти. Той има четири места, но няма плъзгащи се врати или каквито и да било други семейни характеристики на популярните ванове от епохата. в момента е изложен в музея Matra във Франция, а можете да карате виртуална версия в играта Gran Turismo 2 за PlayStation от 1999 г.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg