• 13.12.2024
  • /
  • Мотоциклети

6 футуристични мотоциклета, които реално съществуват

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
6 футуристични мотоциклета, които реално съществуват

Съществуват много различни видове мотоциклети, но повечето от тях отговарят на няколко стила на каросерията. На пазара има разлики между марките и моделите улични мотоциклети, спортни мотоциклети, круизъри, приключенски мотоциклети и туристически мотоциклети, но по-голямата част от превозните средства във всяка категория изглеждат сравнително сходни помежду си. Това отчасти се дължи на факта, че изпитаните дизайни, които обикновено виждаме, са идеални за физиката на пътуването на две колела, но също така и на факта, че това са стиловете, които повечето потребители в момента търсят във всяко едно поколение. Въпреки това винаги има няколко мотоциклета, които са проектирани с мисъл за бъдещето.

Много мотоциклети, като Yamaha PES2, Sonders Metacycle, Honda V4, Verge TS Pro и MV Agusta Brutale 1000RS, са направили творчески скок напред в сравнение със своите съвременници, но има и доста мотоциклети с още по-футуристичен дизайн. Тези превозни средства предизвикват нормите, които сме свикнали да очакваме от определени породи мотоциклети. Някои от тях са поръчкови концептуални мотоциклети, които изглеждат като нещо от научнофантастичен филм, докато други са усъвършенствали познатите ни дизайни до такава степен, че изглеждат така, сякаш получавате поглед към бъдещето.

Johammer J1

Мотоциклет Johammer J1

През последните години електрическите мотоциклети станаха много по-популярни, но повечето от тях все още имат доста консервативен дизайн. Моделът Kawasaki Ninja e-1, например, на практика изглежда като всеки друг спортен мотоциклет. Австрийската мотоциклетна компания Johammer е решила да възприеме различен подход с новия си електрически мотоциклет J1. Компанията описва този мотоциклет като електрически круизър, въпреки че дизайнът му не прилича на никой друг круизър на пазара.

По-голямата част от мотоциклета е покрита с един непрекъснат метален лист, който изглежда така, сякаш е топлинно формован към рамката отдолу. Единствените неща, които стърчат от този масивен обтекател, са предното колело, кормилото и малката единична седалка. Това придава на мотоциклета необичайната му форма, която прилича на нещо от филм, в който участват и роботи. Всичко – от колелата, през вилките до фаровете – се откроява, но истинският инженеринг се крие в начина, по който е оформен мотоциклетът. Под структурната обвивка шасито на J1 е напълно линейно. Електрическият двигател е вграден в задното колело, а амортисьорите и акумулаторната батерия са залепени за линейна алуминиева рамка, която свързва предното и задното колело.

В момента се предлагат две версии на J1. Моделът J1.150 е с капацитет 8,3 kWh и пробег 92 мили, а J1.200 е с капацитет 12,7 kWh и пробег 120 мили. Скоростта е електронно ограничена до 75 мили в час.

Arc Vector

Мотоциклет Arc Vector

Следва друг електрически мотоциклет – Arc Vector. В цялостната форма на този мотоциклет определено може да се види вдъхновението от съвременните спортни мотоциклети, но в дизайна има футуристична елегантност, която прави Vector да изглежда като нещо от „Киберпънк 2077“.

Цялостната визия на мотора е изключително елегантна – както може да се очаква от ръчно сглобен мотоциклет. Има непрекъсната ивица от обтекател, която минава от фара и през куха гърбица, имитираща мястото на резервоара за гориво, преди да се спусне надолу и да оформи формата на единична седалка, която се простира над задната гума. Под нея има структурна част, която съдържа батерията и свързва горната част на мотоциклета с колелата вместо традиционната рамка. Този уникален структурен дизайн се нарича монокок. „Vector не използва рама или шаси“, заявява Arc. „Рамките се използват за закрепване на двигателите – липсата на двигател означава, че вече нямаме нужда от рама. За да намалим теглото и да увеличим максимално пространството на опаковката, отговорът беше прост – батерията трябваше да бъде шасито и красивата естетика, която хората щяха да виждат – така се роди монококът Arc.“

Освен това Vector е оборудван с променливотоков двигател с постоянни редкоземни магнити по поръчка, който генерира 117 к.с. и може да ускори от 0 до 62 мили/ч за 3,1 секунди. Той също така има усъвършенстван дисплей и предлага специални режими на шофиране Rain, Eco и Road.

Motoroid 2

Мотоциклет Motoroid 2

Футуристични мотоциклети създават не само малки бутикови дизайнери – някои доста луди мотоциклети се предлагат и от по-големите производители. Yamaha, например, има електрически мотоциклет, наречен Motoroid 2. Това е актуализираната версия на оригиналния Motoroid, който беше представен за първи път по време на автомобилното изложение в Токио през 2017 г. Той прилича по-малко на мотор, който бихте очаквали да видите на пътя днес, и повече на нещо, което бихте очаквали да видите да се извива от товарния отсек на космически кораб в епизод на „Стар Трек“.

Мотоциклетът е поставен върху масивни гуми, които със сигурност изглеждат готови да изследват малко извънземен терен, а каросерията е с дизайн, който не прилича на нищо друго на пазара. Тежкият преден дизайн поставя по-голямата част от теглото на мотора над и непосредствено зад предната гума, като му придава почти животинска форма.

Това е замислено. В първия Motoroid бяха вградени няколко функции за автоматизация, които му позволяваха самостоятелно да изпълнява гласови и жестови команди. Следвайки тази философия на проектиране, Motoroid 2 е създаден по-скоро като механичен спътник, отколкото като обикновено превозно средство. „Най-добрият пример за това е тактилното устройство, реализирано като емблематичната ключова структура, известна като „LEAF“,“ казва Yamaha. „То е оборудвано с оптимизирана функция за трансформация, която реагира на ситуацията на монтиране/демонтиране и не само приема тялото на водача в зависимост от позата на каране, но и работи като „тактилно усещане“, което приема и реагира на намеренията на водача.“

Kawasaki J

Мотоциклет Kawasaki J

Друг уникален концептуален мотоциклет от голям производител е Kawasaki J. Това е най-старият мотоциклет в този списък, тъй като беше показан за първи път по време на автомобилното изложение в Токио през 2013 г. Но въпреки че е на повече от десетилетие, този мотоциклет все още е една от най-футуристичните машини, които някога са били замисляни.

Цялостната му форма напомня на светлинните мотори от „Трон: Наследство“, но той не е просто реплика като този, направен от Parker Brothers Concepts. Има и няколко уникални дизайнерски елемента. В стандартното си положение J има линейна каросерия, която принуждава водача да се наведе далеч напред, с две колела отпред, всяко от които има директен контрол върху ръкохватката, и голямо колело отзад, което е свързано директно с електрическото задвижване. Но най-завладяващото нещо в Kawasaki J е, че той всъщност може да променя формата си. По подразбиране долната позиция на каране е предназначена за скорост, което позволява на автомобила да се държи като спортен мотоциклет, но колелата могат да се движат и навън и назад. Това позволява на мотоциклета да се огъва по ос в близост до задната гума, повдигайки тази седалка и извивайки мотоциклета във форма, която позволява на водача да премине в изправена позиция за пътуване. Добавете малко неоновозелена металическа боя и батерия, която прилича на миниатюрен ядрен реактор в центъра, и ще получите мотор, който дори десетилетие по-късно все още успява да изглежда като нещо от бъдещето.

BMW Vision Next 100

Мотоциклет BMW Vision Next 100

През годините BMW е създало някои наистина иновативни мотоциклети, но малко от тях са по-иновативни и футуристични от Vision Next 100. Това е концептуален мотор, който BMW е определило като мотоциклет „бъдещ сценарий“, което предполага, че това е нещо, което компанията може да обмисли да пусне в производство в бъдеще.

Той има напълно уникална рамка. Започвайки от голямото предно колело, структурното парче на обтекателя се издига нагоре и след това се извива над кормилото, преди да премине по дължината на каросерията до задната гума. Този архитектурен елемент придава съблазнителна триъгълна форма, която е едновременно позната и не прилича на нищо друго на пътя.

Интересно е, че това е един от малкото мотори в списъка, които не са електрически. В основата си BMW Vision Next 100 се задвижва от бензинов двигател с противоположни двойки, който е направен така, че да наподобява класически боксер на BMW. Всичко това е затворено в солидна обвивка с охлаждащи ребра отпред и отстрани.

BMW също така прави амбициозното твърдение, че Vision Next ще бъде толкова безопасен, че водачите няма да се нуждаят от каска или предпазно оборудване благодарение на автоматичната функция за безопасност, вградена във мотора. „Дигиталният спътник“ – функционална единица, състояща се от мотоциклет и наша собствена версия на оборудване за ездача – осигурява висока степен на безопасност. Цифровият спътник действа незабележимо на заден план и винаги се намесва, когато е необходимо или желателно.“ Не е ясно обаче дали тази технология съществува в момента, или това е нещо, което BMW планира за в бъдеще.

TMC Dumont

Мотоциклет TMC Dumont

Накрая имаме Dumont. Този футуристичен мотор е проектиран не от кого да е, а от пенсионирания състезател от Формула 1 Тарсо Анибал Сантана Маркес, който създава превозни средства по поръчка със своята компания TMC. Това е особено уникален екземпляр дори сред еклектичната смесица от поръчкови автомобили и мотоциклети на TMC, тъй като TMC Dumont съчетава своя привличащ вниманието научно-фантастичен дизайн с истински самолетен двигател.

Прави дебюта си за първи път по време на Седмицата на мотоциклета в Дайтона Бийч през 2018 г. Той е поставен на чифт масивни колела без главини, които са по-високи от самия мотор. Те са голяма част от визуалната привлекателност на превозното средство, но не са единственото нещо, с което Dumont се отличава. Каросерията му виси само на сантиметри от земята и съществува главно, за да поддържа масивния самолетен двигател Rolls-Royce Continental с мощност 300 конски сили, който задвижва мотора и заема почти половината от цялата каросерия. Седалката е разположена непосредствено зад двигателя (в опасна близост до задната гума), а кормилото е разположено от двете му страни. На пръв поглед това може да ви накара да се запитате дали изобщо е годен за каране – но той е абсолютно годен и според Wonder World Маркес винаги го кара, когато го носи на мотоциклетни изложения, вместо да го товари на камион за транспортиране.

Последни новини

  • 08.01.2025
  • /
  • Новини

В днешно време е трудно да се сдобиете с евтин и надежден автомобил. Въпреки че има много надеждни употребявани автомобили, които можете да купите под 15 000 USD, всеки купувач на употребявани автомобили знае рисковете, които идват с купуването на нещо от предишен собственик. Ако тези продавачи не са толкова надеждни, колкото изглеждат, може да сте похарчили хиляди долари за нещо, което се разваля след седмица. За щастие, все още има няколко автомобила, които са гостоприемни за бюджетните купувачи – дори и с най-новите си модели. Всички цени, посочени в тази статия, са взети от базовата препоръчителна цена на всеки модел, без да се вземат предвид по-скъпите модификации или допълнителните функции. Освен това са взети предвид и двете моделни години – 2024 и 2025 г., тъй като първата е лесно достъпна и днес. Възможно е да имате известни затруднения с намирането на по-старите години в някоя чисто нова мощност, а […]

  • 07.01.2025
  • /
  • Любопитно

В летописа на американската автомобилна история има няколко имена, които са толкова почитани, колкото това на Chevrolet. Има основателна причина за това, тъй като производителят е създал толкова солиден поток от леки автомобили, камиони и спортни автомобили, колкото никой друг производител в САЩ. В гамата на компанията има дори няколко легитимни автомобилни икони, като имена като Impala, Corvette, Silverado и Suburban са начело на групата на най-успешните модели на марката. Като се има предвид, че през 2023 г. Chevrolet Silverado се класира на второ място сред най-продаваните автомобили в Америка и потребителите продължават да бъдат лоялни към марката Chevy, няма причина да се смята, че позициите на модела ще намалеят в обозримо бъдеще. Но дори и автомобилите, носещи емблематичното лого на мишлето на Chevy, да продължават да се нареждат сред най-обичаните американски автомобили, има един факт за производителя, който дори любителите на марката може би не осъзнават, а именно, че […]

  • 06.01.2025
  • /
  • Новини

Серията Lexus GX получи голямо обновление през 2024 г., когато марката луксозни автомобили обнови серията GX с нов дизайн, по-мощен двигател V6 с две турбини и подобрени офроуд възможности. Година по-късно Inkas – канадска компания, специализирана в производството на бронирани автомобили – предложи това, за което твърди, че е първият в света брониран Lexus GX 550. За тези, които не знаят, Inkas вече е разработила бронирани версии на микробуса Mercedes-Benz Sprinter 3500, лимузината Mercedes G63 AMG и Cadillac Escalade. Като автомобил, предназначен да предпазва пътниците си от различни атаки, този брониран Lexus GX 550 е предназначен предимно за високопоставени лица, които се опасяват, че могат да станат мишена на престъпници. Благодарение на усъвършенстваните си възможности за защита автомобилът може да се използва и за предпазване на пътниците от похитители, банди за разбиване и заграбване, както и от общо насилие с оръжие. Ако не се вгледате внимателно, бронираният GX 550 изглежда […]

  • 06.01.2025
  • /
  • Любопитно

Често срещана гледка в почти всеки автомобил на пазара е комплектът от дебели пластмасови или текстилни дръжки над пътническите врати. Вероятно ви се е случвало да шофирате с човек, който обича да се държи за тези дръжки през цялото пътуване или когато се чувства уплашен. Като се има предвид разположението на тези дръжки и дебелата им конструкция, разбираемо е предположението, че те са там, за да се държите за тях като мярка за безопасност наред с изпитаното правило за поставяне на предпазен колан. Всъщност обаче това е често срещано погрешно схващане. Въпреки че държането на здрава дръжка в движещ се с висока скорост автомобил може да донесе на пътниците ви малко комфорт, действителното предназначение на тези дръжки няма нищо общо с това. Всъщност, ако пътник се държи за някоя от тези дръжки и автомобилът попадне в произшествие, той ще бъде изложен на много по-голям риск от нараняване поради обрушване на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg