• 11.04.2024
  • /
  • Ревюта

2024 Jeep Gladiator: Все още уникално способен извън пътя

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор

Що се отнася до пикапите, уникалността продължава да описва Jeep Gladiator. Той все още е убедителна, здрава машина за офроуд по подобие на своя братовчед Wrangler със седем гнезда, като всичко това е опаковано в по-традиционна опаковка на средно голям камион. За да запази свежестта, Jeep е направил няколко актуализации на Gladiator за моделната година 2024. Успяхме да прекараме известно време с обновения камион на Jeep в червения пясък и хлъзгавите скали на Моаб, Юта, за да разберем какво представляват тези промени.

Едно от нещата, които не са се променили, е задвижването на Gladiator. Единственият останал двигател е добре познатият 3,6-литров Pentastar V-6 с 285 к.с., съчетан със стандартна 6-степенна механична скоростна кутия или 8-степенна автоматична. Като се има предвид предишният ни опит с тристепенния Gladiator, това е един от случаите, в които предпочитаме автоматичната трансмисия пред това сами да превключваме предавките, до голяма степен поради безжизнения педал на съединителя на камиона.

Свежо лице със седем слота и модерен интериор

Подобно на наскоро обновения Wrangler, решетката със седем прореза на Gladiator съдържа много ДНК на Jeep, но сега тези прорези са по-къси и между тях има пластмасова решетка, която подпомага въздушния поток. Но за разлика от Wrangler, Gladiator 2024 се предлага само със стоманена предна броня с възможност за монтиране на лебедка, докато Wrangler получава фабрично монтирана лебедка Warn. Тъй като стелт антената на Gladiator, която е готова за движение по пътеки, сега се намира в рамката на предното стъкло, на калника от страната на пътника, където преди е била привързана камшичната антена, има втора значка Trail-Rated (или Desert-Rated за Gladiator Mojave).

Jeep Gladiator 2024 2

Влезте в Gladiator и можете да усетите промените със затворени очи, тъй като при избор на тапицерията Rubicon или Mojave седалките са модерни, с електрически настройки в 12 посоки за водача и пътника. Инженерите на Jeep ни увериха, че електрониката в седалките е оборудвана да се справи с преплуването на малко над 31 см вода при свалени врати.

Отворете очите си и ви посрещне ясен, модерен 12,3-инчов LED дисплей, отново като на Wrangler. След като двата панела на покрива бяха свалени, екранът беше приемливо ярък дори на пряката светлина на обедното слънце и има достатъчно място за насочената напред камера за следи, инклинометъра и различните измервателни уреди, които се намират в страниците за офроуд на Gladiator. Jeep си партнира с Trails Offroad, приложение на трета страна, за да вгради насочване по пътеки в информационно-развлекателната система Uconnect 5. Наречено „Jeep Adventure Guides“, то осигурява указания за движение завой по завой по 68 пътеки, включени в почетния знак на Jeep. Ако искате да получите достъп до още над 3000 пътеки в Северна Америка, абонаментът е 40 долара на година.

Функциите за безопасност, включително стандартните странични въздушни възглавници на първия и втория ред, са като тези, които се намират в Wrangler, и се присъединяват към адаптивния круиз контрол и предупреждението за челен сблъсък при Gladiator Sport S и по-висока степен на оборудване.

Рубикон срещу Мохаве

Въпреки че и Gladiator, и Wrangler могат да бъдат оборудвани с оборудване Rubicon, Gladiator е единственият автомобил на Jeep, който може да носи значката Desert-Rated Mojave – техничните пътеки на Моаб, Юта, предлагат идеално място за разгръщане на пустинните мускули на Gladiator Mojave 2024. В основата на Gladiator Mojave е неговата предавателна кутия Command-Trac NV241 за непълно работно време, която използва предавателна кутия с 2,72:1 (в сравнение със зъбните колела 4:1 на предавателната кутия Rubicon), за да осигури по-малка способност за пълзене при бавна скорост и по-укротено шофиране при общи скорости на пътеката в ниския диапазон. Предният гребен мост Dana 44 на Mojave е по-дебел от този на Rubicon (с 10 мм) и е с чугунени шарнири (шарнирите на Rubicon са алуминиеви, за да се намали теглото), и се справя без избираемия блокиращ преден диференциал Tru-Lok на Rubicon и изключващата се предна противоударна щанга.

Амортисьорите също разделят Gladiator Mojave от Rubicon в голяма степен. Погледнете в колесните отсеци и ще видите огромни, 2,5-инчови амортисьори Fox с вътрешен байпас. Хидравличните амортисьори на Fox са разположени в кофите на предните винтови пружини, за да сведат до минимум рязкото спускане от дъното. Предното и задното окачване са с връзки и намотки с прогресивни намотки отзад, а окачването е повдигнато с един сантиметър, за да се увеличи ходът му. И още нещо: Gladiator Mojave е подчертан с оранжеви куки за теглене.

Jeep Gladiator 2024 3

Как се справя формулата за офроуд на Mojave, съчетана с последните актуализации на Gladiator, с пътеките? Превключихме трансмисионната кутия в нисък диапазон, за да разберем. Първо, оценихме уменията на Gladiator Mojave за пълзене по скали, като насочихме камиона към едно злощастно изкачване на хълм с хлъзгав камък, което изтласка границите на сцеплението и пътния просвет. Установихме, че при ръчно избиране на първа предавка и блокиране на задния диференциал в режим 4-Lo, Gladiator е повече от готов да изкачва най-неприятните скали и первази. В сравнение с Rubicon, Mojave се радва и на по-добри ъгли на заход и пречупване, както и на по-голям пътен просвет – всичко това му помогна в скалите.

По-широката предна следа на Gladiator Mojave, заедно с подобрените амортисьори Fox и джъмпери и повдигнатото окачване, се превърнаха в камион, който е у дома си в пустинята. Докато пътувахме по по-широко отворените пътеки около Моаб, се оказа, че се измъкваме ненужно пред по-големите коловози и урви. Защо? Защото при Gladiator Rubicon атакуването на подобни неравности със скорост почти гарантира рязко излизане на дъното. За разлика от тях Gladiator Mojave попиваше неравностите и учтиво искаше още. Продължителните участъци с ураган не доведоха до намаляване на ефективността на амортисьорите на Fox, а най-грозните G-out-ове само задействаха бронята, вместо да компресират прешлените ни.

Освен това режимът Off-Road+ само повишава усещането за пътуване по пътеките във висок и нисък диапазон. Натискането на бутона на централния панел ви позволява да блокирате задния диференциал, да пренастроите точките на превключване на трансмисията и да изтръпнете контрола на сцеплението за повече въртене на колелата, преди да се намесят феите на сцеплението. Успяхме да подадем газ през завоите със задвижване на четирите колела, оставяйки задната част да управлява, до голяма степен по наше желание.

Jeep Gladiator 2024 4

Благодарение на допълнителните седалки с регулиране в 12 посоки, актуализирания екран на инфоразвлекателната система и подобрените функции за безопасност, Gladiator Mojave вече може да предложи по-комфортно шофиране на пътя или извън него, отколкото Rubicon, и постига по-плавно шофиране с трансмисионната кутия в нисък диапазон със своята предавка 2,72:1. Окачването Fox на Mojave също така е по-подходящо за по-широко разнообразие от неравни терени. Rubicon несъмнено блести в скалите, но Mojave вече може би е най-завършеният камион на Jeep за повечето офроуд нужди.

По-голяма стойност на Gladiator

Jeep обеща да направи Gladiator по-изгоден за своите клиенти, като определи цена на модела Gladiator S от 37 895 USD (преди дестинация), което е с 1 725 USD по-малко от отиващия си модел. За джипитата, които искат способен Gladiator без премиум класа на модификациите Mojave и Rubicon, Willys вече може да бъде поръчан с режим Off-Road+, избираем блокиращ заден диференциал, в допълнение към LED фарове, скални лайсни и 32-инчови гуми за кални терени. Цените за тримерната версия Willys започват от 44 995 USD.

Най-добрият средно голям пикап ли е Gladiator?

Няма друг пикап, среден или друг размер, с два твърди моста и сгъваем покрив. Ако това са вашите критерии, Gladiator е победителят. Търсите средно голям камион с най-здравата техника за разбиване на скали на пазара? Gladiator Rubicon е отговорът, а сега се предлага и с електрически регулируеми седалки.

Що се отнася до Gladiator Mojave, макар че той има повече умения в пустинята от роднините си с Trail Rated, той не отстъпва на другите средноразмерни камиони в областта. Причината? Присъщите разлики между независимото предно окачване и гредовите мостове. IFS обикновено предлага по-плавно управление на неравности при скорост в сравнение с камионите с гредови мостове. Осите с греди също могат да имат по-нежелани характеристики на пътя. Да, Gladiator Mojave е единственият средноразмерен камион, който не е оборудван с IFS и е проектиран да се справя с високопроходими черни пътища. Но купувачите на средно големи камиони, които търсят най-подготвения за Baja пикап, може да открият, че Chevrolet Colorado ZR2 или Ford Ranger Raptor са по-подходящи за движение в калта.

Jeep Gladiator 2024 5

Заключителни мисли

Въпреки че Jeep Gladiator 2024 може и да не е най-евтиният средно голям камион на пазара, моделът Rubicon е най-здравият катерач в областта и няма друг пикап, който да ви моли да сгънете предното стъкло и да свалите вратите и покрива. Като прибавим и това, че Gladiator Mojave е уникално способен, ориентиран към офроуд среден камион с артикулация на гребен мост, съчетана с достатъчно бърза проходимост, за да задоволи нуждите на масите от мръсотия. И накрая, ако просто трябва да имате най-новия 4х4 камион на Jeep, неговия капацитет за теглене от 7700 кг и полезен товар от 1725 кг, цената на Gladiator 2024 започва от 39 790 USD.

Последни новини

  • 30.03.2025
  • /
  • Полезно

Никой не иска да има изтощен акумулатор на автомобила. Малко са нещата, които водят до такова разочарование, като това да искате да запалите автомобила и да получите един от тези предупредителни знаци за изтощен акумулатор. Ако не желаете (или не можете да си позволите) да платите за изцяло нов акумулатор, закупуването на употребяван акумулатор може да бъде рентабилно решение. В края на краищата новите автомобилни акумулатори могат да бъдат скъпи, а употребяваният акумулатор предлага по-бюджетна (да не говорим за екологична) алтернатива. Складовете за изкупуване на отпадъци и други продавачи често разполагат с разнообразни употребявани акумулатори, някои от които все още имат значителна продължителност на живота. Въпреки това, само защото са налични за продажба, не означава, че са безопасни за закупуване. Въпреки че по-ниската цена е привлекателна, закупуването на употребяван автомобилен акумулатор крие рискове. Историята на акумулатора може да е неясна, а оставащият му живот може да е трудно да се […]

  • 28.03.2025
  • /
  • Любопитно

Според Ford първият спортен автомобил се появява през 1965 г. под формата на станалия емблематичен Bronco. Оттогава насам SUV продължава да се развива с примери като Chevy Blazer, Jeep Cherokee и Range Rover, за да назовем само някои от тях, които проправят пътя за някои от най-търсените автомобили днес. Едно от най-съществените съображения при пазаруването на нов SUV е дали да изберете трети ред. Със сигурност трите реда седалки имат някои предимства, като например по-голямо пространство за пътниците и допълнително място за товар. Алтернативните конфигурации на седалките също могат да добавят допълнителна функционалност, което превръща SUV с три реда седалки в мултифункционалния инструмент на автомобилите. За съжаление, допълнителните места за сядане имат и някои недостатъци. В зависимост от модела допълнителният ред може да ви предложи само тясно пространство, по-подходящо за малки деца, отколкото за възрастни, а автомобил, който е достатъчно голям, за да включва трети ред, ще има по-обемисти размери, […]

  • 26.03.2025
  • /
  • Новини

Ако първата мисъл, която си помислихте, когато Aston Martin дебютира със стилния си и безумно бърз Vanquish, беше: „Страхотно, но бих искал да е кабриолет“, то най-новият модел на автомобилния производител трябва да ви зарадва. Току-що обявеният от Aston Martin Vanquish Volante е най-бързият и най-мощният кабриолет с предно разположен двигател на пазара в света. Конструкцията на кабриолетите винаги е затруднявала инженерите и автомобилните производители да постигат зашеметяващи скорости, което прави Volante още по-впечатляващ. Съчетавайки чудовищния 5,2-литров V12 двигател с две турбини с иновативния К-образен покрив, поддържан от интелигентни структурни укрепвания и леко, аеродинамично шаси, Volante буквално сваля покрива на другите кабриолети в своя клас. Освен това автомобилът може да се похвали с емблематичния ултралуксозен външен вид на Aston Martin, точно както и неговият стабилен събрат купе. Между купето и кабриолета Aston Martin ще произвежда по-малко от 1000 бройки от Vanquish всяка година. Автомобилният производител казва, че новият флагмански кабриолет […]

  • 24.03.2025
  • /
  • Сравнения

В момента Toyota предлага два малки спортни автомобила с две врати: GR86 и неговия по-мощен аналог GR Supra. На пръв поглед те могат да изглеждат доста сходни; в края на краищата, и двата са 2+2, продавани на ентусиасти, и двата имат свои собствени значителни фенбази. Въпреки това, под повърхностната им обвивка, тези автомобили произхождат от напълно различни среди. Всъщност козметичните прилики може би са най-многото общо между тези автомобили. Това е особено очевидно, когато погледнем техните задвижвания – по-конкретно двигателите им. От една страна, конфигурацията на двата задвижващи агрегата е напълно различна. GR86 разполага с боксер-четворка, т.е. двигател с бутала, разположени така, че всяка от тях е насочена наляво или надясно под ъгъл от 180 градуса една спрямо друга. По този начин този двигател е известен и като плосък четирицилиндров, тъй като буталата лежат плоско на страните си. Обратно, в GR Supra се използва редови шестцилиндров двигател с турбокомпресор, който […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg