От представянето на първото поколение пикапи Dodge Ram през 1981 г. досега Ram е създал дълга линия от привлекателни камиони със съчетание от здравина, надеждност и гъвкавост, което ги прави подходящи за всяка работа. Въпреки че някои от тези пикапи на Ram бяха отлични универсални модели, никой от тях не можеше да се мери с пустинния състезателен дух на Ford F-150 Raptor, който обикновено привличаше вниманието на ентусиастите, желаещи да се сдобият с пълноразмерен пикап, който да е еднакво добър както за работа, така и за забавление.
И така, след като в продължение на десетилетие Ram наблюдаваше отстрани как Raptor се изявява, през 2020 г. той реши да се противопостави на вече спрения Ram 1500 TRX преди моделната година 2021 и се оказа повече от компетентен противник. Базирайки се на петото поколение Ram 1500 crew cab, мощността на Ram 1500 TRX за 2021 г. идваше от свръхпълнещ 6,2-литров двигател HEMI Hellcat V8 с мощност 702 к.с. и 650 Нм въртящ момент, което означаваше 252 к.с. повече и 140 допълнителни килограма въртящ момент спрямо мощността на Ford F-150 Raptor за 2021 г. И както може да се очаква, тези солидни показатели предлагат мощно ускорение, което позволява на Ram 1500 TRX да спринтира до 60 мили в час само за 3,7 секунди и да изминава четвърт миля за 12,3 секунди, според теста на Car and Driver.
TRX се предлагаше и със солидно оборудване на задвижването и шасито, което го превръщаше в наистина способна машина за приключения, но въпреки мощните си мускули Ram 1500 TRX не успя да избегне рязането, тъй като беше спрян от производство след моделната година 2024. За да отбележи края му, Ram пусна специално възпоменателно издание от 4000 бройки, наречено 1500 TRX 6.2L Supercharged V8 – Final Edition.Въпреки че Ram не посочи официално конкретни причини за прекратяването на производството на 1500 TRX, можем да направим някои обосновани предположения.
Защо Ram прекрати производството на TRX?
Кончината на високопроходимия Ram 1500 TRX може да се свърже с усилията на компанията майка Stellantis да намали емисиите и да насочи вниманието си към електрифицираните автомобили. Stellantis не крие желанието си да „постигне нулеви въглеродни емисии до 2038 г.“ и от известно време прилага енергийно ефективни практики. Още през 2022 г. автомобилният гигант взе решение да извади от употреба задвижваните от HEMI бензинови мотори като Dodge Charger и Challenger, а тези, които следят събитията отблизо, вече знаеха, че има опасност да бъде спрян и Ram 1500 TRX.
Според изчисленията на EPA 1400 TRX постига едва 10 mpg в града, 14 mpg на магистралата и 12 mpg в комбинация град- магистрала, което означава често зареждане. За да коригира това, Ram реши да прекрати изцяло производството на 1500 TRX, но увери, че ще се появи нов TRX. Тим Кунискис, главен изпълнителен директор на Ram по това време, обяснява: „Тази глава от историята на високоефективните камиони на Ram е към своя край, но това не е краят на историята на TRX.“
Все още не е ясно как ще изглежда обещаният наследник на TRX, но тези, които желаят Baja Blaster, могат да се задоволят с 2025 Ram 1500 RHO, който има 3,0-литров редови шестцилиндров двигател Hurricane High Output с две турбини, 540 к.с. и 521 Нм въртящ момент. Това е далеч от огромните цифри на 1500 TRX, но също така ще се възползвате от сравнително достъпен офроуд камион, който може да постигне до 15 mpg в комбинация град-шаси.Цената на Ram 1500 RHO за 2025 г. започва от 69 995 щатски долара (MSRP).