Harley-Davidson е базирана в Милуоки, откакто Уилям Харли и Артър Дейвидсън завършват конструирането на първия мотоциклет на компанията през 1905 г. Оттогава Harley е произвела някои наистина необикновени мотоциклети, както и други, които са били просто странни. Неотдавна компанията обяви, че временно ще премести производството на някои мотоциклети на американския пазар в Тайланд – съобщение, което не се прие добре от профсъюзните лидери и голяма част от клиентите на марката.
Три от четирите модела, които вече ще се произвеждат в тайландската провинция Районг, а не в Меномени Фолс, Уисконсин, са класифицирани от производителя като „спортни“ мотоциклети – категория, която според него е създадена с дебюта на модела Sportster през 1957 г. Harley разделя настоящите си модели на пет категории: Спорт, триколка, круизър, Adventure Touring и Grand American Touring. Границите между някои от тези категории могат да бъдат размити, но категорията Sport е доста ясно дефинирана.
Harley-Davidson свързва произхода на тези мотоциклети с техния дядо модел: „Тези съвременни спортни мотоциклети отдават почит на легендарните модели Harley-Davidson Sportster, като същевременно включват най-съвременни технологии.“ Ето кратък преглед на всеки от трите налични в момента мотоциклета Harley Sport, включително сравнение на техните характеристики и цени на дребно.
Nighster е най-достъпният мотоциклет на Harley-Davidson
Най-евтиният модел в гамата на Harley-Davidson за 2024 г. е Nightster – спортен мотоциклет с начална цена от 11 999 USD. На тази цена обаче мотоциклетът от начално ниво на Harley-Davidson се предлага само в цвят Billiard Grey. За версията Vivid Black, показана по-горе, ще трябва да платите допълнителни 300 долара, преди да добавите каквито и да било допълнителни функции.
Nightster има някои характеристики, които го правят подходящ за по-млади ездачи, включително двигател Revolution Max с работен обем 975 куб. см, който генерира 91 конски сили и 72 фунта стерлинги въртящ момент. Двигателят е монтиран близо до центъра на рамата, за да улесни балансирането и маневрирането на мотоциклета, а 3,1-галоновият резервоар за газ е поставен под седалката, вместо пред нея, което допълнително понижава центъра на тежестта на Nightster. Традиционното място на бензиновия резервоар е заето от въздушна кутия, която спомага за притока на хладен въздух към двигателя.
Височината на седалката от 27 инча прави Nightster удобен за по-ниски ездачи, а ниско разположеното кормило осигурява предна позиция за каране, която ви държи нащрек на пилотската седалка. Широкият 4 инча аналогов скоростомер е снабден с LCD дисплей, който ви позволява да превключвате между режимите за път, дъжд и спорт и да регулирате настройките на стандартните системи за антиблокираща спирачка, контрол на сцеплението и контрол на приплъзването.
Цената на Nightster Special е с около 1500 долара по-висока от тази на Nightster
Преминаването към Nightster Special, следващия модел в спортната линия на Harley-Davidson, води до базова цена от 13 499 USD. Както и при стандартния Nightster, това е само за модела Billiard Grey с черна облицовка. Изборът на Black Denim, Red Rock или Baja Orange, показан по-горе, ще ви струва допълнително 450 USD. Nightster Special споделя много характеристики с Nighster, включително двигателя Revolution Max, шестстепенната трансмисия и 41-милиметровата предна вилка Showa.
Nightster добавя седалка за пилота (известна още като пътническа седалка) и заменя аналоговия уред с 4-инчов тънкослоен транзисторен дисплей с Bluetooth връзка и поддръжка на множество езици, включително испански, китайски и арабски. Той има същите функции за безопасност, подпомагащи водача, като Nightster, но добавя 5-волтов, 3-амперов USB порт за зареждане на устройства и актуализации на арматурното табло. TFT дисплеят на Nightster Special също така има индикатори за системата за управление на налягането в гумите, напрежението на акумулатора, температурата на двигателя и температурата на околния въздух, които липсват в аналоговия индикатор и LCD панела на Nightster.
Емблемата Sportster продължава да съществува
В горния край на предложенията на Harley-Davidson за спортни мотоциклети е Sportster S, чиято цена започва от 16 999 USD. Този модел споделя предната позиция за каране с Nightster, но педалите за управление са разположени по-напред от мястото им при Nightster и Nighster Special. Както и при двата му братовчеда от линията Sport, базовата цена на Sportster S е само за цвят Billiard Grey. Vivid Black, Sharkskin Blue и Red Rock се предлагат срещу допълнителни 450 USD. Той споделя двигател и скоростна кутия с двата Nightster-а, както и стандартните системи за антиблокиране на спирачките, контрол на сцеплението и контрол на приплъзването на въртящия момент. Височината на седалката на Sportster S от 28,9 инча е с 1,8 инча по-висока от тази на двата модела Nightster, така че по-ниските водачи може би ще искат да се спрат на някой от тези модели.
Най-голямата разлика между моделите Sportster S и Nightster е по-големият и по-мощен двигател. Sportster S използва двигателя Revolution Max 1250T на Harley-Davidson, който развива 121 к.с. и 93 Нм въртящ момент. За да се задържи тази допълнителна мощност здраво на пътя, Sportster S се предлага с по-дебели гуми на двете колела в сравнение с другите два модела Sport.Освен това Sportster S разполага с 4-инчовия TFT дисплей, използван при Nightster Special, както и с Bluetooth, многоезични възможности и USB порт на този модел. И трите модела Sportster имат задно задвижвано колело и LED осветление, включително оборотни и спирачни светлини и фарове за дълги светлини.