• 08.02.2025
  • /
  • Сравнения

Toyota RAV4 Prime срещу Хибрид: Плюсове и минуси на всеки от тях

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Toyota RAV4 Prime срещу Хибрид Плюсове и минуси на всеки от тях

Сравняването на Toyota RAV4 Prime с RAV4 Hybrid се свежда до това какъв е вашият конкретен случай на използване, както и до това колко добре сте подготвени за зареждане на вашето превозно средство. Знанието за това къде стоите по тези въпроси би трябвало да ви помогне да решите кой от тези два модела RAV4 е подходящ за вас.

Също така е полезно да разберете разликите между тези два автомобила. Докато Toyota RAV4 Prime е plug-in хибрид, RAV4 Hybrid е конвенционален хибрид. Между тях има някои значителни разлики.

Първо, е необходимо пояснение въз основа на промяна в терминологията на Toyota за модела RAV4 Prime от 2025 година. Този автомобил вече няма да се нарича RAV4 Prime – оттук нататък ще бъде известен като RAV4 Plug-in Hybrid. Според Toyota: „Ново име, същата велика силова установка за 2025 Toyota RAV4 Plug-in Hybrid.“

Така че, напред ще сравняваме RAV4 Plug-in Hybrid с RAV4 Hybrid (чието име остава същото за модела от 2025 година).

2025 Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

2025 Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

2025 RAV4 Plug-in Hybrid дава на собствениците възможността да се движат изцяло на електричество, използвайки вградената батерия, за общо около 67 км. на едно зареждане (според оценките на производителя). Ако вашето ежедневно шофиране е 67 км. или по-малко на ден, можете да управлявате 2025 RAV4 Plug-in Hybrid само на електричество, стига да го поддържате зареден. Това е най-лесно и удобно, ако разполагате с възможност за зареждане у дома. Това може да не е възможно, ако живеете в апартамент или комплекс без възможност за зареждане на електрически превозни средства (EV) на място.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid, който има като стандартна характеристика система за задвижване на четирите колела (AWD), също ви дава възможност да предприемате по-дълги пътувания, докато работи в хибриден режим. В този режим бензиновият двигател работи заедно с електрическите мотори, за да осигури възможно най-добрата горивна ефективност. Това позволява на собствениците да избегнат проблеми, свързани с обсега на задвижването (range anxiety), и просто да разчитат на обширната инфраструктура за бензин.

2025 Toyota RAV4 Plug-in Hybrid предлага на водачите общо 302 нетни системни конски сили от бензиновия и електрическия двигател. Това позволява ускорение от нула до 100 км/ч. за 5,5 секунди. Цената на MSRP за 2025 RAV4 Plug-in Hybrid е 43 865 щатски долара за ниво на оборудване SE и 47 735 щатски долара за ниво на оборудване XSE.Цената му е с 9 270 до 10 175 долара по-висока от тази на RAV4 Hybrid за привилегията да има известен пробег само на електричество.

2025 Toyota RAV4 Hybrid

2025 Toyota RAV4 Hybrid

2025 RAV4 Hybrid е много по-прост автомобил, тъй като няма възможност за зареждане от външен източник. Това означава, че никога няма да се наложи да го зареждате. Като конвенционален хибрид, той използва комбинация от бензинов двигател и електрически мотори, за да осигури висока горивна ефективност по всяко време.

RAV4 Hybrid има като стандартна характеристика система за задвижване на четирите колела (AWD). Той използва отделен електрически мотор за задвижване на задните колела, докато бензиновата/електрическата система задвижва предните колела. Това премахва сложността на карданния вал, свързващ предните и задните колела. Комбинацията от бензинов и електрически двигатели осигурява обща мощност от 219 к.с. и предлага горивна ефективност от до 39 мили на галон (MPG) комбинирано (според оценките на производителя за модела Hybrid LE). Избираемите режими на шофиране на всички модели RAV4 Hybrid включват Eco, EV (позволява ви да се движите само на електричество за къси разстояния при ниски скорости), Sport, Normal и Trail.

Цените на RAV4 Hybrid за 2025 г. обхващат осем различни нива на оборудване. Те започват от Hybrid LE с препоръчителна цена 31 900 USD и стигат до Hybrid Limited с препоръчителна цена 40 205 USD.

Така че, няма нужда от зареждане, отлична горивна ефективност – всичко, което трябва да направите, е да заредите бензин, а хибридната система се грижи за останалото. Но няма да можете да изминавате значителни разстояния само с батерия, ако това е важно за вас.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg