• 03.12.2024
  • /
  • Мотоциклети

Създаде ли Honda мотоциклетен двигател с турбо?

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Създаде ли Honda мотоциклетен двигател с турбо?

Honda току-що представи най-новото си попълнение в света на мотоциклетите – нов и вълнуващ мотоциклетен двигател. Той използва трицилиндров двигател в 75-градусова V3 конфигурация и това, което те наричат първия в света електрически компресор за мотоциклети. V-образният двигател има два цилиндъра отпред и един отзад, както се вижда от изпускателните тръби от двете страни на двигателя. Компресорът обещава добавяне на мощност и въртящ момент при ниски обороти, но не използва отработените газове като турбокомпресор, нито пък използва ролки като типичния компресор. Вместо това се захранва с електричество – така че технически по-правилно е да го наречем електрически компресор, отколкото турбокомпресор – но Honda го нарича просто компресор, така че с това ще се съгласим и ние.

Компресорът е компактен и е разположен над двигателя и под мястото, където се намира резервоарът за гориво. Той също така не изисква никаква форма на междинен охладител. Обикновено междинните охладители се използват за намаляване на температурата на въздуха, вкарван в двигателя от турбокомпресор или суперкомпресор, но Honda твърди, че нейният компресор не се нуждае от такъв. Това означава, че обемисти части като тръбопроводите на интеркулера и самият голям интеркулер са излишни. Така че технически, не, това не е турбокомпресор, но това е разработка, която може да промени играта за мотоциклетите на Honda.

Ще влезе ли двигателят V3 в серийно производство?

Ще влезе ли двигателят V3 в серийно производство

Вероятността тази конфигурация да се превърне в някакъв вид сериен мотоциклет е доста голяма. Според Honda този двигател се „разработва за мотоциклети с по-голям работен обем“, което може да предполага използването му като задвижващ агрегат, предназначен да замени четирицилиндровите двигатели в по-големи мотоциклети като CBR1000RR или CB1000R – колелата на публикуваните снимки определено изглеждат така, сякаш принадлежат на някакъв спортен мотоциклет. С новите V3 двигатели имената на тези мотоциклети вероятно ще се променят, но техните заместители ще заемат същото място в гамата на Honda. В прессъобщението Honda също така казва, че „ще продължи разработката [на двигателя] към масово производство“, което може да е сигнал за по-голяма промяна към обновяване и на други мотоциклети с принудително пълнене.

В миналото Honda е произвеждала мотоциклети с турбокомпресор, така че това няма да е първият ѝ опит в областта на принудителното пълнене. CX500 и CX650 например са два мотоциклета с турбокомпресор на Honda от 80-те години на миналия век, които са много готини. Honda е произвеждала V3 мотоциклет и в миналото – NS400R – но това е първият съвременен V3 мотоциклет на производителя. Преди няколко години Honda също така подаде патенти за компресори за своите мотоциклети, което може да е част от общия план за добавяне на принудително пълнене в цялата гама. За да сме наясно, това е чиста спекулация, но винаги е забавно да си представим какво може да е възможно, когато четем между редовете.

Защо Honda ще премине към V3 с електрическо захранване на компресора?

Защо Honda ще премине към V3 с електрическо захранване на компресора

Понастоящем с четирицилиндрови двигатели се задвижват суперспортни мотоциклети като Honda CBR600RR и CBR1000RR, както и няколко други мотора от гамата на Honda. Тези четирицилиндрови двигатели, особено при спортните мотоциклети, осигуряват отлична мощност и скорост, с високи до небето червени обороти, но има проблем. Глобалните стандарти за емисиите се променят и те не са благоприятни за мотоциклетите с големи редови четирицилиндрови двигатели.

Без да се задълбочаваме в стандартите за емисиите на Евро, е достатъчно да кажем, че някои компании за мотоциклети намаляват броя на цилиндрите на новите мотоциклети, за да отговорят на съвременните стандарти. Yamaha например започна да намалява броя на цилиндрите и да елиминира определени мотоциклети от гамата си, вкарвайки спортни мотоциклети като R7 и R9 там, където четирицилиндровите мотоциклети като R6 и R1 оставят големи пропуски в производителността. (Да уточним, че R1 все още не е мъртъв, но скоро ще бъде спрян от производство в Европа, а САЩ вероятно ще го последват). Yamaha замени четирицилиндровите двигатели с дву- и трицилиндрови, а Honda може да бъде следващият производител на мотоциклети, който ще направи този ход. Ако все пак се откажат от четирицилиндровите мотоциклети в гамата си, те ще се нуждаят от нещо, което да замени високооборотната мощност на четирицилиндровите мотори, което да има много мощност и да е забавно за каране. Въртящият момент V3 с принудително пълнене може да е отговорът.

Последни новини

  • 13.03.2025
  • /
  • Новини

Honda има дълга и богата история във Формула 1, като пуска първата си платформа през 1964 г. – RA271. Оттогава насам японската компания се утвърждава като премиер конструктор в сериите – макар че серията ѝ в никакъв случай не е непрекъсната. Всъщност Honda се оттегля от F1 не по-малко от четири пъти: 1968 г., 1992 г., 2008 г. и 2021 г. Така се създадоха четири различни епохи в програмата на Honda във Формула 1, като всяка от тях приключваше по различни причини. Нека разгледаме последната от тези ери, която приключи през 2021 г., и какво планира да направи Honda, когато се завърне през 2026 г. Краткият отговор на въпроса защо Honda напусна през 2021 г. е свързан с въглеродната неутралност и алтернативните горива. Honda заяви желание да постигне въглеродна неутралност, с целеви срок за електрификация до 2030 г., и се оттегли от Формула 1, за да вложи повече от ресурсите […]

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg