Шофирахме новия пикап Hummer EV, както и пикапа от автопарка на Chevy Silverado EV WT от 2024 г. (който за съжаление не се продава на дребно), като и двата може би представляват полярно противоположни подходи към възможностите на платформата Ultium на GM за електрически камиони. Hummer представлява камион за забавление, а Silverado EV WT – за работа. Сега е време да дойде ред и на Chevy Silverado EV RST First Edition 2024, който е по-скоро междинно звено между възможностите на своите братя и сестри за забавление и работа. Освен това то получава голяма доза технологии и първокласни материали за най-оборудваната модификация в гамата на Silvy и най-скъпата досега.
General Motors вече потвърди нов прогнозен пробег на Silverado EV RST от 440 мили, което надминава не само двата камиона на GMC, но и всички други пикапи с електрически двигател, които се произвеждат в момента (с изключение на Silverado 4WT, който се предлага само за автопаркове и е с пробег 450 мили). Максималният пробег на Hummer е около 380 мили, на Rivian R1T – 410 мили, на Ford F-150 Lightning – само 320 мили, а след това е киберкрукът на Tesla с 340 мили – без митичния пакет за удължаване на пробега, инсталиран в сервиз, за който се твърди, че увеличава пробега на киберкрука до 470 мили.
Chevy също така потвърди опаковката и цената от 96 495 USD за Chevy Silverado EV RST First Edition, което се предлага стандартно със система за управление на всички колела за по-добра маневреност, асистент за водача Super Cruise, Multi-Flex Midgate за влизане в купето от леглото, въздушно окачване, 24-инчови джанти, head-up дисплей, 17-инчов сензорен екран, дигитален дисплей за водача, фиксиран стъклен покрив – и се предлага и Multi-Flex Tailgate. Купувачите, които са преобразували първоначалните си резервации, очевидно получават и двупосочно зарядно устройство GM Energy Powershift с мощност 19,2 kW от второ ниво.
Silverado RST First Edition също така разполага с мощност до 754 к.с. и въртящ момент до 785 Нм в режим на шофиране Wide Open Watts, възможност за теглене на 10 000 кг, полезен товар от 1 300 кг, възможност за бързо зареждане с постоянен ток с мощност 350 кВт и 7,2 кВт налична мощност за използване на V2L (или 10,2 кВт с наличния аксесоар PowerBase power bar).
Новото Chevy Silverado EV трябваше да започне да се произвежда в края на миналата година, както беше обявено първоначално, но нещата се забавиха и сега очевидно планът е доставките на моделите с тапицерия RST First Edition да започнат до „средата на годината“ (на 2024 г.). Той използва същите батерии, електромотори и голяма част от платформата с марката Ultium, както и пикапите на своите събратя GMC Hummer EV и GMC Sierra EV. Очаква се те също да влязат в пълно производство през тази година, въпреки че Hummer вече е доставил около 5 000 бройки от началото на миналата година; GM също е придвижил около 1 500 бройки от Chevy Silverado EV досега.