• 18.11.2024
  • /
  • Мотоциклети

DiabloX всичко, което трябва да знаете за футуристичния концептуален мотоциклет на Puig

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
DiabloX всичко, което трябва да знаете за футуристичния концептуален мотоциклет на Puig

Puig, високотехнологичен търговец на части за следпродажбено обслужване, пусна първия поглед към втория си концептуален мотоциклет – DiabloX. Puig казва, че идеята зад мотоциклета е била да се създаде футуристичен мотоциклет, който „използва елементите, за да подобри производителността“. На практика това означава създаване на по-аеродинамичен мотоциклет чрез генериране на повече низходяща сила посредством специализирани, електронни каросерии и интелигентни обтекатели.

Тази разработка има смисъл за Puig, чийто хляб и масло са аеродинамични обтекатели и каросерии с агресивен стил. Puig описва мотоциклета като Naked+, което означава, че DiabloX трябва да има усещането за каране на гол мотоциклет и аеродинамиката и отклонението на вятъра на по-оборудван спортен мотоциклет.

Допълненията към концепцията DiabloX включват високотехнологичен преден спойлер, автоматично регулиращ се дефлектор на вятъра и цифров дисплей, електронни крила на каросерията, предпазител на лоста и огледало за обратно виждане „две в едно“, спойлер на двигателя и заден спойлер под каросерията, ребра на задния спойлер, лещовидна задна джанта, интелигентни фарове и спирачки с въздушно охлаждане. Някои от тези части са или ще бъдат предлагани на пазара като следпродажбени допълнения за серийни мотоциклети.

Иновации на концептуалния мотоциклет DiabloX

Иновации на концептуалния мотоциклет DiabloX

Повечето от иновациите на Puig в концептуалния мотоциклет DiabloX са в областта на аеродинамиката. Започвайки отпред, Puig въвежда концепция за предно крило под фара, за което твърди, че създава притискаща сила, която предотвратява каране на колело и увеличава стабилността при спиране. Puig нарича самия фар „интелигентна светлина“, която се регулира хоризонтално според ъгъла на наклон на водача, за да осветява по-добре траекторията му.

Съществува и регулируема настройка „две в едно“ на предпазния лост и огледалото за обратно виждане, за която се твърди, че скоро ще се появи на пазара.Автоматично регулиращото се предно стъкло и цифровият дисплей се движат нагоре и надолу в зависимост от ускорението, за да осигурят по-добра аеродинамика. Четири електронни, моторизирани крила отстрани на мотоциклета също регулират ъгъла си в зависимост от ускорението, за да насочват по-добре въздушния поток. По-надолу Puig е въвел спирачки с въздушно охлаждане, което според компанията намалява турбуленцията, създавана от предното колело, и оптимизира температурата на спирачките, което потенциално би подобрило сцеплението и би помогнало за намаляване на шансовете за прегряване на пистата.

Под мотоциклета има два спойлера, единият от които е директно под двигателя и според Puig увеличава въздушния поток, което намалява налягането и по този начин увеличава притискателната сила за по-добро управление. Вторият спойлер е разположен по-назад, за да създаде притискаща сила върху самото люлеещо се рамо, а не върху шасито, което ще подобри сцеплението на гумите. Puig казва, че това има и допълнително предимство за намаляване на оптималната температура на гумите. Накрая Puig въвежда лещовидна задна джанта, която намалява съпротивлението и турбуленцията.

Как DiaboX ще бъде пуснат на пазара?

Как DiaboX ще бъде пуснат на пазара

Подобно на други концептуални мотоциклети, не очаквайте скоро – или изобщо някога – възможността да закупите DiabloX. Puig отбелязва, че този концептуален мотоциклет е „упражнение на свободата на дизайна и като тест за това какво сме способни да постигнем“ и „ограничено упражнение на креативността“. Въпреки това концептуалните мотоциклети Diablo и DiabloX са създадени на базата на Yamaha MT-09 и някои части от проекта стават достъпни.

Според Puig комбинацията от предпазител на лоста и огледало скоро ще се появи на пазара за улични мотоциклети. Освен това уникалният комплект на Puig за охлаждане на спирачките вече е представен за няколко търговски мотоциклета. На пазара се появиха и нови предни спойлери против преобръщане на колелата, но в различен стил. Puig представи и нови странични крила за намаляване на притискането, които обаче не са електронни или моторни, както при DiabloX. Освен тези няколко допълнения към гамата, не може да се каже какво Puig планира да направи с другите постижения, направени чрез DiabloX.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg