• 16.12.2024
  • /
  • Полезно

Бутилков крик срещу подов крик: Каква е разликата?

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Бутилков крик срещу подов крик Каква е разликата

Няма съмнение, че автомеханиците са изключително полезни специалисти в съвременното общество. Те успяват да извършат едни от най-сложните и времеемки ремонти на автомобили за кратко време, като често го правят правилно още от първия път. Въпреки това, дори когато имате местен механик, е в най-добър интерес за всеки шофьор да се запознае със своя автомобил и с някои от ремонтите, които може да извърши сам. В този контекст е важно също да се разберат и придобият инструментите, необходими за тези задачи. Освен специализираните инструменти, които всеки домашен механик трябва да има възможно най-скоро, има и такива, които са абсолютно необходими.

Един от най-полезните инструменти за ремонт на автомобили, който можете да държите подръка, е здрав и надежден крик. Това ви позволява, ако останете на пътя с гума за смяна или искате да се опитате да извършите ремонт по долната част на колата си, да повдигнете автомобила с лекота. Това може да създаде впечатлението, че можете да вземете произволен крик и да свършите работа, но това не е съвсем вярно. Съществуват около шест различни вида автомобилни крикове, предназначени за различни приложения, като два от най-разпространените са бутилковият крик и подовият крик. И двата служат за повдигане на автомобила, но са различни инструменти.

Разлики между бутилковия и подовия крик

На първо място, бутилковият и подовият крик изглеждат доста различно. Както подсказва името, бутилковият крик прилича на бутилка, стои вертикално и има отвор за поставяне на помпата, като е сравнително компактен по размер. Когато се напомпва, горната част на „бутилката“ се издига, за да повдигне автомобила. От друга страна, подовият крик е дълъг, правоъгълен и хоризонтален, с дръжка за помпане, която повдига малка платформа в другия му край. Той обикновено е на колела, което му позволява да се плъзне под автомобила, докато бутилковият крик е стационарен и няма колела.

Конкретните им приложения също ги различават. Бутилковият крик, като вертикален инструмент, е по-подходящ за автомобили с увеличен клиренс, като например камиони. За автомобилите, които може да повдигне, той осигурява по-голяма височина на повдигане в сравнение с подовия крик, но с много по-малка стабилност. Обратно, по-хоризонталният подов крик работи добре за превозни средства, които са по-близо до земята, а колелцата му улесняват поставянето и позиционирането под автомобила. Той може да не вдига толкова високо, колкото бутилковият крик, но е по-стабилен и по-добър избор при неравни повърхности.

Също така е важно да се отбележи, че бутилковите крикове са сравнително леки и компактни, което ги прави по-лесни за транспортиране в сравнение с по-тежките и големи подови крикове. Освен това бутилковият крик обикновено е по-достъпна опция – стандартен модел струва между 40 и 100 лева, докато подовите крикове могат да струват от 100 лева до над 200 лева.

Кой крик е подходящ за вас?

С разбирането на разликите между бутилковите и подовите крикове става по-лесно да решите кой е най-добрият за вашите конкретни нужди. Бутилковият крик е най-добрият избор, ако търсите компактен и по-лек, но здрав крик, който да държите в багажника – независимо дали за аварийни ситуации или като предпазна мярка по време на пътуване. Ако автомобилът ви има по-висок клиренс, този крик ще свърши отлична работа. Освен това е значително по-евтин, което го прави по-достъпен от гледна точка на бюджета.

От друга страна, подовият крик е подходящ за автомобили с по-нисък клиренс или за ситуации, в които стабилността е важна, но силата не е от решаващо значение. Поради сравнително по-голямото си тегло и размер, той е перфектен за държане в гаража за случайни ремонти или ако редовно се занимавате с поддръжка на автомобила у дома. Ако разполагате с допълнителни средства, подовият крик е отличен избор за всичко – от смяна на масло до подмяна на гуми.

Независимо колко опитни сте в поддръжката на автомобили и камиони, важно е да познавате различните видове крикове (и крик стойки, между другото), тъй като не винаги е разумно да спестявате от тях. Така, когато се наложи да избирате между бутилков и подов крик, ще знаете какво точно купувате и ще бъдете готови за задачите, които ви очакват.

 

 

Последни новини

  • 30.03.2025
  • /
  • Полезно

Никой не иска да има изтощен акумулатор на автомобила. Малко са нещата, които водят до такова разочарование, като това да искате да запалите автомобила и да получите един от тези предупредителни знаци за изтощен акумулатор. Ако не желаете (или не можете да си позволите) да платите за изцяло нов акумулатор, закупуването на употребяван акумулатор може да бъде рентабилно решение. В края на краищата новите автомобилни акумулатори могат да бъдат скъпи, а употребяваният акумулатор предлага по-бюджетна (да не говорим за екологична) алтернатива. Складовете за изкупуване на отпадъци и други продавачи често разполагат с разнообразни употребявани акумулатори, някои от които все още имат значителна продължителност на живота. Въпреки това, само защото са налични за продажба, не означава, че са безопасни за закупуване. Въпреки че по-ниската цена е привлекателна, закупуването на употребяван автомобилен акумулатор крие рискове. Историята на акумулатора може да е неясна, а оставащият му живот може да е трудно да се […]

  • 28.03.2025
  • /
  • Любопитно

Според Ford първият спортен автомобил се появява през 1965 г. под формата на станалия емблематичен Bronco. Оттогава насам SUV продължава да се развива с примери като Chevy Blazer, Jeep Cherokee и Range Rover, за да назовем само някои от тях, които проправят пътя за някои от най-търсените автомобили днес. Едно от най-съществените съображения при пазаруването на нов SUV е дали да изберете трети ред. Със сигурност трите реда седалки имат някои предимства, като например по-голямо пространство за пътниците и допълнително място за товар. Алтернативните конфигурации на седалките също могат да добавят допълнителна функционалност, което превръща SUV с три реда седалки в мултифункционалния инструмент на автомобилите. За съжаление, допълнителните места за сядане имат и някои недостатъци. В зависимост от модела допълнителният ред може да ви предложи само тясно пространство, по-подходящо за малки деца, отколкото за възрастни, а автомобил, който е достатъчно голям, за да включва трети ред, ще има по-обемисти размери, […]

  • 26.03.2025
  • /
  • Новини

Ако първата мисъл, която си помислихте, когато Aston Martin дебютира със стилния си и безумно бърз Vanquish, беше: „Страхотно, но бих искал да е кабриолет“, то най-новият модел на автомобилния производител трябва да ви зарадва. Току-що обявеният от Aston Martin Vanquish Volante е най-бързият и най-мощният кабриолет с предно разположен двигател на пазара в света. Конструкцията на кабриолетите винаги е затруднявала инженерите и автомобилните производители да постигат зашеметяващи скорости, което прави Volante още по-впечатляващ. Съчетавайки чудовищния 5,2-литров V12 двигател с две турбини с иновативния К-образен покрив, поддържан от интелигентни структурни укрепвания и леко, аеродинамично шаси, Volante буквално сваля покрива на другите кабриолети в своя клас. Освен това автомобилът може да се похвали с емблематичния ултралуксозен външен вид на Aston Martin, точно както и неговият стабилен събрат купе. Между купето и кабриолета Aston Martin ще произвежда по-малко от 1000 бройки от Vanquish всяка година. Автомобилният производител казва, че новият флагмански кабриолет […]

  • 24.03.2025
  • /
  • Сравнения

В момента Toyota предлага два малки спортни автомобила с две врати: GR86 и неговия по-мощен аналог GR Supra. На пръв поглед те могат да изглеждат доста сходни; в края на краищата, и двата са 2+2, продавани на ентусиасти, и двата имат свои собствени значителни фенбази. Въпреки това, под повърхностната им обвивка, тези автомобили произхождат от напълно различни среди. Всъщност козметичните прилики може би са най-многото общо между тези автомобили. Това е особено очевидно, когато погледнем техните задвижвания – по-конкретно двигателите им. От една страна, конфигурацията на двата задвижващи агрегата е напълно различна. GR86 разполага с боксер-четворка, т.е. двигател с бутала, разположени така, че всяка от тях е насочена наляво или надясно под ъгъл от 180 градуса една спрямо друга. По този начин този двигател е известен и като плосък четирицилиндров, тъй като буталата лежат плоско на страните си. Обратно, в GR Supra се използва редови шестцилиндров двигател с турбокомпресор, който […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg