• 02.12.2024
  • /
  • Любопитно

5 от най-бързите италиански спортни автомобила, класирани по максимална скорост

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
5 от най-бързите италиански спортни автомобила, класирани по максимална скорост

Освен че е изключително популярна с храната си и спиращите дъха пейзажи и руини, Италия е известна и като родното място на някои от най-добрите спортни автомобили в света. От Ферари, през Ламборгини, до Пагани – Италия е мястото, където се произвеждат няколко легендарни автомобилни гиганта. През годините повече от няколко италиански автомобила са поставяли нови рекорди по отношение на скоростта и производителността.

Освен че са абсолютни чудовища на пистата, друг впечатляващ елемент в повечето от тези автомобили е техният изключителен дизайн. Те са колкото наслада за окото, толкова и спиращи дъха постижения. Макар някои да твърдят, че германските автомобили имат предимство пред италианските си колеги, последните поемат щафетата, когато става въпрос за създаване на опасно бързи красавци, които оглавяват класациите за скорост. Това са някои от най-бързите спортни автомобили, които гордо носят емблемата „Made in Italy“.

Ferrari La Ferrari: 350 км/ч.

Ferrari La Ferrari

Ferrari La Ferrari е всичко друго, но не и бавен автомобил. В този списък обаче той е най-бавният италиански спортен автомобил. Едно от най-забележителните творения на Ferrari, пуснато на пазара през 2013 г., е крайъгълен камък в пътя на италианския автомобилен производител.

Колкото и да радва окото, статистиката на LaFerrari на пътя е още по-впечатляваща. Автомобилът развива максимална скорост от 350 км/ч. и може да ускори до 100 км/ч. за по-малко от 2,9 секунди. Наред с 6,2-литровия атмосферен V12 двигател с мощност 800 к.с., La Ferrari разполага и с електромотор с мощност 120 kW, който увеличава общата мощност до 963 к.с. Автомобилът е проектиран от някои от най-блестящите инженери на Ferrari, включително легендарния Рори Брин – главен дизайнер на болида на Ferrari от Формула 1 през 90-те години.

Интегрираните в шасито седалки и карбоновата каросерия на LaFerrari спомагат за намаляване на общото тегло с почти 20%. Тъй като е най-бързата серийна машина на Maranelo за онова време, автомобилът се предлага със специален комплект гуми Pireli 265/30 R19 отпред и 345/20R отзад, което води и до по-добро спиране на пистата с преработената спирачна система Brembo.

Lamborghini Aventador SVJ: 355 км/ч.

Lamborghini Aventador SVJ

Единственото Lamborghini в списъка, Aventador SVJ, е може би най-добрата машина, която може да се похвали с разярен бик отпред. Въпреки че естетически отговаря на типичния за днешното Lamborghini дизайн, машината е много повече от просто външния си вид. Показателите за ефективност, които италианският автомобилен производител първоначално обещаваше за автомобила, изглеждаха твърде добри, за да са истина:Под капака на автомобила се крие 6,5-литров V12 с мощност 759 конски сили. Максималната скорост на Lamborghini Aventador SVJ е 355 километра в час и може да ускори от 0 до 100 километра в час за по-малко от 2,8 секунди.

Една от причините за скоростта на Aventador SVJ е неговият аеродинамичен дизайн и свръхлеко шаси. Вдъхновен от реактивен самолет, дизайнът на автомобила допълва и естествено издишащия двигател под него. Изработен предимно от въглеродни влакна и алуминий, теглото на автомобила е едва 3615 кг. Използването на въглеродни влакна се разпростира и върху вътрешността на автомобила, където те са съчетани с кожа и алкантара за луксозен завършек.

Pininfarina Battista: 357 км/ч.

Pininfarina Battista

Pininfarina е едно от най-емблематичните имена в италианската автомобилна индустрия. Започнал като конструктор на автобуси, Pininfarina проектира някои от най-известните автомобили за автомобилни производители като Ferrari, Maserati, Alfa Romeo и дори Rolls Royce. Въпреки това, с електрическо ДНК от Rimac, Pininfarina представи Battistsa през 2019 г.: напълно електрически хиперавтомобил с максимална скорост от 357 км/ч. Това е най-мощният автомобил на компанията досега, с двигател, който е еднакво удивителен както на хартия, така и на пътя.

Благодарение на мощността си от 1900 к.с. Batista може да ускори от 0 до 100 км/ч. само за 1,7 секунди. Със своята литиево-йонна батерия с капацитет 120 kWh тя има общ пробег от 482 километра, който може да варира драстично в зависимост от режима на шофиране и от това колко енергично става шофирането. Широкото използване на монокок от въглеродни влакна в шасито води до това, че общото тегло на автомобила е 5247 кг. Освен това Pininfarina издига лукса на следващо ниво при Battista, предлагайки възможности за персонализация на почти всеки елемент от автомобила – интериор и екстериор.

Pagani Zonda R: 375 км/ч.

Pagani Zonda R

Първият Pagani в списъка е Zonda R – автомобилът-мечта за много любители на техниката и желаещи състезатели. Zonda R изглежда сякаш е излязла направо от футуристичен филм, а един поглед към нея е достатъчен, за да говори за нейните характеристики. Представен през 2007 г., автомобилът е предназначен само за писти и за това има основателна причина. Zonda R развива максимална скорост от 375 км/ч. и разполага с двигател, който перфектно допълва визуалната му привлекателност.

Със своя 6,0-литров V12 от Mercedes-AMG и шестстепенна надлъжна трансмисия с гребла Zonda R може да развие мощност до 750 к.с. и да ускори от 0 до 62 км/ч за малко под 2,7 секунди. Що се отнася до звука на двигателя, той може би е един от най-сладко звучащите италиански красавци, който издава красив звук, наподобяващ този на машина от Формула 1, от четирибуталния си ауспух при 7500 об/мин.

Pagani Huayra BC: 383 км/ч.

Pagani Huayra BC

Pagani също така често е синоним на супербързи машини, които в повечето случаи са легални за движение по улиците. Смелият и агресивен дизайн на автомобилите на италианския автомобилен производител се съчетава добре с почти нереалните им показатели. Въпреки че през последните години представи няколко смайващи автомобила като Zonda, Huayra BC е най-бързият автомобил на Pagani, а вероятно и най-добрият. Huayra BC не е нищо друго освен произведение на изкуството, като Pagani очевидно не е оставил камък върху камък при проектирането му. Pagani е успял да запази естетическата привлекателност на автомобила, като същевременно е взел предвид оптималната аеродинамика при проектирането му.

BC в името означава „Бени Кайола“, който в известен смисъл е вдъхновил създаването на автомобила и също така е първият човек, притежавал Pagani. Huayra BC е изработена с шаси от карбо-титаниев монокок и тръби от хром-ванадиева стомана, като общото тегло на автомобила е малко под 2686 кг. Оборудван е с 5,98-литров V12 двигател Mercedes-AMG с два турбокомпресора, който е в състояние да генерира 753 к.с. и може да достигне максимална скорост от 238 км/ч.Седемстепенната надлъжна автоматична трансмисия на задния двигател е с механизъм с един съединител вместо с два, което спомага за намаляване на излишното тегло.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg