Производителите на автомобили подхождат по различни начини към преминаването към електрически превозни средства. Някои от тях скочиха в дълбокото, както направиха Kia и Hyundai с EV6 и Ioniq 5. Други – особено тези, които са прекарали съществуването си в овладяване на изкуството на малките, мощни и ефективни двигатели – се забавиха да възприемат изцяло нови технологии за задвижване. Влезте в ролята на Mazda CX-70 PHEV от 2025 г. и Honda Prologue от 2024 г. – два средноразмерни SUV-а, които представляват предпазливата следваща стъпка на съответните автомобилни производители в сферата на електрификацията.
И двата електрифицирани SUV-а страдат от това, което може да се нарече предизвикателство на идентичността. Mazda CX-70 PHEV от 2025 г. не е нищо повече от двуредова версия на триредовата CX-90, докато Honda Prologue е Chevrolet Blazer EV, преоблечен и пренастроен като Honda. Стартовите цени и на двата модела в този сравнителен тест са малко под 60 000 щатски долара, а цените им са в рамките на едва 60 долара един от друг. И така, по-добре ли е да купите plug-in хибрида на Mazda или изцяло електрическия SUV на Honda?
Задвижващи агрегати и производителност
Mazda оборудва CX-70 PHEV за 2025 г. с двигател I-4 с атмосферно пълнене, развиващ 189 к.с. и 192 Нм въртящ момент, съчетан с електромотор, развиващ 173 к.с. и 199 Нм въртящ момент. Общата комбинирана мощност е 323 к.с. и 369 Нм. Работейки с осемстепенна автоматична трансмисия и задвижване на всички колела, CX-70 PHEV ускорява от 0 до 60 мили/ч за 6,0 секунди, което е респектиращо за неговия клас. Независимо дали натискате педала на газта до пода, или натискате спирачката, за да стартирате, CX-70 се усеща пъргав, а двигателят му звучи дрезгаво и спортно. Ако обаче нямате никакъв сок в акумулатора, ускорението на Mazda се усеща бавно, което може да бъде разочароващо при сливане с трафика на магистралата.
Honda оборудва 2024 Prologue AWD Elite с двумоторно задвижване на всички колела, което развива 241 к.с. и 225 Нм отпред, 90 к.с. и 121 Нм отзад и общо комбинирани 288 к.с. и 333 Нм. По-малко мощен от CX-70 PHEV, Honda Prologue използва изцяло електрическия си въртящ момент, за да ускори до 60 мили/ч за 6,0 секунди, колкото и Mazda. Задвижването е настроено за максимална плавност, а не за главозамайващо ускорение, така че въпреки че Honda е толкова бърза, колкото и Mazda, тя достига пътнически скорости с малко драматизъм.
Що се отнася до пробега, Mazda може да измине 490 мили с комбинирано използване на бензин и електричество, като се захранва от резервоар с вместимост 18,5 галона и батерия с капацитет 17,8 kWh. Изцяло електрическият пробег е 25 мили. Когато се включихме към зарядно устройство от второ ниво, зареждането на батерията от празно до пълно отне 2 часа и 20 минути. Използването на спортния режим поддържа работата на бензиновия двигател и помага за запазване на заряда на батерията, ако искате да запазите изцяло електрическия пробег за шофиране в града по-късно по време на пътуването. Той също така не прави картографирането на педала на газта или управлението на автомобила твърде твърдо за ежедневно шофиране.
От друга страна, Honda Prologue от 2024 г. има официален пробег от 273 мили. Нейната 85-киловатчасова батерия се зарежда от 5% до 80% за 46 минути при максимална мощност от 152 kW, когато е включена към обществена зарядна станция от ниво 3. По време на нашия тест за пробег при пътуване със 70 км/ч Honda Prologue измина 230 км с едно зареждане, което е с 16% по-малко от показателите на EPA. Тези показатели отговарят на минимума, който очакваме от един съвременен електромобил, но е невъзможно да се развълнуваме от тези резултати, когато съществуват Tesla Model Y, Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6.
Управлението на тази Mazda е радостно занимание. Нейното прецизно, директно кормилно управление се усеща като хидравлично подпомагана система и ви позволява точно да поставите гумите на черния път. Острият завой и отличният контрол на каросерията позволяват по-висока увереност на водача в сравнение с това, което изпитахме в Honda. Ако сте прекалено ентусиазирани, 2025 CX-70 PHEV се поднася, което е очаквано в този клас, но контролът на стабилността се намесва и връща нещата в правилната посока. В града или на магистралата CX-70 PHEV е спокоен, уравновесен и тих. В купето навлизат известни шумове, но шумозаглушаването на Mazda не позволява на повечето чуваеми звуци да достигнат до ушите ви.
В Honda задвижването е малко по-безвкусно. Балансът на управлението ѝ е добре подреден при всекидневно шофиране, но дори Pilot предлага повече емоции при шофиране от 2024 Prologue. Управлението се усеща по-несигурно от това, което е типично за продукти, разработени изцяло в Honda, което намалява увереността при шофиране по криволичещ път. Ако предните гуми се загреят, електрическият SUV е склонен към драстично и звучно недозавиване. Страдащ от липса на пъргавина, Prologue не споделя онази вродена спортност, която е характерна за неговите събратя. За щастие, Honda се движи плавно и с добро подчинение на магистралата, въпреки че в интериора проникват известни шумове от гуми и вятър.
Що се отнася до спирането, ние сме впечатлени от спирачната сила, последователността и плавната модулация на спирачките на Mazda CX-70 PHEV от 2025 г. Тя спира от 60 до 0 мили в час за 124 фута, което е приблизително това, което очакваме от SUV в този сегмент. Историята не е толкова положителна за Honda Prologue от 2024 г. Тежкият електрически SUV не може да скрие теглото си, когато спира. Необходими са му 129 фута, за да спре от 60. Също така забелязахме, че на екрана се появява известие, ако е задействана ABS, което предполагаме, че е свързано със софтуера на GM. Една от функциите на GM, за която се радваме, че се появява тук, е лостчето за рекуперативно спиране, което позволява на водача да издърпа бутона от лявата страна на волана, за да намали скоростта на Prologue и да върне малко заряд в батерията.
Сравнение на дизайн и функции
Блестящата боя Melting Copper Metallic на Mazda привлича погледа ви и докато се наслаждавате на нейния блясък, забелязвате гладката повърхност, която се спуска по страните на SUV. Каросерията е същата като тази на триредовия SUV CX-90, но ние смятаме, че това е един от по-добре изглеждащите модели, конкуриращи се в класа на средноразмерните SUV. Mazda CX-70 от 2025 г. се отличава с черни гланцови лайстни и радиаторна решетка тип „пчелна пита“, които съответстват на спортния му характер. Въпреки че е по-подходящ за улицата, отколкото за офроуд, черната облицовка му придава леко здрав вид на иначе елегантния му силует.
Honda също така използва минималистичен подход към Prologue 2024, което е отклонение от агресивния външен дизайн на Blazer EV. Черната фалшива радиаторна решетка на електрическия SUV свързва фаровете, подчертавайки широчината му и визуално обвързвайки Prologue с останалата част от гамата на Honda. Подобно на Mazda, семплите настилки, подкрепени от черни облицовки и тапицерии, придават на дизайна характер „първо градът, после външността“. Особено ни допада дизайнът на джантите във формата на цветя на Honda, който според нас е най-автентичният Honda аспект на този SUV. Част от притегателната сила на SUV от среден размер е първокласният стил в сравнение с по-малките компактни автомобили, а и Mazda, и Honda впечатляват в това отношение.
В салона има по-голяма разлика между двата SUV автомобила. В интериора на Mazda CX-70 PHEV от 2025 г. се използват меки материали, като повърхностите с твърд допир са облечени в сребриста текстура с премиум вид. Седалките от черна кожа Nappa изглеждат изискано с контрастни шевове и вложки от тен, което спомага за свързването на интериора и екстериора. Първоначално някои може да бъдат раздразнени от забавния модел на скоростния лост, който изисква да разклащате лоста наляво-надясно, за да преминете от паркинг към заден ход. След това трябва да издърпате скоростния лост надолу към задвижването, за да преминете напред. За да си поиграем на адвокати на дявола, установихме, че тази схема е удобна при извършване на триточков завой, тъй като не се налага да мислите два пъти къде да позиционирате лоста, превключвайки между задвижване и заден ход.
На пръв поглед интериорът на 2024 Honda Prologue Elite изглежда също толкова изискан. Черната и кафява кожена тапицерия притежава приятна топлина, но добрите вибрации са намалени от силното използване на твърди пластмаси, познати на всеки, който е прекарал време в продукт на GM. Намираме централната конзола за особено сериозна, с нейната груба повърхност и гумена подложка за съхранение, която ви приканва да хвърлите ключовете си, но въпреки това се драска лесно. Тези, които наистина се интересуват от пуризма на Honda, ще бъдат раздразнени от изобилното използване на превключватели на GM. Дори воланът е заимстван от Blazer EV и е пребоядисан с логото на Honda. В сравнение с други продукти на Honda, като Civic, Accord или CR-V, този интериор се усеща като стъпка надолу.
Преминавайки към втория ред, Mazda CX-70 PHEV от 2025 г. предлага много място за пътниците, за да се чувстват комфортно. Пространството за краката е 39,4 инча, има чифт USB-C портове, вентилационни отвори и бутони за управление на климатика. Зад тези седалки товарното пространство е наистина огромно. Когато вторият ред е на мястото си, CX-70 може да побере 39,6 кубични фута товар, а при сваляне на столовете се отварят 75,3 кубични фута. Това са чудесни показатели за PHEV, който обикновено жертва пространство, за да побере батерията и двигателя.
В Prologue пространството за краката на втория ред е идентично с това на Mazda. Пътниците на задните седалки са заобиколени от същата страхотна комбинация от черна и кафява кожа като тези, които седят отпред. Подобно на Mazda, SUV-ът на Honda получава вентилационни отвори и два USB-C порта, но вместо панела за управление на климатика има малък кош за дребни предмети. Обемът на товарния отсек обаче бледнее в сравнение с това – 23,7 кубични фута при повдигнати задни седалки и 54,5 кубични фута при сгънат втори ред. Даваме висока оценка на Honda за мястото за съхранение под пода, в което можете да приберете излишните хранителни продукти или оборудване, което искате да държите в автомобила през цялото време, без да се търкаля.
Кой SUV има по-добри технологии и оборудване за безопасност?
Mazda оборудва CX-70 Premium Plus за 2024 г. с 12,3-инчов цифров инструментален панел и информационно-развлекателен сензорен екран със същия размер, снабден с безжични функции Apple CarPlay и Android Auto. Тези, които не искат да изцапат дисплея с пръстови отпечатъци, могат да използват характерното за Mazda копче за управление. И двата екрана разполагат с графики с висока резолюция и ясни шрифтове, характерни за Mazda. Оборудвана е и гласова команда Amazon Alexa – функция, която не се предлага в CX-90. Като допълнителен лукс Mazda оборудва модела Premium Plus с head-up дисплей, безжично зарядно устройство, отопляеми и вентилирани седалки и отопляем волан. Има и аудиосистема Bose с 12 високоговорителя и респектиращо качество на звука.
Предложенията на Honda в Prologue са подобни, но не сме толкова впечатлени от изпълнението. Цифровото арматурно табло с размери 11,0 инча си партнира с 11,3-инчов сензорен екран, с шрифтове на Honda и софтуер на GM. За разлика от Blazer EV, Prologue разполага с безжични Apple CarPlay и Android Auto. Не сме почитатели на кутиеобразния потребителски интерфейс на Prologue и особено ни е неприятно, че управлението на фаровете е скрито в малък бутон в горната част на екрана. Като положителна страна Prologue има вграден софтуер на Google, който дава възможност за изтегляне на приложения за удобство и забавление. Подобно на Mazda, Honda оборудва своя SUV с отопляеми и вентилирани предни седалки, отопляем волан и head-up дисплей.
Пакетът за безопасност iActivsense на Mazda включва автоматично аварийно спиране, следене на мъртвата зона, следене на напречното движение отзад, поддържане на лентата на движение и адаптивен круиз контрол. Налице е и системата на Mazda Unresponsive Driver Support, която прилага аварийно намаляване на скоростта и спиране, когато автомобилът установи, че водачът му е станал неадекватен. На магистралата Mazda вдъхва доверие със своите системи за следене на лентата и подпомагане на управлението, въпреки че системите не се справят добре с острите завои. CX-70 PHEV получава много точки за устойчивост при сблъсък благодарение на това, че е отличен от IIHS като Top Safety Pick.
Нашият тестови автомобил 2024 Prologue Elite използва пакета Honda Sensing, оборудван със стандартни системи за автоматично аварийно спиране, поддържане на лентата на движение и адаптивен круиз контрол. Спирането при пресичане на трафика отзад, асистентът за управление в мъртвата зона и предупреждението за пешеходци отзад също са включени за първи път в Honda. Входовете за поддържане на лентата на движение и автоматичното аварийно спиране са агресивни за нашия вкус и за разлика от Mazda няма режим на шофиране с подпомагане на управлението. Към момента на писане на статията Honda Prologue не е оценена от IIHS и NHTSA.
CX-70 PHEV срещу Prologue Elite: Кой печели?
Средноразмерните SUV модели на Mazda и Honda са много близки помежду си, дори като се имат предвид разликите в оформлението на задвижванията PHEV и EV. За съжаление Honda не е отишла достатъчно далеч, за да се възползва напълно от това, което предлага платформата GM Ultium, особено като се има предвид цената на Prologue от 59 295 USD. Prologue е добър автомобил, но не успява да постигне напредък в изкуството като електрически автомобил или като средно голям SUV. В сравнение с CX-70 PHEV Premium Plus представянето, интериорният дизайн, технологиите и функциите за безопасност на Prologue AWD Elite са недостатъчни. Предвид избора на тези два средноразмерни SUV-а за по-малко от 60 000 долара, по-просторната и луксозна 2025 Mazda CX-70 PHEV е просто по-добрият вариант.
2-ро място: 2024 Honda Prologue E: AWD Elite
Предимства
- Гладко задвижване
- Атрактивен дизайн
- Добро качество на возене
Недостатъци
- Съмнителна стойност
- Среден пробег и зареждане
- Задоволителен товарен обем
Присъда: Първият електрически автомобил на Honda за нашия пазар ще ви закара до мястото, където трябва да отидете, но не прави нищо специално, за да зарадва сетивата.
1-во място: 2025 Mazda CX-70 PHEV Premium Plus
Предимства
- Завладяващи характеристики на шофиране
- Отличен комбиниран пробег
- Оборудване от близък лукс
Недостатъци
- Среден пробег на изцяло електрическо задвижване
- Бавно движение с празна батерия
- Нетрадиционна схема на превключване
Решение: Красива и вълнуваща за шофиране, Mazda CX-70 PHEV е правилният избор за тези, които търсят елитен електрифициран SUV с малко компромиси.