• 28.03.2025
  • /
  • Любопитно

Предимства и недостатъци на SUV автомобилите със седалки на третия ред

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Предимства и недостатъци на SUV автомобилите със седалки на третия ред

Според Ford първият спортен автомобил се появява през 1965 г. под формата на станалия емблематичен Bronco. Оттогава насам SUV продължава да се развива с примери като Chevy Blazer, Jeep Cherokee и Range Rover, за да назовем само някои от тях, които проправят пътя за някои от най-търсените автомобили днес.

Едно от най-съществените съображения при пазаруването на нов SUV е дали да изберете трети ред. Със сигурност трите реда седалки имат някои предимства, като например по-голямо пространство за пътниците и допълнително място за товар. Алтернативните конфигурации на седалките също могат да добавят допълнителна функционалност, което превръща SUV с три реда седалки в мултифункционалния инструмент на автомобилите.

За съжаление, допълнителните места за сядане имат и някои недостатъци. В зависимост от модела допълнителният ред може да ви предложи само тясно пространство, по-подходящо за малки деца, отколкото за възрастни, а автомобил, който е достатъчно голям, за да включва трети ред, ще има по-обемисти размери, което ще направи навигацията и паркирането по-трудни, особено в по-компактните градски райони.

До 8 пътници и място за товар

До 8 пътници и място за товар

Когато събирате приятели, семейство или колеги и се опитвате да пътувате нанякъде, може да се превърнете в объркваща каша, когато решавате кой в кое превозно средство ще пътува. Това е така, освен ако не разполагате с SUV, който има три реда седалки. Някои конфигурации включват редове, които предлагат централна седалка, което ви позволява да настаните общо до 8 души, като по този начин е лесно да държите всички заедно. Това разширено място за сядане може да бъде фантастична функция за големи семейства и хора, които пътуват заедно с кола, наред с други.

Това обаче не е единствената възможност за сядане, както се убедихме при нашия преглед на Kia Telluride 2024, който ни предложи възможността да изпробваме капитанските столове на втория ред. Отказът от централната седалка донякъде подобрява достъпа до третия ред, но намалява капацитета за пътници с един.

Капацитетът на багажника е голям в много SUV автомобили с три реда врати. Например, по време на нашия преглед на Lexus TX 350 2024 отбелязахме, че при сгънат втори и трети ред имахме на разположение 97 кубически фута за товар. Възможността за сгъване на втория ред, третия ред или и на двата осигурява огромно предимство по отношение на това, което можете да транспортирате.

Някои трети редове не са удобни, а при някои модели липсва маневреност поради големите им пропорции

Някои трети редове не са удобни, а при някои модели липсва маневреност поради големите им пропорции

Някои SUV автомобили от среден размер, които предлагат трети ред, могат да се чувстват доста претъпкани отзад, особено за възрастни. Например, по време на нашия преглед на Mazda CX-90 2024 установихме, че макар този SUV да е забавен за шофиране и добре изработен, на третия ред липсва удобно място за краката на възрастните. За тези с деца по-малкото пространство на задните седалки може да не е проблем. Ако обаче планирате да превозвате възрастни във вашия SUV с три реда седалки, ще трябва внимателно да прецените вътрешното пространство на всеки модел, преди да вземете решение.

Един от начините да избегнете тесния трети ред може да бъде да изберете нещо по-голямо, например Jeep Grand Wagoneer. Всъщност в нашето ревю за Grand Wagoneer L 2023 отбелязахме, че по-дългото междуосие осигурява луксозно количество пространство на третия ред, макар и на цената на голяма маневреност. Дължината на Grand Wagoneer L е 226,7 инча, което е значително повече, отколкото например при Mazda CX-90, която е дълга само 201,6 инча. С по-големите си размери просторният SUV с три реда седалки може да направи по-трудни тесните пътища, тесните паркинги в търговските зони и дори някои шосета.

Последни новини

  • 30.03.2025
  • /
  • Полезно

Никой не иска да има изтощен акумулатор на автомобила. Малко са нещата, които водят до такова разочарование, като това да искате да запалите автомобила и да получите един от тези предупредителни знаци за изтощен акумулатор. Ако не желаете (или не можете да си позволите) да платите за изцяло нов акумулатор, закупуването на употребяван акумулатор може да бъде рентабилно решение. В края на краищата новите автомобилни акумулатори могат да бъдат скъпи, а употребяваният акумулатор предлага по-бюджетна (да не говорим за екологична) алтернатива. Складовете за изкупуване на отпадъци и други продавачи често разполагат с разнообразни употребявани акумулатори, някои от които все още имат значителна продължителност на живота. Въпреки това, само защото са налични за продажба, не означава, че са безопасни за закупуване. Въпреки че по-ниската цена е привлекателна, закупуването на употребяван автомобилен акумулатор крие рискове. Историята на акумулатора може да е неясна, а оставащият му живот може да е трудно да се […]

  • 26.03.2025
  • /
  • Новини

Ако първата мисъл, която си помислихте, когато Aston Martin дебютира със стилния си и безумно бърз Vanquish, беше: „Страхотно, но бих искал да е кабриолет“, то най-новият модел на автомобилния производител трябва да ви зарадва. Току-що обявеният от Aston Martin Vanquish Volante е най-бързият и най-мощният кабриолет с предно разположен двигател на пазара в света. Конструкцията на кабриолетите винаги е затруднявала инженерите и автомобилните производители да постигат зашеметяващи скорости, което прави Volante още по-впечатляващ. Съчетавайки чудовищния 5,2-литров V12 двигател с две турбини с иновативния К-образен покрив, поддържан от интелигентни структурни укрепвания и леко, аеродинамично шаси, Volante буквално сваля покрива на другите кабриолети в своя клас. Освен това автомобилът може да се похвали с емблематичния ултралуксозен външен вид на Aston Martin, точно както и неговият стабилен събрат купе. Между купето и кабриолета Aston Martin ще произвежда по-малко от 1000 бройки от Vanquish всяка година. Автомобилният производител казва, че новият флагмански кабриолет […]

  • 24.03.2025
  • /
  • Сравнения

В момента Toyota предлага два малки спортни автомобила с две врати: GR86 и неговия по-мощен аналог GR Supra. На пръв поглед те могат да изглеждат доста сходни; в края на краищата, и двата са 2+2, продавани на ентусиасти, и двата имат свои собствени значителни фенбази. Въпреки това, под повърхностната им обвивка, тези автомобили произхождат от напълно различни среди. Всъщност козметичните прилики може би са най-многото общо между тези автомобили. Това е особено очевидно, когато погледнем техните задвижвания – по-конкретно двигателите им. От една страна, конфигурацията на двата задвижващи агрегата е напълно различна. GR86 разполага с боксер-четворка, т.е. двигател с бутала, разположени така, че всяка от тях е насочена наляво или надясно под ъгъл от 180 градуса една спрямо друга. По този начин този двигател е известен и като плосък четирицилиндров, тъй като буталата лежат плоско на страните си. Обратно, в GR Supra се използва редови шестцилиндров двигател с турбокомпресор, който […]

  • 22.03.2025
  • /
  • Новини

Какво се получава, когато съчетаете един от най-известните производители на високопроходими и луксозни автомобили в света с SUV? Получавате Lamborghini Urus, който се предлага и с чисто нова plug-in хибридна конфигурация. При нехибридните Urus S и Urus Performante получавате 4,0-литров V8 с двоен турбокомпресор, чиято мощност е 657 к.с. Вниманието на италианския автомобилен производител към звука на двигателя също е забележително, особено при Performante, който включва спортна титаниева изпускателна система, която подчертава гърления рев на V8. Новият Urus SE (плъг-ин хибрид), разполага с V8 с две турбини, който се комбинира с електромотор, за да генерира впечатляващите 789 к.с. и 701 фунта стерлинги въртящ момент. Имахме възможност да се повозим на този екзотичен SUV по време на нашето 2025 Lamborghini Urus SE първо шофиране, като отбелязахме, че той е на върха на пазара по отношение на мощността, но се оплакахме от високата цена, изискваща сериозно дълбоки джобове. Всъщност Urus 2022 влезе в […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg