• 24.12.2024
  • /
  • Формула 1

Кои отбори от Формула 1 използват двигатели Honda?

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Кои отбори от Формула 1 използват двигатели Honda?

Пътешествието на Honda във Формула 1 е забележително, като се започне от първата победа в Гран при на Мексико през 1965 г. и се стигне до златната й ера като доставчик на двигатели за Lotus и McLaren през 80-те години. Японският производител се смята за един от най-успешните доставчици на двигатели в историята, пример за което е задвижването на един от най-бързите автомобили от Формула 1 за всички времена – Red Bull RB18.

Въпреки че е печелил многократно шампионата при конструкторите, японският производител се оттегли от Формула 1 в края на сезона през 2021 г., за да посвети вниманието си на постигането на пълна въглеродна неутралност до 2050 г., разработвайки технологии за превозни средства с горивни клетки и батерии за електрически автомобили.

Въпреки оттеглянето Honda продължава да предоставя двигатели, заедно с други настоящи доставчици на двигатели за F1 като Mercedes, Ferrari и Renault. Honda ще се завърне във Формула 1 през 2026 г. като партньор на Aston Martin за заводски двигатели, но всъщност спря да доставя двигатели на отборите от Формула 1.

Настоящи отбори от Формула 1, които използват двигатели Honda

От 2021 г. Honda спря да доставя двигатели на отборите, но продължава взаимоотношенията си с Формула 1 чрез поддръжка за сглобяване на силови агрегати и състезателни операции на пистите. Марката продължава да предоставя поддръжка на хибридни двигатели от серия RA на отборите на Red Bull Racing и AlphaTauri (бивш Toro Rosso) до края на 2025 г.

След като се отказа от технологиите на Renault и си партнира с Honda, Red Bull Racing постигна множество победи. Макс Верстапен, един от най-добрите пилоти във Формула 1, стана шампион при пилотите с до 10 победи от 22 състезания с Red Bull RB16B, който имаше двигател Honda RA621H. С въвеждането на 10% биогориво етанол и няколко корекции мощността се покачи до 1040 к.с., което доведе Honda до последователни награди при конструкторите и пилотите. През 2023 г. Red Bull Racing постигна първо и второ място в Световния шампионат за пилоти, както и четвърто място в шампионата през 2024 г.

След като партньорството между McLaren и Honda приключи през 2017 г., Honda си партнира с AlphaTauri за сезон 2018. Японската марка достави двигател RA618H – наследник на RA617H в McLaren MCL32 – за задвижване на STR13. Това доведе AlphaTauri до много победи, включително подиум и шесто място в шампионата при конструкторите през 2019 г., както и до изненадващата победа на Пиер Гасли в Гран при на Италия през 2020 г.

Защо двигателите на Honda са отлични във Формула 1

Тези двигатели на Honda F1 са серия от хибридни задвижващи агрегати, които съчетават 1,6-литров V6 с турбокомпресор с електромотор. Тези двигатели разполагат със система за рекуперация на топлина (MGU-H) и система за рекуперация на кинетична енергия (MGU-K), която позволява на Honda по същество да извлича енергията в отработените газове и спирачните системи.

Този двигател се използва от 2015 г., когато агрегатът RA615H задвижва McLaren MP4-30. Оттогава двигателите от серията RA са претърпели подобрения, включително въвеждането на нова архитектура с разделено турбо и архитектура за съхранение на U и енергия. Всички нови турбохибридни двигатели от Формула 1 изкарват поне 1000 конски сили, като в същото време остават под строгите разпоредби за разход на гориво от 100 килограма на час.

След като се раздели с Mercedes, Aston Martin ще си партнира с Honda през 2026 г., с което ще направи завръщането на японската марка. Последните правила на Формула 1 предвиждат преход към по-устойчиви задвижващи агрегати, като изискват автомобилите да се движат с напълно устойчиви горива, което вече съвпада с целите на Honda. Това означава, че до 2026 г. MGU-K в сегашния хибриден двигател V6 ще работи така, че да генерира повече електрическа енергия.

Последни новини

  • 30.04.2025
  • /
  • Електромобили

Развитието на електрическите превозни средства (EV) е важен етап в автомобилната индустрия, тъй като отбелязва преход към екологично устойчив и икономически изгоден транспорт. Държавната подкрепа и нарастващите продажби са ключови индикатори за разширяването на пазара и растежа на електромобилите. Въпреки това, все още съществуват редица сериозни предизвикателства пред пълното им възприемане – включително високата цена, недостигът на зарядни станции, както и ограниченият пробег и дългото време за зареждане. В опит да преодолеят дългото време за зареждане, някои собственици на EV избират бързо зареждане, но това крие рискове, тъй като честото бързо зареждане може да ускори износването на батерията. Съществуват няколко нива на зареждане при електромобилите, класифицирани от едно до три, в зависимост от мощността и скоростта на зареждане. Зареждането от ниво 1 (т.нар. „трикъл чарджинг“) е с най-ниско напрежение – 120 волта и осигурява пробег от около 6 до 8 километра на час. Ниво 2 е с напрежение 240 волта […]

  • 29.04.2025
  • /
  • Формула 1

Преброяването на броя на гумите, които използва един отбор от Формула 1 за сезон, не е лесно; това е така, защото използването на гуми е строго регулирано в състезателната лига. Освен това гумите, които използва даден пилот, варират в зависимост от пистата и метеорологичните условия. Отборите също така не могат просто да използват която и да е марка гуми и имат максимално разпределение за един уикенд, което ги принуждава внимателно да обмислят стратегията си за гумите. В момента официалната марка гуми за F1 е Pirelli със седалище в Милано, Италия, която започна да ги доставя през 2011 г. и има договор за това до 2027 г. Според правилата на Ф1 един пилот получава 13 комплекта гладки гуми за сухо време за състезанията за Гран При (12 комплекта за спринтовите състезания) и седем комплекта гуми за мокро време за всеки уикенд. Това им дава общо 19 до 20 комплекта или 76 […]

  • 28.04.2025
  • /
  • Мотоциклети

Когато BMW загатна за пускането на своя най-нов състезателен мотоциклет M 1000 RR с кадри на световния си отбор по супербайк, феновете на този светкавично бърз модел веднага разбраха, че ги очаква нещо специално. С участието на Топрак Разгатлиоглу, който извоюва първата световна титла за BMW в Супербайк през октомври 2024 г., рекламата разкри няколко нови подобрения на един от най-бързите мотоциклети, създавани някога – включително в аеродинамиката, двигателя и електрониката на машината. Както техническият директор на BMW Крис Гоншор сподели пред Bike Sport News, BMW M 1000 RR е „перфектната платформа за усъвършенстване на миналогодишния пакет“. Според него, новият мотор показва подобрения в мощността, издръжливостта и линейността. BMW се надява, че тези подобрения в състезателната си серия Motorrad ще донесат втора поредна титла. Въпреки че M 1000 RR държи титлата за най-бърз мотоциклет в света, това може да се окаже по-трудно, отколкото изглежда. Но за потенциалните купувачи, BMW M […]

  • 27.04.2025
  • /
  • Сравнения

Honda Civic и Honda Accord съществуват още от 70-те години на миналия век и са двата модела с най-дълга история в гамата на компанията. Първи се появява Civic, за моделната година 1973, в момент, когато светът преживява петролна криза, което прави автомобил, способен да измине около 6,0 литра на 100 км по магистралата (еквивалент на 41 мили на галон), изключително привлекателен избор. Accord се появява през лятото на 1976 г., като идеята е да се предложи сходна икономичност, но в по-голям и по-луксозен автомобил. Дори през 2024 година и двата модела продължават да са сред 25-те най-продавани автомобила в САЩ. Поради дълголетието си може да решите, че знаете какво да очаквате от Civic и Accord, но макар че заемат приблизително еднакво място на пазара на седани, има значителни разлики между тях, които могат да накарат един купувач да предпочете единия пред другия при избора на нов автомобил. Ще разгледаме всеки […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg