• 28.12.2024
  • /
  • Любопитно

Кой е собственикът на Lamborghini и къде се произвеждат автомобилите?

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Кой е собственикът на Lamborghini и къде се произвеждат автомобилите?

Италианската марка суперавтомобили Lamborghini е известна със своите заплашително изглеждащи, ултрабързи модели и вероятно е една от най-популярните автомобилни марки в света. Тя се радва на същото уважение като други забележителни компании за суперавтомобили от съвременната епоха като Ferrari, Porsche, Buggati и Aston Martin.

Днес в арсенала на компанията има голямо разнообразие от продукти, включително моделите Revuelto 2024, Huracan, SUV Urus и предстоящият Temerario. Най-добрите Lamborghini на всички времена се причисляват към най-обичаните и популярни суперавтомобили в историята, включително Lamborghini Miura, Countach, Diablo, Murcielago, Gallardo и Lamborghini Reventon.

Lamborghini води началото си от 60-те години на миналия век и има бурна и изпълнена със събития история, като в рамките на сравнително краткия период от 30 години компанията сменя собствеността си близо половин дузина пъти. Наречете го късмет или чиста издръжливост, но въпреки че се сблъсква с редица предизвикателства, автомобилите Lamborghini се произвеждат непрекъснато в същия завод в Италия, където е сглобен първият автомобил Lamborghini. От 1998 г. Lamborghini е собственост на Volkswagen Group, която го превръща в част от Audi. Партньорството направи чудеса за марката и през последните две десетилетия компанията се превърна в една от най-цялостните и добре разпознаваеми структури на Volkswagen Group.

Къде Lamborghini произвежда своите автомобили?

Къде Lamborghini произвежда своите автомобили?

Преди Феручио Ламборгини да започне да произвежда суперавтомобили, той произвежда трактори. Като успешен бизнесмен той притежава и спортен автомобил Ferrari. Въпреки това, както се разказва, той се сблъскал с множество проблеми със съединителя на своето Ferrari и в крайна сметка посетил основателя на Ferrari, Енцо Ферари, за да се оплаче. Ферари не само не обръща внимание на мнението на Феручио, но и обижда производителя на трактори за това, че произвежда, ами, трактори. Изпълнен с гняв и разочарование, Ламборгини незабавно се заема със създаването на компанията, която днес познаваме като Automobili Lamborghini.

Първото нещо, което Ламборгини трябва да направи, за да създаде собствени суперавтомобили, е да построи производствена база. Това съоръжение, разположено в Сант’Агата Болонезе, е построено само за осем месеца и продължава да работи и до днес. Последното му разширение е през 2015 г., което увеличава производствения му капацитет до над 7000 единици годишно, като на практика удвоява капацитета му.

При това разширяване размерът на завода се увеличава от 80 000 кв. м на 160 000 кв. м. Днес в този завод се произвеждат актуалната гама суперавтомобили на компанията, както и SUV моделът Urus.

Бурната история на собствеността на Lamborghini

Бурната история на собствеността на Lamborghini

В рамките на едно десетилетие след основаването на Lamborghini основателят му се сблъсква с финансови затруднения, дължащи се най-вече на петролната криза и свързания с нея финансов спад през 70-те години. През 1972 г. той няма друг избор, освен да продаде мажоритарния дял от компанията си на швейцарския бизнесмен Жорж-Анри Росети, с което поставя началото на верига от събития, която няма да приключи до 1998 г. Две години по-късно Ламборгини продава останалите 49% от своя дял в компанията на друг швейцарски бизнесмен на име Рене Леймер, като по този начин напълно се отделя от първоначално основаната от него компания. Новите собственици на Ламборгини не успяват да спасят компанията през 70-те години, което води до обявяването на фалит на Ламборгини през 1978 г.

В резултат на този фалит компанията се връща в ръцете на италианското правителство, което през 1980 г. прехвърля собствеността върху Lamborghini на братята Жан-Клод и Патрик Мимран. Братята помагат на марката да се завърне на пазара с пускането на модела Jalpa и обновената итерация на Countach. След като управляват компанията в продължение на почти 7 години, братята италианци продават Lamborghini на Chrysler, която остава собственик до 1994 г.

Същата година Chrysler продава Lamborghini на необичаен купувач – съвместно предприятие, наречено Megatech, което е резултат от сътрудничеството между малайзийската компания Mycom Setdco и индонезийската група V’Power Corporation. Тези нови собственици контролират компанията за още четири години, след което тя привлича вниманието на Audi – дъщерно дружество на Volkswagen – което я закупува за 110 милиона долара през 1998 г.

Последни новини

  • 08.01.2025
  • /
  • Новини

В днешно време е трудно да се сдобиете с евтин и надежден автомобил. Въпреки че има много надеждни употребявани автомобили, които можете да купите под 15 000 USD, всеки купувач на употребявани автомобили знае рисковете, които идват с купуването на нещо от предишен собственик. Ако тези продавачи не са толкова надеждни, колкото изглеждат, може да сте похарчили хиляди долари за нещо, което се разваля след седмица. За щастие, все още има няколко автомобила, които са гостоприемни за бюджетните купувачи – дори и с най-новите си модели. Всички цени, посочени в тази статия, са взети от базовата препоръчителна цена на всеки модел, без да се вземат предвид по-скъпите модификации или допълнителните функции. Освен това са взети предвид и двете моделни години – 2024 и 2025 г., тъй като първата е лесно достъпна и днес. Възможно е да имате известни затруднения с намирането на по-старите години в някоя чисто нова мощност, а […]

  • 07.01.2025
  • /
  • Любопитно

В летописа на американската автомобилна история има няколко имена, които са толкова почитани, колкото това на Chevrolet. Има основателна причина за това, тъй като производителят е създал толкова солиден поток от леки автомобили, камиони и спортни автомобили, колкото никой друг производител в САЩ. В гамата на компанията има дори няколко легитимни автомобилни икони, като имена като Impala, Corvette, Silverado и Suburban са начело на групата на най-успешните модели на марката. Като се има предвид, че през 2023 г. Chevrolet Silverado се класира на второ място сред най-продаваните автомобили в Америка и потребителите продължават да бъдат лоялни към марката Chevy, няма причина да се смята, че позициите на модела ще намалеят в обозримо бъдеще. Но дори и автомобилите, носещи емблематичното лого на мишлето на Chevy, да продължават да се нареждат сред най-обичаните американски автомобили, има един факт за производителя, който дори любителите на марката може би не осъзнават, а именно, че […]

  • 06.01.2025
  • /
  • Новини

Серията Lexus GX получи голямо обновление през 2024 г., когато марката луксозни автомобили обнови серията GX с нов дизайн, по-мощен двигател V6 с две турбини и подобрени офроуд възможности. Година по-късно Inkas – канадска компания, специализирана в производството на бронирани автомобили – предложи това, за което твърди, че е първият в света брониран Lexus GX 550. За тези, които не знаят, Inkas вече е разработила бронирани версии на микробуса Mercedes-Benz Sprinter 3500, лимузината Mercedes G63 AMG и Cadillac Escalade. Като автомобил, предназначен да предпазва пътниците си от различни атаки, този брониран Lexus GX 550 е предназначен предимно за високопоставени лица, които се опасяват, че могат да станат мишена на престъпници. Благодарение на усъвършенстваните си възможности за защита автомобилът може да се използва и за предпазване на пътниците от похитители, банди за разбиване и заграбване, както и от общо насилие с оръжие. Ако не се вгледате внимателно, бронираният GX 550 изглежда […]

  • 06.01.2025
  • /
  • Любопитно

Често срещана гледка в почти всеки автомобил на пазара е комплектът от дебели пластмасови или текстилни дръжки над пътническите врати. Вероятно ви се е случвало да шофирате с човек, който обича да се държи за тези дръжки през цялото пътуване или когато се чувства уплашен. Като се има предвид разположението на тези дръжки и дебелата им конструкция, разбираемо е предположението, че те са там, за да се държите за тях като мярка за безопасност наред с изпитаното правило за поставяне на предпазен колан. Всъщност обаче това е често срещано погрешно схващане. Въпреки че държането на здрава дръжка в движещ се с висока скорост автомобил може да донесе на пътниците ви малко комфорт, действителното предназначение на тези дръжки няма нищо общо с това. Всъщност, ако пътник се държи за някоя от тези дръжки и автомобилът попадне в произшествие, той ще бъде изложен на много по-голям риск от нараняване поради обрушване на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg