• 14.01.2025
  • /
  • Полезно

Какъв цвят е трансмисионната течност? Какво да търсим при теч

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Какъв цвят е трансмисионната течност Какво да търсим при теч

Трансмисионната течност е една от многото важни течности, от които се нуждае вашият автомобил, за да функционира оптимално (да не се бърка с напълно измислената течност за мигачите). Трансмисионната течност е създадена специално, за да смазва и защитава компонентите на трансмисията на вашия автомобил, като предотвратява износването им. Това ви позволява да превключвате скоростите без вредно триене. Автомобилите с автоматична трансмисия трябва да сменят трансмисионната течност на всеки 100 000 до 160 000 километра, докато някои автомобили с ръчна трансмисия може да се нуждаят от смяна само на всеки 50 000 километра. Притеснявате се, че може би сте пропуснали този етап? Може би е време да проверите цвета на трансмисионната течност.

Здравата трансмисионна течност гарантира, че автомобилът ви няма да прегрее, да има проблеми с превключването на предавките или дори да се разклати или разклати от компрометирана трансмисия. Ако проверите трансмисионната течност и видите, че тя е яркочервена, това означава, че е като нова и автомобилът ви е готов за работа. Тъмночервеното означава, че по време на шофиране в нея са попаднали някакви замърсявания, но автомобилът ви все още е защитен. Кафявото означава, че трансмисионната течност е започнала да се окислява и може би е време да насрочите смяна на течността или промиване, за да сте сигурни. Ако цветът е тъмнокафяв (почти черен), трансмисията ви е в опасност – ако продължите да шофирате, може да се наложи ремонт на трансмисията, тъй като не е останало почти никакво смазване. Розовият цвят означава, че има теч в радиатора и течността е разредена – това може да причини значителни повреди, така че ще трябва незабавно да се обадите на механик.

Как да разпознаем теч на трансмисионна течност

Течът на трансмисионна течност е сериозен проблем, така че ако подозирате такъв, трябва незабавно да проверите нивото на трансмисионната течност. Това може да стане, като погледнете измервателната пръчка, разположена близо до защитната стена под капака на автомобила. Избършете я, поставете я отново и след това я извадете отново. Ако нивото изглежда ниско, може да има теч.

Има и други начини за установяване на теч на трансмисионна течност. Ако светне лампичката за трансмисията на таблото, това може да се дължи на няколко проблема, един от които е малко количество течност. Възможно е също така да забележите теч под автомобила, така че не забравяйте да проверите за това, след като сте били паркирани някъде за известно време. Възможно е също така да чуете скърцане на зъбни колела и стържене, докато шофирате, което ви предупреждава, че нещо не е наред с трансмисията. Някои водачи забелязват и миризма на парене, което може да означава, че трансмисионната течност изтича и прегрява.

Много от тези симптоми могат да означават, че имате проблем с изтичане на трансмисионна течност, а може и да става въпрос за нещо съвсем друго. Ако имате някой от тези проблеми с вашия автомобил, най-добре е да го занесете на експерт, за да се постави правилна диагноза. Може да се окаже, че е лесно да се поправи, ако го проверите своевременно.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg