Subaru Solterra 2024 се стреми да комбинира здравите офроуд възможности на класическите модели на Subaru с иновациите на електрическия автомобил (EV). Въпреки това, макар Subaru да хвали Solterra като „най-напредналия Subaru досега“, някои поставят под въпрос това твърдение заради ограниченото му разстояние на пробег и дългото време за зареждане.
Според Subaru, официалният пробег на Solterra 2024 е между 222 и 227 мили, в зависимост от версията. Въпреки това, някои рецензенти от водещи медии са имали затруднения да достигнат дори 200 мили с едно зареждане, като се вземат предвид шофирането по магистрала, климатизацията и други фактори. Въпреки че Subaru Solterra има по-малък пробег в сравнение с конкурентите, той е комфортен, безопасен и предлага достатъчно пространство. Но дали това е достатъчно, за да компенсира недостатъците?
Доклад от 2023 г. на Bloomberg твърди, че електрическите автомобили в САЩ са имали среден пробег от около 300 мили по това време. Това поставя Solterra значително под средното ниво. За сравнение, Chevrolet Silverado EV предлага около 400 мили с едно зареждане, а Tesla Model S претендира за 320 мили. Hyundai Ioniq 6, който е седан, но се продава в подобен ценови диапазон с Solterra, рекламира пробег от над 300 мили. AWD системата и режимите X-Drive на Solterra насърчават ентусиастите да изведат този устойчив автомобил извън пътя. Въпреки това, много шофьори може да се притесняват да поемат в дивата природа с него заради ограниченията в пробега. Въпреки това, той все още попадна в нашия списък с най-добрите модели на Subaru за офроуд, но времето за зареждане е друга причина за притеснение.
Времето за зареждане на Solterra е по-добро от пробега му
Докато пробегът на Solterra е значително под съвременното средно ниво, времето за зареждане не е толкова тревожно. Subaru Solterra 2024 предлага подобрена скорост при DC бързо зареждане, като Subaru твърди, че тези времена са наполовина по-кратки в сравнение с предишния модел, като зареждането от 10% до 80% отнема само 35 минути. Това не е лошо, но също така не е сред най-бързите за съвременен електрически автомобил, а по-ниският пробег означава повече спирания за презареждане. Времената за зареждане през нощта на ниво 2 са около девет часа.
За момента сътрудничеството между Subaru и Toyota за създаването на този електрически SUV не отговори на очакванията. Subaru има още дълъг път пред себе си, за да бъде считан за един от най-добрите големи производители на електрически превозни средства, въпреки че Solterra е със сигурност подобрен от дебютната си година.