• 07.11.2024
  • /
  • Новини

Гамата автомобили на Audi за 2025 г.: Още по-усъвършенстван A3, оптимизиран A5 и предстоящи електромобили

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Гамата автомобили на Audi за 2025 г Още по-усъвършенстван A3, оптимизиран A5 и предстоящи елект

Audi хеджира залозите си, докато се движи по несигурния път към пълна електрификация. Осъзнавайки непредсказуемия темп на внедряване на електрическите превозни средства, германският производител на луксозни автомобили планира да предложи балансирана комбинация от бензинови и електрически опции. Ако четете това, вероятно вече сте запознати с наименованието на моделите на Audi: „А“ означава леки автомобили, „Q“ – SUV, а марката „E-Tron“ е запазена за напълно електрически автомобили. Исторически погледнато, буквата след „A“ или „Q“ показва размера на автомобила, като по-големите цифри означават по-големи автомобили и по-висок статус.

Преминаването към електрификация обаче променя тази парадигма. В бъдеще моделите с нечетен номер като A3, A5 и A7 ще продължат да използват бензинови задвижващи агрегати. Моделите с четни номера, като A4, A6 и A8, ще бъдат изцяло електрически предложения. За 2025 г. гамата от автомобили на Audi включва някои обновени модели и повече модели за пренасяне в очакване на нови продукти. Вижте пълната разбивка на всеки автомобил на Audi за 2025 г. по-долу.

2025 Audi A3: Какво е новото

2025 Audi A3

Началното ниво на Audi A3 от 2025 г. получава фино, но цялостно освежаване. Промените по екстериора включват нова безрамкова предна решетка, LED фарове и задни светлини и емблема, която е лазерно гравирана в B-колоната на седана, както и по-драматичен заден дифузьор и нов дизайн на джантите. По-спортното Audi S3 получава нова задна броня.

В купето на A3 и S3 са преработени скоростният лост, вентилационните отвори и вътрешното осветление. Audi също така е обновило арматурното табло, централната конзола и дръжките на вратите. За да отстрани един от най-големите недостатъци на седана преди обновяването, Audi подобри материалите в интериора на A3 и S3. Audi прави 10,3-инчов цифров инструментален панел стандартен; предлагат се подложка за безжично зареждане, осветление на вратите и 360-градусова камера. Информационно-развлекателната система вече предлага възможност за изтегляне на приложения от трети страни. Високоговорителите Sonos са въведени като подобрена звукова система с 15 високоговорителя в сравнение със стандартната конфигурация с шест високоговорителя.

Системата за задвижване на всички колела Quattro на Audi е стандартна за цялата гама A3. Базовият A3 получава малък скок на въртящия момент, който достига 236 lb-ft. По-спортният S3 увеличава мощността си с 22 к.с. до общо 328 к.с., а въртящият момент от 295 Нм се предлага в по-широк диапазон от 2100 до 5500 об/мин. Audi внася допълнителни подобрения от високоефективния RS3 в S3 2025, като се започне със стандартен заден сплитер за въртящия момент и окачване с въртящи се лагери. Седемстепенната автоматична трансмисия с двоен съединител е получила по-силно компресиран съединител, което позволява по-добра реакция и време за превключване, което е с до 50 процента по-бързо при пълно натоварване. Твърди се, че пренастройката на системите за управление на окачването на S3 подобрява завиването, управлението и стабилността.

На върха на гамата Audi RS3 от 2025 г. получава значителна актуализация с по-спортна предница. Ромбоидната радиаторна решетка и изпъкналата предна част разграничават мощния седан от по-малко мощните варианти. Audi добавя функционални странични въздухозаборници с вертикални черни ламели и е променило дизайна на фаровете с конфигурируем цифров подпис. В задната част RS3 получава вертикални странични светлоотразители, рестилизирани задни светлини, нов дифузьор и големи накрайници на изпускателната система. В салона RS3 получава нов волан, както и подобрения, които кореспондират с промените, направени в A3 и S3, макар и със стандартни декоративни елементи от карбон и матов карбон.

Подобренията на производителността са насочени към изпускателната система с нова настройка на променливите клапи с опционалната спортна изпускателна система RS. Задният разпределител на въртящия момент получава подобрена изчислителна мощност, която позволява по-фино управление на количеството въртящ момент, изпращано към външните и вътрешните задни колела, поведението на системата за векториране на спирачния момент и вертикалната настройка на полуактивните амортисьори на окачването. Вече може да се поръча по-залепваща стандартна гума от Bridgestone или Pirelli за по-добро сцепление, без да се жертва издръжливостта. Audi предлага и по-икономични гуми, както и хардкор гумите Pirelli P Zero Trofeo R като опции.

2025 Audi A3 2

2025 Audi A3: плюсове и минуси

Плюсове

  • Страхотна динамика на шофиране
  • Убедителна начална цена
  • Солидни подобрения на интериора

Минуси

  • Вариантите хечбек няма да се предлагат
  • Малък багажник
  • Технологията за подпомагане на водача е скрита в пакета Convenience

2025 Audi A4: Какво е новото

2025 Audi A4

Audi продължава да предлага A4 от 2025 г. като седан или като стилното комби Allroad. S4 също се пренася като по-спортен вариант. Очакваме тези модели да бъдат изведени от употреба в сегашния си вид през 2026 г., като празнотата ще бъде запълнена от A5.

Дотогава A4 получава множество актуализации. Началното ниво A4 40 вече се предлага със стандартно дистанционно стартиране на двигателя. Всички модели вече са оборудвани с бутони HomeLink, интегрирани в огледалото за обратно виждане. Задните USB портове са добавени към пакета Convenience, а във версията Premium Plus стандартно се предлага Audi MMI Navigation Plus.

Преминаването към A4 45 носи стандартна черна външна облицовка и 18-инчови джанти с пет рамена и трапецовиден дизайн. Тази по-мощна версия на A4 може да бъде закупена и с новия пакет S Line Plus, който добавя черен интериор за модификациите Premium Plus и Prestige. Пакетът S Line Plus украсява екстериора и с 19-инчови джанти с пет рамена и дизайн на знамето с двуцветно покритие, тъмни хромирани накрайници на изпускателната система, червени спирачни апарати, седалки с кожа и микрофибърна материя Dinamica на Audi, вложки RS Carbon, капачки на педалите от неръждаема стомана и емблема S Line на волана.

2025 Audi A4 2

2025 Audi A4: плюсове и минуси

Плюсове

  • Спортна моделна гама
  • Атрактивен външен дизайн
  • Високотехнологично оборудване

Минуси

  • A4/S4 предстои да бъде спрян от производство
  • Твърдостта на стандартното окачване
  • Смущения в инфотейнмънта

2025 Audi A5: Какво е новото

2025 Audi A5

Въпреки че представихме преобразеното следващо поколение на Audi A5, съществуващата моделна гама Sportback се запазва за още една година с незначителни актуализации. Каросериите купе и кабриолет са преустановени. Сега вариантите включват A5 Sportback 40 TFSI, A5 Sportback S Line 45 TFSI, S5 Sportback и RS5 Sportback. Audi A5 Sportback 2025 получава стандартен бутон HomeLink, интегриран в огледалото за обратно виждане, моделите, оборудвани с пакет Convenience, получават задни USB портове, а модификацията Premium Plus вече се предлага стандартно с Audi MMI Navigation Plus.

Audi A5 45 Sportback от 2025 г. вече се предлага стандартно с черни екстериорни акценти, а във версията Premium Plus се добавят двуцветни 19-инчови джанти с петраменна „режеща“ конструкция. Тримовете Premium Plus и Prestige могат да бъдат оборудвани и с новия пакет S Line Plus, който добавя още черни елементи по калниците, пръстените на Audi и емблемата на модела, корпусите на огледалата и спойлера на задната броня. Този пакет оборудване се предлага и с 20-инчови джанти с пет V-образни спици с матово титаниево покритие, тъмнохромирани накрайници на изпускателната система, седалки с кожа и микрофибърен материал Dinamica на Audi, вложки RS Carbon, капачки на педалите от неръждаема стомана и емблема S Line на волана.

Пакетът Convenience на Audi A5 45 Sportback за 2025 г. също получава нови функции. Поставянето на отметка в това поле добавя сребърни вложки Aluminum Ellipse, безконтактно влизане с Advanced Key на Audi, предни седалки с електрическо задвижване в осем посоки и памет за водача, автоматично затъмняващи се външни огледала с памет, наблюдение на мъртвата зона, автоматично аварийно спиране отзад, цифров инструментален панел Audi Virtual Cockpit Plus и 19-инчови 10-цолови джанти с дизайн звезда с платинено покритие.

2025 Audi A5 2

2025 Audi A5: плюсове и минуси

Плюсове

  • Практична и стилна каросерия Sportback
  • Икономия на гориво на базовия модел
  • Мощен и пъргав RS5

Минуси

  • Преустановяване на производството на купе и кабриолети
  • Откриваем шум от пътя
  • Невзрачно управление на модела с ниска производителност

2025 Audi A6: Какво е новото

2025 Audi A6

Дълго време няма да има бензинови версии на A6, но средноразмерният луксозен седан ще продължи да се предлага и през 2025 г. с леки актуализации, преди моделът да стане изцяло електрически. Audi въвежда стандартно разпознаване на пътните знаци и премества бутоните HomeLink в огледалото за обратно виждане. Audi A6 2025 вече се предлага с пакет Convenience Plus за A6 45 Premium, който оборудва Audi с екстериор Black Optic, 20-инчови 10-цолови джанти с дизайн звезда в платинено покритие, спортно окачване с понижение от 0,8 инча и пакет LED интериорно осветление Plus. Тапицерията Premium Plus както за A6 45, така и за A6 55 е оборудвана с двойно акустично стъкло, четиризонов автоматичен климатик, вентилирани предни седалки, отопляеми задни седалки и електрически багажник.

Преминаването към степента на оборудване Prestige добавя функции, предлагани преди това в пакета Luxury: седалки с индивидуален контур, предни седалки с масажираща функция и интериор с комбинация от кожа Valcona и Milano. Моделите Prestige се предлагат и с кожени апликации на арматурното табло, подлакътника, капачката на въздушната възглавница и централната конзола.

A6 Allroad, комбито на Audi с регулируемо по височина въздушно окачване, вече получава съдържанието на пакета Executive като стандартно оборудване. То включва четиризонов автоматичен климатичен контрол, отопляеми задни седалки, електрическа лумбална опора за пътническата седалка, ръчни задни сенници и двуслойно акустично стъкло.

2025 Audi A6 2

2025 Audi A6: плюсове и минуси

Плюсове

  • Мощни и тихи двигатели
  • Изискан интериор
  • Просторно пътническо отделение

Минуси

  • Интензивно използване на сензорни екрани
  • Цената е висока за сегмента

2025 Audi A7: Какво е новото

2025 Audi A7

Елегантният Audi A7 от 2025 г. получава незначителни подобрения за новата моделна година, като вариантите A7, S7 и RS7 Performance се запазват. Всяка версия на елегантния Sportback получава бутони HomeLink в огледалото за обратно виждане. Оборудването на модификацията Premium с наличния пакет Convenience добавя пакета LED Interior Lighting Plus. Изборът на A7 55 Premium се предлага със съдържание, което преди това беше включено като част от пакета Executive: двойно акустично стъкло, четиризонов климатичен контрол, вентилирани предни седалки и отопляеми задни седалки.

Отбелязването на квадратчето за A7 55 Prestige осигурява повече стандартно оборудване от преди. Тази най-висока версия на модела с четири врати получава индивидуални контурни седалки, предни седалки с масажираща функция и интериор с кожа Valcona и Milano. A7 55 Prestige е украсен и с апликации на арматурното табло, подлакътника, капачката на въздушната възглавница и централната конзола.

2025 Audi A7 2

2025 Audi A7: плюсове и минуси

Плюсове

  • Изискан дизайн и изпълнение
  • Луксозен и практичен
  • Гладък A7, мощен S7 и високоефективен RS7

Минуси

  • Огромно увеличение на цената спрямо A6
  • В салона навлизат шумове
  • Абонаментни технологични функции

2025 Audi A8: Какво е новото

2025 Audi A8

Флагманският седан Audi A8 L, който се предлага и в спортно изпълнение S8, се завръща през 2025 г. Всички модели са оборудвани с бутони HomeLink в огледалото за обратно виждане. A8 L получава 20-инчови джанти с 10 паралелни спици с двуцветно покритие и отопляем волан като стандартно оборудване. Пакетът Executive вече добавя HD Matrix-Design LED фарове, кожен салон Valcona, отопляеми задни седалки и head-up дисплей. Пакетът Luxury добавя система за управление на всички колела на Audi и разширен кожен пакет за интериора. Пакетът Black Optic също получава нови характеристики: 21-инчови джанти с двойни пет спици S-дизайн с двуцветно покритие, черна външна облицовка и черни спирачни апарати. Audi вече предлага мадейра кафява боя като опция.

Задвижваното с V-8 Audi S8 вече е стандартно оборудвано с разширен кожен пакет и 21-инчови 10-цолови джанти с дизайн „звезда“ с платинено сиво покритие. Оборудването на 2025 S8 с пакет Black Optic Plus вече може да се получи с 21-инчови джанти със седемлъчев дизайн с контрастно черно покритие. Пакетът Executive е по-добре оборудван от преди, като добавя head-up дисплей заедно с отопляеми и електрически външни задни седалки с лумбална функция и памет. Купувачите, които поставят отметка в квадратчето за пакета Luxury, получават LED фарове с дигитален матричен дизайн, Matrix LED задни светлини за четене, масажиращи и вентилирани задни външни седалки и дистанционно управление на задните седалки.

2025 Audi A8 2

2025 Audi A8: плюсове и минуси

Плюсове

  • Висока стойност сред изпълнителните седани
  • Плюшен интериор за всички пътници
  • Висок клас и добра изработка

Минуси

  • Технологията за подпомагане на водача не е стандартна
  • Няма V-8 двигател за A8 L
  • Съперниците са по-разпознаваеми

2025 Audi E-Tron GT: какво е новото

Audi въвежда ранни подобрения в изцяло електрическия спортен седан E-Tron GT, като подобрява представянето и ефективността, както и разширява стандартното оборудване. През 2025 г. моделната структура на Audi E-Tron GT се разраства и включва моделите S E-Tron GT, RS E-Tron GT и RS E-Tron GT Performance. Всички модели използват преработен заден синхронен двигател с постоянни магнити, подсилен задвижващ вал и пренастроена електроника за задвижване на всички колела. Отличителните решетки и акцентите във външния дизайн помагат за разграничаването на всеки модел.

Audi е променило формата на каросерията на E-Tron GT, за да подобри въздушния поток, което допринася за приблизителния пробег от около 300 мили. Всяка версия на E-Tron GT се предлага и с по-лека батерия с капацитет 105 kWh (97 kWh използваема) и подобрено охлаждане. Мощността на зареждане е подобрена до 320 kW, което позволява бързо зареждане от 10 до 80% само за 18 минути.

Началното ниво S E-Tron GT е оборудвано със стандартно двумоторно задвижване на всички колела, развиващо 669 к.с., и модернизирана спирачна система с подобрена рекуперация при спиране. Във всички варианти на електрическия автомобил на Audi е монтирано преработено двукамерно въздушно окачване с два клапана. Audi предлага и опционално активно окачване с функции за накланяне в завой, потегляне и комфортно спиране. Мощността на RS E-Tron GT също е значително подобрена – до 844 к.с. в сравнение с 637 к.с. през предходната година. На върха на моделната гама е RS E-Tron GT Performance с 912 к.с. с обновената си предна силова електроника. Audi оборудва със стандартна функция за увеличаване на мощността за моделите RS E-Tron GT и RS E-Tron GT Performance и с режим на шофиране, готов за писта, за RS E-Tron GT Performance.

Други промени са направени в интериора на Audi E-Tron GT. Автомобилният производител е променил дизайна на седалките, волана и праговете на автомобила. Графиките на светлините на калниците отразяват обновената структура на тапицерията на E-Tron GT, а Audi предлага интелигентен панорамен стъклен покрив, който може да става непрозрачен. Цифровите подобрения са ограничени, но Audi е добавило показания за зареждане и информация за батерията към цифровия инструментален панел. Налице са и множество опции за персонализация на интериора, както и свежи дизайни на 20- и 21-инчови джанти. И накрая, Audi предлага великолепен нюанс на зелената боя Bedford Green за RS E-Tron GT Performance.

2025 Audi E-Tron GT

2025 Audi E-Tron GT: плюсове и минуси

Плюсове

  • Свръхмощен RS E-Tron GT Изпълнение
  • Великолепен външен дизайн
  • Свръхбързо зареждане и нова технология на батерията

Минуси

  • Тесен втори ред
  • Решил ли е Audi проблемите с недозавиването?
  • Очаквани цени, които да замажат очите

2026 Audi A5: Какво е новото

2026 Audi A5

Audi обединява моделните линии A4 и A5 с един Audi A5 и S5 за 2026 г. Като първи модел на архитектурата Premium Platform Combustion на Audi, A5 скрива багажника си на хечбек с линия на покрива, наподобяваща седан. По тази причина Audi няма да пренесе името A5 Sportback в новото поколение. Audi A5 от 2026 г. е с половин инч по-широк, с 2,6 инча по-дълъг и с 0,9 инча по-висок от своя предшественик.

Разширените калници, преработената шестстранна радиаторна решетка „Singleframe“ и обтекаемите повърхности придават на хечбека елегантен и модерен вид. Изравнените дръжки на вратите спомагат за поддържането на този елегантен профил. Audi оборудва A5 с нови предни светлини и конфигурируеми дневни светлини с осем налични сигнатури. В задната част задните светлини получават 3D скулптуриране, а тяхната LED картина се променя в съответствие с фаровете. A5 се предлага с правоъгълни накрайници на изпускателната система, а S5 използва четири накрайника с овална форма. Този път Audi не фалшифицира накрайниците и залага на истинска метална конфигурация и за двата варианта.

Под капака на A5 се намира 2,0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор, развиващ 268 к.с., което е със 7 к.с. повече в сравнение с 261 к.с. на досегашния A5 Sportback 45 TFSI. Audi съчетава този двигател със седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител и задвижване на всички колела. S5 получава V-6 с турбокомпресор с 362 к.с., спортен диференциал с векторно разпределение на въртящия момент и регулируем съединител за задвижване на всички колела. Моделите, оборудвани с наличните адаптивни амортисьори, могат да бъдат регулирани така, че да демонстрират динамика, ориентирана към комфорта, или по-спортна настройка.

Във вътрешността на купето на A5 и S5 е използвана дизайнерската техника на Audi „soft wraparound“ с лента от меки материали, простираща се от врата до врата. Това подпомага новата „дигитална сцена“ на Audi, която използва 11,9-инчов цифров инструментален панел и 14,5-инчов сензорен екран. Предлага се и 10,9-инчов дисплей от страната на пътника. Тези дисплеи се основават на новата архитектура E3 1.2 на Audi и използват операционна система, базирана на Android. Гласовият асистент „Audi Assistant“ използва ChatGPT, за да получава над 800 команди за промяна на настройките на автомобила и за взаимодействие с информационно-развлекателната система. Другите технологии включват актуализации по въздуха, налична аудиосистема Bang & Olufsen с 20 високоговорителя и вградени в облегалките за глава високоговорители, 5G мобилна точка за достъп, свързване на смартфон, безжично зарядно за телефон и магазин за приложения. На разположение е и конфигурируемо амбиентно осветление за персонализиране на атмосферата в интериора. Над главата ще откриете стандартен панорамен стъклен покрив с електронно затъмняване. Audi оборудва стандартно със задни сензори за паркиране, круиз контрол, предупреждение за напускане на лентата и предупреждение за вниманието на водача, но повечето други технологии се очаква да бъдат доплатени. Очаква се Audi A5 2026 да бъде пуснат в продажба в средата на 2025 г.

2026 Audi A5 2

2026 Audi A5: плюсове и минуси

Плюсове

  • Всичко е ново
  • Атрактивен външен дизайн
  • Стилен, високотехнологичен салон

Минуси

  • Вече няма купе или кабриолет
  • Цените на топ моделите могат да станат високи
  • Ще разберат ли потребителите промяната на името?

2026 Audi A6 E-Tron: какво е новото

2026 Audi A6 E-Tron

Времето на бензиновия Audi A6 наближи, тъй като на негово място през 2026 г. ще се появи Audi A6 Sportback E-Tron. С хлъзгав силует, новият електрически автомобил на Audi има коефициент на въздушно съпротивление от едва 0,21.

A6 Sportback E-Tron се движи на архитектурата Premium Platform Electric на Audi и използва дълго междуосие с къси надвеси. Решетката в цвета на каросерията съобщава, че A6 E-Tron е изцяло електрически модел. Освен това A6 има функционални въздушни завеси от двете страни на предния капак и активни въздухозаборници за охлаждащ въздух. Подобно на новия A5, DRL светлините и задните светлини на A6 могат да се конфигурират с осем светлинни сигнатури. Върху капака Audi оборудва A6 E-Tron с функционален дифузьор. Задните светлини на електрическия хечбек са свързани със светлинна лента, която е стандартна за всички модели. За първи път в Audi A6 E-Tron се предлага с осветено лого с четири пръстена отпред и отзад. Предлагат се джанти с размери от 19 до 21 инча, като в портфолиото на Audi има девет дизайна.

Базовите версии на A6 Sportback E-Tron използват един двигател, който задвижва задните колела и развива 362 к.с. Очаква се пробегът да е между 350 и 400 мили. Двумоторният A6 Sportback E-Tron развива 422 к.с., а максималният му пробег се оценява на около 350 мили.

По-високопроизводителният S6 Sportback E-Tron развива 496 к.с. благодарение на двойния си двигател. Максималната му скорост се увеличава до 149 км/ч в сравнение с максималната скорост от 130 км/ч на обикновения A6 Sportback E-Tron. Пробегът му вероятно ще бъде около 300 мили. Всички версии на A6 Sportback E-Tron и S6 са оборудвани със 100 kWh батерия, като използваемата е 94,4 kWh. Благодарение на 800-волтовата архитектура на A6 E-Tron батерията може да се зарежда с променлив ток от ниво 2 със скорост 9,6 kW и фактическо зареждане с постоянен ток със скорост 270 kW. От Audi твърдят, че зареждането от 10 до 80 процента отнема 21 минути.

В купето Audi предлага стандартно 11,9-инчов инструментален панел и 14,5-инчов сензорен екран. Предлага се и 10,9-инчов сензорен дисплей за страната на пътника с режим Active Privacy, който поддържа фокуса на водача върху пътя. Операционната система Android Automotive OS позволява актуализации по въздуха и магазин за приложения на Audi. A6 Sportback E-Tron разполага и с възможност за гласово управление, задвижвана от модела за изкуствен език ChatGPT и услугата Microsoft Azure OpenAI Service.

Озвучителната система от най-високо ниво е с 20 високоговорителя от Bang & Olufsen. Другите характеристики включват head-up дисплей, стъклен покрив с електронно засенчване, адаптивен круиз контрол, асистент за ограничаване на скоростта въз основа на пътни знаци и монитор за фокуса на водача. Адаптивният асистент за шофиране Plus на Audi функционира като още по-усъвършенствана версия на адаптивния круиз контрол, като използва данни от облака, за да подобри поведението на автомобила. Очаквайте A6 Sportback E-Tron да се появи в средата на 2025 г.

2026 Audi A6 E-Tron 2

2026 Audi A6 E-Tron: плюсове и минуси

Плюсове

  • Полезен пробег
  • Разнообразие от конфигурации на задвижването
  • Добре оборудвани с модерни технологии

Минуси

  • Скъп S6
  • Само една каросерия
  • Доставките започват през 2025 г.

Последни новини

  • 13.03.2025
  • /
  • Новини

Honda има дълга и богата история във Формула 1, като пуска първата си платформа през 1964 г. – RA271. Оттогава насам японската компания се утвърждава като премиер конструктор в сериите – макар че серията ѝ в никакъв случай не е непрекъсната. Всъщност Honda се оттегля от F1 не по-малко от четири пъти: 1968 г., 1992 г., 2008 г. и 2021 г. Така се създадоха четири различни епохи в програмата на Honda във Формула 1, като всяка от тях приключваше по различни причини. Нека разгледаме последната от тези ери, която приключи през 2021 г., и какво планира да направи Honda, когато се завърне през 2026 г. Краткият отговор на въпроса защо Honda напусна през 2021 г. е свързан с въглеродната неутралност и алтернативните горива. Honda заяви желание да постигне въглеродна неутралност, с целеви срок за електрификация до 2030 г., и се оттегли от Формула 1, за да вложи повече от ресурсите […]

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg