• 10.09.2024
  • /
  • Сравнения

2024 Chevy Equinox EV срещу Volkswagen ID4: Кой е най-добрият достъпен електрически SUV

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
2024 Chevy Equinox EV срещу Volkswagen ID4 кой е най-добрият достъпен електрически SUV

Chevy Bolt EUV някога беше най-достъпният електрически SUV – ако ви е приятно да наричате SUV субкомпактен хеч с предно задвижване. Обещан е директен заместител, но до появата му наследникът на Bolt е Chevrolet Equinox EV от 2024 г. с обещана начална цена около 35 000 USD преди федералните данъчни облекчения. Как се представя новият Equinox в сравнение с другия електрически SUV „народен автомобил“ – Volkswagen ID4? За да разберем това, събрахме и двата автомобила и се отправихме към имението на мексикано-американския защитник на правата на селскостопанските работници Сезар Чавес в Кийн, Калифорния.

С началната цена от 35 000 долара ще закупите Equinox с батерия с капацитет 85 кВтч, осигуряваща пробег от 319 мили, и двигател с мощност 213 к.с. и 236 Нм, който задвижва предните колела. Началната цена на VW ID4 е по-висока (41 160 USD), а батерията, пробегът и мощността му са по-малки (62 kWh, 206 мили, 201 к.с., 229 Нм). Но конструкторите на оригиналния Beetle разполагат своя самотен двигател в задната част, което го прави малко по-спретнат за управление.

Този преглед разглежда горната част на всяка гама (автомобилите на шефовете на хората?), като и двете марки добавят по-малко мощен променливотоков асинхронен двигател към втората ос. Нашият модел Equinox EV AWD RS, започващ от 50 095 щатски долара, получава по-мощен двигател с мощност 241 к.с. отпред плюс 90 к.с. отзад, което дава общо 288 к.с. и 333 Нм. Захранвайки се от същия акумулаторен пакет с капацитет 85 кВтч, тази конфигурация осигурява пробег от 285 мили по EPA. Моделът VW ID4 AWD Pro S започва от 55 300 долара и разполага с много повече мощност и капацитет на батерията: преден двигател с мощност 107 к.с. и заден двигател с мощност 282 к.с., които заедно произвеждат 335 к.с. и над 400 Нм, а 82-киловатчасовата батерия увеличава пробега по EPA до 263 мили.

Второто поколение мексикански американец Чавес се бори усилено за правна защита срещу имигрантите без документи, които понякога са вкарвани, за да прекъсват стачките му, и като цяло застрашават препитанието на колегите си, родени в САЩ, и мигрантите земеделски работници. Така че той може би е бил склонен да предпочете (произвеждания в Чатануга) VW ID4 пред Equinox EV, който се произвежда в Рамос Аризпе, Мексико. Но и двата автомобила отговарят на всички изисквания на Закона за намаляване на инфлацията (Inflation-Reduction Act) за местно съдържание, така че всеки от тях може да се възползва от данъчния кредит на Чичо Сам в размер на 7500 долара.

Оценяване на тези електрически SUV автомобили

Всеки автомобил има свеж и изчистен, макар и не твърде иновативен дизайн отвън. Volkswagen ID4 е с повече от 10 см по-къс на дължина и с 4 см по-тесен от Equinox EV, но предлага почти идентично пространство за пътниците и 7 кубически метра повече товарно пространство при свалени седалки (и почти 4 повече при повдигнати). Така че VW щеше да побере още куп знаци за пикетиране по време на стачките и бойкотите на гроздето, чрез които Чавес помогна на работниците във фермите да получат минимална заплата от 1 долар на час, определена от Конгреса през 1966 г.

2024 Chevy Equinox EV срещу Volkswagen ID4 кой е най-добрият достъпен електрически SUV 2

Нива на оборудване

В интериора Chevy има ясно предимство по отношение на разделителната способност и размера на екрана (11,0 инча за арматурното табло и 17,7 инча за инфоразвлекателната система), както и удобства като отопляем волан, отопляеми седалки отвсякъде с охлаждане отпред и по-ефектна тапицерия на седалките. По принцип това прилича повече на автомобил за 50 000 долара, отколкото на VW – а Шевролетът за 35 000 долара ще изглежда доста подобно. За сравнение, малкият инструментален панел и 12,7-инчовият екран на инфоразвлекателната система в сиво-черния интериор на VW изглеждат драстично занижени.

Нашият Equinox RS разполага със Super Cruise за шофиране без ръце като стандартно оборудване, а при версията 2LT той е опция за 2700 долара. Volkswagen предлага IQ.Drive Travel Assist, който осигурява центриране в лентата с асистент за смяна на лентата (подавате сигнал и той сменя лентата вместо вас). Това не е hands-free, но работи на всички пътища. Когато Equinox напусне 750 000 мили от картографираните магистрали със Super Cruise, шофьорът се справя с асистента за поддържане на лентата, който се движи по маркировката на лентата.

VW предлага стандартно Apple CarPlay и Android Auto, които не са налични в Chevy. Нещо повече, асистентът на Google, вградената навигация и други приложения на Chevy в крайна сметка ще изискват абонамент, за да функционират. Вечно прагматичният и никога не демонстриращ показност Чавес може би се е насочил към по-малко показния и по-практичен Vee-dub.

Електрическа архитектура

В сравнение с (спечелилия наградата за SUV на годината за 2024 г.) Blazer EV, 85-киловатчасовият пакет на Equinox използва десет 28,8-волтови акумулаторни модула вместо 12. Това ограничава напрежението на пакета до 288 волта, което от своя страна намалява скоростта на зареждане до около 150 kW. За разлика от тях 83-киловатчасовият пакет на VW работи при 350 волта, което позволява по-бърза максимална скорост на зареждане от 190 kW. Това означава, че когато намалите и двата пакета до 5% и ги включите, 30 минути зареждане ще увеличат пробега на VW до 193 мили, а на Chevy – само до 127 мили. Нашите резултати за пробега на MotorTrend при пътуване със 70 мили в час бяха 241 мили за Equinox и 248 мили за ID4, така че времето за пътуване на сеньор Чавес до и от столицата на Калифорния в Сакраменто, на 300 мили разстояние, щеше да бъде осезаемо по-дълго с Equinox EV.

2024 Chevy Equinox EV срещу Volkswagen ID4 кой е най-добрият достъпен електрически SUV 3

Но как се шофират?

При пътуване в града и двата автомобила са чудесни, въпреки че за Equinox ще ви трябват по-големи места за успоредно паркиране. По време на честите си пътувания до Техачапи, по криволичещия, хълмист път Техачапи-Уудфорд от неговия комплекс „Нашата лейди Кралица на мира“ (накратко „Ла Паз“), Цезар щеше да се забавлява много повече с ID4. Този VW винаги ви напомня, че е роднина на GTI. Разбира се, той тежи с 1700 кг повече от последния ни тестови автомобил GTI, но с цялата тежест ниско долу и с насочения към задната част въртящ момент ID4 е значително по-удовлетворяващ за движение по забавен път. Съжаляваме, че не разполага с истинска функция за шофиране с един педал като Equinox, но режимът „B“ се доближава до нея.

За разлика от него, Equinox постоянно напомня за връзката си със SUV Hummer EV на GMC. Тъй като по-голямата част от мощността и въртящия момент се предават чрез колелата, натоварени с управлението, той беше силно склонен към недозавиване на границата. По-дебелият венец на волана и по-голямото усилие при управление в спортен режим допринасят за впечатлението за допълнителна тежест.

Нашите обективни данни потвърждават тези впечатления, като ID4 води пред Equinox с половин секунда до 60 мили в час (5,2 срещу 5,7) и увеличава преднината си до 0,7 секунди и 6,9 мили в час на четвърт миля. Предимството от 184 килограма собствено тегло, пренасяно от по-агресивните гуми Pirelli с шахматен монтаж, помага на VW да спре с 18 фута по-късо от 60 мили в час – 118 срещу 136 фута – въпреки задните си барабанни спирачки. Освен това той завива малко по-трудно – 0,79 срещу 0,77 g. Всички тези резултати се събират в нашия тест с осмица и Volkswagen постига 26,9 секунди при 0,68 g в сравнение с 28,1 секунди на Chevrolet при 0,62 g. Това е разлика, която лесно може да се усети на завой.

Кой е най-добрият електрически SUV на достъпна цена?

След като издържа на няколко гладни стачки, за да отстоява каузите си по ненасилствен начин, Сезар Чавес умира на 66-годишна възраст през 1993 г., три години преди дебюта на EV1. Така че не може да се каже със сигурност как би реагирал на тези или други електромобили, въпреки че сме сигурни, че би споделил засиления ни ентусиазъм по отношение на обещания Equinox EV за 35 000 долара. Смятаме, че този модел би се представил доста добре в сравнение с базовия ID4 с по-малък брой батерии.

Но тук, в средния диапазон от 50 000 долара, неконкурентната скорост на зареждане на Equinox EV RS, по-неефективната опаковка, липсата на Apple CarPlay/Android Auto и постоянно присъстващото усещане за изключителна тежест потискат ентусиазма ни към Chevy. И въпреки че всички все още универсално ненавиждаме безсмисленото използване на два превключвателя за управление на четирите електрически прозореца на Volkswagen и общата му прекомерна зависимост от фини капацитивни превключватели, по-подреденият, по-бързо ускоряващ се, по-бързо зареждащ се, по-дълготраен и по-практичен ID4 ни се стори по-добрата цялостна покупка.

2024 Chevy Equinox EV

2-ро място: 2024 Chevrolet Equinox EV AWD RS

Предимства

  • Голям размер/разделителна способност на екрана
  • Елегантен външен и вътрешен вид
  • Super Cruise hands-free

Недостатъци

  • Бавно зареждане
  • Няма отразяване на екрана на Apple/Android
  • Моделът с ДВГ е по-добър за шофиране

Присъда: Не сме шокирани, че се кара малко тежко.

Volkswagen ID4 2

1-во място: 2024 Volkswagen ID4 AWD Pro S

Предимства

  • Задното отклонение на въртящия момент прави шофирането забавно
  • По-малък екстериор/голям интериор
  • По-твърда структура

Недостатъци

  • Няма истински режим с едно педалче
  • Глупави превключватели на прозорците
  • Понижен дизайн на интериора

Присъда: Когато по-практичният вариант е и по-добър за шофиране, имате победител.

 

Последни новини

  • 02.04.2025
  • /
  • Полезно

Сменяте маслото, избърсвате мерителната пръчка или източвате резервоара, когато забелязвате нещо странно: малки, лъскави частици, които плуват в маслото или са полепнали по пробката за източване. Веднага ви обзема чувството, че нещо не е наред с двигателя ви. Преди обаче да изпаднете в паника или да започнете да отделяте средства за нов двигател, поемете си дъх. Не всички метални стърготини означават проблеми. Някои от тях са нормални, особено при двигатели с голям пробег или прясно възстановени двигатели. Ключът е да знаете кое е нормално, кое не и кога е време да се притеснявате. Но първо, нека ви помогнем да разберете какво попада в обхвата на металните стружки. Металните стружки в маслото са малки фрагменти, които идват от движещите се части на двигателя. С течение на времето, дори при нормални условия, компоненти като лагери, лопатки на кулачките, повдигачи и бутални пръстени се износват. При това те изхвърлят малки количества метал, които […]

  • 04.04.2025
  • /
  • Новини

За поредна година бившето летище край Стара Загора ще бъде озвучено от оглушителния рев на двигателите на BMW автомобили, чиито притежатели ентусиасти ще се съберат от цялата страна. Организатор отново е BMW Club Bulgaria. 23-тият Национален BMW събор е насрочен за 21 юни 2025 г., събота. Събитието неизменно се осъществява с подкрепата на Община Стара Загора. Мащабна организация и над 10 хил. посетители белязаха автомобилния събор на 22 юни 2024 г., то бе открито тогава от секретаря на Община Стара Загора Николай Диков, който го определи като най-голямото и посещавано събитие под липите. През тази година организаторите обещават на твърдите фенове на германската компания истински празник на сетивата и богата програма, която включва целодневни дрифт шоу, дрифт такси и драг състезание (форма на моторен спорт, при която автомобили или мотоциклети се състезават на права отсечка). Ще има и конкурси за външен и вътрешен вид на превозното средство, много игри и награди. Върховата […]

  • 30.03.2025
  • /
  • Полезно

Никой не иска да има изтощен акумулатор на автомобила. Малко са нещата, които водят до такова разочарование, като това да искате да запалите автомобила и да получите един от тези предупредителни знаци за изтощен акумулатор. Ако не желаете (или не можете да си позволите) да платите за изцяло нов акумулатор, закупуването на употребяван акумулатор може да бъде рентабилно решение. В края на краищата новите автомобилни акумулатори могат да бъдат скъпи, а употребяваният акумулатор предлага по-бюджетна (да не говорим за екологична) алтернатива. Складовете за изкупуване на отпадъци и други продавачи често разполагат с разнообразни употребявани акумулатори, някои от които все още имат значителна продължителност на живота. Въпреки това, само защото са налични за продажба, не означава, че са безопасни за закупуване. Въпреки че по-ниската цена е привлекателна, закупуването на употребяван автомобилен акумулатор крие рискове. Историята на акумулатора може да е неясна, а оставащият му живот може да е трудно да се […]

  • 28.03.2025
  • /
  • Любопитно

Според Ford първият спортен автомобил се появява през 1965 г. под формата на станалия емблематичен Bronco. Оттогава насам SUV продължава да се развива с примери като Chevy Blazer, Jeep Cherokee и Range Rover, за да назовем само някои от тях, които проправят пътя за някои от най-търсените автомобили днес. Едно от най-съществените съображения при пазаруването на нов SUV е дали да изберете трети ред. Със сигурност трите реда седалки имат някои предимства, като например по-голямо пространство за пътниците и допълнително място за товар. Алтернативните конфигурации на седалките също могат да добавят допълнителна функционалност, което превръща SUV с три реда седалки в мултифункционалния инструмент на автомобилите. За съжаление, допълнителните места за сядане имат и някои недостатъци. В зависимост от модела допълнителният ред може да ви предложи само тясно пространство, по-подходящо за малки деца, отколкото за възрастни, а автомобил, който е достатъчно голям, за да включва трети ред, ще има по-обемисти размери, […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg