• 05.12.2024
  • /
  • Любопитно

6 от най-яките дизайни на задни светлини, които някога са били произвеждани

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
6 от най-яките дизайни на задни светлини, които някога са били произвеждани

Когато хората си представят автомобилен дизайн, те често мислят за предната част на автомобила – радиаторната решетка, фаровете, формите и ъглите по време на движение до автомобилната среща. Но ако правите това, пропускате един основен елемент от дизайна на автомобила – задните светлини. Те са нещо, което има във всеки автомобил, но не всички автомобилни производители го правят по един и същи начин (или добре). Определено има някои задни светлини, които се отличават, независимо дали става въпрос за техния емблематичен и иновативен дизайн, или просто защото изглеждат уникално.

Дизайнът на автомобила може да започва отпред, но се движи надолу по страните и след това в задната част на автомобила, за да създаде цялостна естетика. В резултат на това избрахме тези задни светлини, защото те са част от цялостната история на автомобила и предизвикват специфични усещания, които не могат да бъдат възпроизведени от обикновена спирачна светлина. Това са задни светлини, които изпъкват пред любителите на автомобили, независимо дали става дума за класически автомобили, които никога не са губили предимствата си, или за по-нови автомобили, които искат да вдъхновят визии за бъдещето.

Lotus Evija

Lotus Evija

Lotus Evija е електрически хиперавтомобил, който не прилича на нищо друго на пазара. Lotus внимателно е проектирал всеки един сантиметър от автомобила, за да бъде комбинация от плавност и драматични линии. Въпреки че представянето е мощно, Evija до голяма степен привлича погледите благодарение на футуристичния си дизайн. А един от най-привличащите вниманието елементи са задните светлини. По форма те отразяват драматичните линии отстрани, но са и функционални.

В интервю за Auto Blog главният аеродинамик на Lotus Ричард Хил заяви, че Evija „диша въздух“ и задната част не е по-различна. Червените линии на светодиодните задни светлини подчертават отворите в задната част, които позволяват на автомобила да „издишва“ поетия от него въздух. Той обяснява:“Те насочват въздушното течение назад, за да намалят съпротивлението. Помислете за това по следния начин: без тях Evija би била като парашут, но с тях е мрежа за пеперуди и те правят автомобила уникален в света на хиперавтомобилите.“

Cadillac Eldorado

Cadillac Eldorado

Cadillac Eldorado си е спечелил място в историята на американските автомобили благодарение на отличителния си дизайн, най-вече на задните перки. В края на 40-те години на миналия век Cadillac има водеща роля в създаването на задните перки и това е най-емблематичната версия на марката. Формата на червения куршум на задните светлини подчертава задната перка по драматичен начин, който веднага ви кара да мислите за пламъци, излизащи от задната част на автомобила. Това внушава мощ, интензивност и вълнение, въпреки че задната перка не служи за никаква реална цел.

През 50-те години на миналия век опашните перки с червени задни светлини напомняха на американците за ракети и реактивни самолети. Това са били технологични постижения по онова време с определено ниво на интрига – благодарение на тях Eldorado веднага е изглеждал като чудо в света на автомобилите.

В една брошура от 60-те години се казва: „и радиаторна решетка с такава елегантност, че би могла да бъде изработена от майстор бижутер – всичко това бележи Standard of the World от 1960 г. като драматична стъпка напред в съвременния дизайн на автомобилите.“

Bugatti La Voiture Noire

Bugatti La Voiture Noire

Bugatti La Voiture Noire е уникален екземпляр, направен за 110-годишнината на Bugatti, така че не е изненадващо, че всеки елемент от дизайна му е специален. Автомобилът е предназначен да отдаде почит на Bugatti Type 57 SC Atlantic, като е замислен като смесица от наследството на марката луксозни автомобили, но с добавени елементи на елегантност и нови технологии. Задната част е една от най-забележителните части на това смело Bugatti благодарение на еднокомпонентната задна светлина в горната част с почти органичен паяжинен дизайн, който кара автомобила да се чувства жив, и шестте ауспухови тръби.

Bugatti описва дизайна на задните светлини като нямащ „дразнещи линии“, така че не нарушава „оптичния поток“ на автомобила. За съжаление може да се окаже малко трудно някога да видим на живо задните светлини на Bugatti La Voiture Noire. Стойността на уникалния екземпляр е 19 милиона долара. Автомобилът е закупен от анонимен купувач, което го прави един от най-скъпите автомобили в света.

Nissan GTR

Nissan GTR

През 52-те си години GTR продължава да се отличава с представянето си на пистата и със смелия си дизайн. Задната част е особено емблематична благодарение на блоковата си каросерия с кръгли задни светлини, които отразяват четирите му ауспухови тръби. Всяка задна светлина има по-светъл червен пръстен по ръба, което придава на автомобила ретро усещане, олицетворяващо японските улични състезания от минали десетилетия. Този дизайн дебютира за първи път при Nissan Skyline GTR през 1972 г. на автомобилното изложение в Токио – първият модел с двойни кръгли задни светлини, които се превърнаха в характерна естетика на автомобила.

Макар че при появата си в Америка през 2008 г. GTR изхвърли Skyline от името си, историята му продължава да сияе благодарение на задните светлини. С мускулест и модерен дизайн моделът Nismo достига до 60 км/ч за 2,9 секунди, а максималната му скорост е 196 км/ч, така че ще имате цялото време на света, за да разгледате задните му светлини, докато се състезава покрай вас.

Lamborghini Sian FKP 37

Lamborghini Sian FKP 37

Подобно на Lotus Evija, Sian е първи за Lambo – това е първият хибриден автомобил на марката, а дизайнът има за цел да отрази футуристичните му и модерни характеристики. Той има най-мощния V12 с естествено всмукване, произвеждан някога от Lamborghini, и подобаващ външен вид. Със само 63 екземпляра на пътя този лимитиран автомобил е най-бързият на Lamborghini, а дизайнът му го подкрепя, съчетавайки естетика с аеродинамика. Lamborghini го описва като притежаващ „екстремни линии и пропорции“, но въпреки това задните светлини се открояват благодарение на своята смелост и простота.

Lamborghini заявява, че задните светлини са вдъхновени от Countach – друго Lambo, предназначено да преследва своите водачи в бъдещето. Всъщност този по-ранен модел има абсолютно същите задни светлини, въпреки че те са на много по-слабо изразена, но все още елегантна задна част. Sian, който е много по-детайлен, дори стига дотам, че спойлерите са със същата форма като светлините.

Audi S e-tron GT

Audi S e-tron GT

Audi изтъква, че този електромобил е луксозен, с бързо зареждане и по-дълъг пробег (той е нараснал до 300, докато при 2022 г. беше само 238 мили), виртуален кокпит и интериор, изпълнен с устойчиви материали. Но това, което наистина се откроява, е по-спортният външен дизайн на Audi S e-tron GT. С цялостен кръгъл дизайн, задните светлини се открояват с дръзките си линии, тъй като обгръщат изцяло задната част и дори се увиват отстрани. Уникалната форма привлича вниманието, като тънка червена линия свързва две драматично и интензивно наклонени светлини.

С по-лека батерия, задвижване на всички колела и активно окачване Audi S e-tron GT от 2025 г. е огромно подобрение, предназначено за представяне. Максималната му мощност достига 912 конски сили, а максималната му скорост е 152 км/ч, така че се нуждае от спортни задни светлини, които да съответстват на това, отразявайки неговите пикантни вибрации и мощни промени.

Последни новини

  • 13.03.2025
  • /
  • Новини

Honda има дълга и богата история във Формула 1, като пуска първата си платформа през 1964 г. – RA271. Оттогава насам японската компания се утвърждава като премиер конструктор в сериите – макар че серията ѝ в никакъв случай не е непрекъсната. Всъщност Honda се оттегля от F1 не по-малко от четири пъти: 1968 г., 1992 г., 2008 г. и 2021 г. Така се създадоха четири различни епохи в програмата на Honda във Формула 1, като всяка от тях приключваше по различни причини. Нека разгледаме последната от тези ери, която приключи през 2021 г., и какво планира да направи Honda, когато се завърне през 2026 г. Краткият отговор на въпроса защо Honda напусна през 2021 г. е свързан с въглеродната неутралност и алтернативните горива. Honda заяви желание да постигне въглеродна неутралност, с целеви срок за електрификация до 2030 г., и се оттегли от Формула 1, за да вложи повече от ресурсите […]

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg