• 06.01.2025
  • /
  • Любопитно

6 автомобила с мощност над 1000 конски сили

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
6 автомобила с мощност над 1000 конски сили

Откакто първите автомобили се появиха по улиците преди повече от 100 години, любителите на скоростите и майсторите са обсебени от идеята да извличат всяка възможна капка мощност от двигателите. Тази мания е довела до безброй нововъведения, като принудителното пълнене и системите за контрол на емисиите, и е помогнала съвременните автомобили да станат по-мощни и по-ефективни от всякога. Въпреки цялата тази страст към мощността обаче, повечето съвременни автомобили произвеждат между 180 и 200 конски сили в серийния си вид. Някои от тези двигатели са измамно мощни благодарение на нововъведения като компресори и турбокомпресори, както и на системи за контрол на емисиите, които повишават ефективността. Но ако се интересувате от автомобил с огромно количество конски сили, например 1000 или повече коня, тогава ще трябва да потърсите малко повече и да похарчите значително повече пари.

Въпреки това има различни превозни средства, които произвеждат 1000 и повече конски сили. Тук не става дума за професионални състезателни автомобили, които са забранени за шофиране по улиците. Точно така – има няколко серийни автомобила, които предлагат тези митични нива на мощност. Кои са тези модели? Точно това ще разгледаме в тази статия. От лимитирани луксозни електромобили като Lotus Evija hyper EV до модерни версии на класически мускулести автомобили като Dodge Challenger – ето шест автомобила, които произвеждат повече от 1000 конски сили.

Dodge Challenger SRT Demon 170

Dodge Challenger SRT Demon 170

Dodge Challenger е един от най-емблематичните класически мускулести автомобили на всички времена. Оригиналната му серия обхваща две поколения и продължава от 1970 до 1983 г. През 2008 г. Dodge представя обновено трето поколение и продължава да произвежда автомобилите до 2023 г. Един от моделите от третото поколение, който представлява особен интерес, е Dodge Challenger SRT Demon 170. Със своята безпроблемна комбинация от съвременни технологии и класически стил на мускулест автомобил, както и с впечатляващия си 6,2-литров двигател Hemi с принудително пълнене, Challenger SRT Demon 170 е способен да генерира мощни 1025 конски сили. Това му отрежда място в този списък и го затвърждава като един от най-мощните серийни автомобили, създавани някога.

С това, което Dodge твърди, че е първият в историята сериен Hemi, способен да генерира повече от 1000 конски сили, Challenger SRT Demon 170 по същество е уличен драгстер. Той е оборудван с високопроизводителни части като спирачки Brembo с четири бутала, капак за улавяне на въздуха, драг окачване и специални драгстерски гуми. Зверският претендент развива въртящ момент от 945 фунта стерлинги и може да изминава разстоянието от 0 до 60 мили/ч за по-малко от 2 секунди. Challenger не пести средства и откъм интериорни характеристики и комфорт. Той е украсен с акценти от въглеродни влакна, кофички от плат, мек волан от алкантара и мощна аудиосистема. Автомобилът се предлага в 14 различни цвята, както и с различни графични и интериорни опции, което позволява на водачите да персонализират своето возило според индивидуалните си вкусове.

Както беше споменато, Dodge преустанови производството на моделите Challenger и Charger след 2023 г. Така че, ако искате да се сдобиете с един от тях, може да се наложи да се огледате малко. Цената на модела от 2023 г. започва от малко повече от 100 000 долара. Ако обаче искате да си купите такъв модел сега, може да се окаже, че цената е по-близо до 150 000 до 200 000 долара.

Koenigsegg Jesko

Koenigsegg Jesko

Koenigsegg е шведски производител на мегаавтомобили, който съществува от 1994 г. насам. С известна финансова помощ от баща си – изпълнителен директор, младият Кристиан фон Кьонигсег основава компанията, за да осъществи собствените си мечти за създаване и управление на светкавично бързи автомобили, различни от всички останали на пътя. Оттогава насам производителят постига автомобилно величие под формата на различни рекорди за скорост, благодарение на шепа от най-бързите автомобили Koenigsegg, създавани някога. Един от тези модели, който представлява особен интерес, е Koenigsegg Jesko – футуристичен суперавтомобил, способен да генерира до зашеметяващите 1600 конски сили.

Koenigsegg Jesko е кръстен в чест на Йеско фон Кьонигсег, баща на основателя на компанията и един от първите и най-верни инвеститори на автомобилния производител. Източникът на тази впечатляваща мощност е под формата на 5-литров двигател с двоен турбокомпресор и деветстепенна персонализирана трансмисия Koenigsegg. Двигателят с двоен горен разпределителен вал (DOHC) разполага с два изпускателни и два всмукателни клапана на цилиндър, което подобрява ефективността на двигателя чрез увеличаване на въздушния поток и позволява на изгорелите газове да излязат по-бързо от горивните камери.

Суперавтомобилът е толкова стилен, колкото и бърз, и се предлага с автоматични ножични врати, карбонови акценти в интериора, ярко оцветени седалки тип „кофа“ и широк набор от интелигентни технологии и функции за подпомагане на водача. Koenigsegg Jesko се предлага във варианти Attack и Absolut, които се отличават с леки разлики в дизайна на каросерията – докато моделът Attack е създаден, за да разкъсва пистата, Absolut се отличава с по-скрит дизайн, който включва премахването на големия заден спойлер, срещан при Attack. Независимо от това Koenigsegg ще построи общо само 125 модела Jesko, а ако искате да си купите такъв, вероятно ще трябва да се бръкнете с над 3 млн. долара.

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Performance Engineering е по-малко известен автомобилен производител, базиран в Тексас. От основаването на компанията през 1991 г. производителят се е посветил на създаването на уникални високопроизводителни автомобили и модифицирането на съществуващи спортни и мускулести автомобили, за да може, както гласи мотото на компанията, „да прави бързите автомобили по-бързи“. В сравнително малкия производител работят малко повече от 90 техници, инженери и други професионалисти в областта на автомобилите и той поддържа напълно оборудвана работилница с най-съвременни динамометрични стендове, стендове за подравняване и дори пълна драг писта с дължина ¼ миля. Въпреки че компанията създава различни оригинални автомобили и модифицира много други серийни автомобили, едно от най-впечатляващите ѝ творения е Hennessey Venom F5.

Venom F5 е оборудван с чудовищен 6,6-литров V8 двигател с два турбокомпресора, който може да генерира до 1817 к.с. и огромен въртящ момент от 1193 фунта стерлинги. Тези характеристики го правят един от най-мощните серийни автомобили, които някога са се движили по улиците на САЩ. Интериорът на Venom F5 е също толкова вълнуващ и включва вдъхновена от пилотската кабина на самолета кабина с кофички от въглеродни влакна, волан в стил „йок“, лостчета за превключване на предавките и дисплей за водача, който показва например на каква предавка сте, каква е скоростта на движение и т.н.

Хиперавтомобилът се предлага в седем различни цветови варианта, има пет режима на шофиране, педали от обработен алуминий и множество други характеристики, свързани с производителността и лукса. Към момента Hennessey е построила или планира да построи само 24 модела купе Venom F5 и, за съжаление, всеки един от тези модели е резервиран. Според сайта обаче моделите Revolution Coupe и Roadster все още са налични за резервация. Те обаче не са евтини и ако искате да се сдобиете с тях, ще трябва да заплатите около 3 млн. долара.

Aspark Owl

Aspark Owl

Aspark е друго име, което може да ви е непознато. Японската компания е основана през 2005 г. от бизнесмена Масанори Йошида и оттогава се е превърнала в международно присъствие, фокусирано върху иновациите и авангардната работа в няколко основни области, включително разработването на електрически превозни средства. Едно от най-големите творения на компанията и причината за включването ѝ в този списък е Aspark Owl – лимитирана серия електрически хиперавтомобил, способен да изпомпва почти 2000 конски сили.

Четирите електромотора на „Совата“ осигуряват максимална мощност от 1 953 к.с. и максимална скорост до 413 км/ч или почти 260 мили/ч. Според Aspark Owl може да изминава разстоянието от 0 до 60 мили в час само за 1,72 секунди и от 0 до 100 мили в час за по-малко от 11 секунди, което превръща хиперавтомобила в един от най-бързите легални автомобили, съществуващи на улицата. Захранването на двигателите се осъществява от специален акумулаторен пакет, предлагащ четири различни режима на шофиране, които ви позволяват да персонализирате изживяването си в зависимост от текущите условия. Хиперавтомобилът е проектиран с оглед на изключителната аеродинамика и естетика и се отличава с нисък, футуристичен екстериор, балансиран с масивни джанти и гуми, които прегръщат пътя.

Интериорът на автомобила е също толкова як и включва различни екрани, показващи скорост, режим на шофиране, ъгъл на лявото и дясното странично огледало, както и амбиентно осветление, волан в състезателен стил, монокабина от въглеродни влакна и кофички Sparco с естествена кожа. Искате ли да се сдобиете с един от тези светкавично бързи футуристични хиперавтомобили? Е, за повечето от нас „Сова“ е недостъпен. Aspark планира да построи общо само 50 модела, а началната цена ще ви струва повече от 3 милиона долара.

Lotus Evija

Lotus Evija

Lotus е производител на автомобили, базиран в Обединеното кралство, който съществува от 1948 г. От самото основаване на компанията Lotus се ангажира особено с иновациите и създаването на светкавично бързи автомобили, които се противопоставят на очакванията и нормите в индустрията. Въпреки това, макар Lotus да е създал много изключително елегантни и мощни автомобили през десетилетията от своето раждане, един от най-бързите и мощни автомобили Lotus на всички времена е лимитираната серия Lotus Evija.

С целева спирачна мощност от почти 2000 конски сили Lotus Evija е не само един от най-бързите автомобили Lotus, създавани някога, но и един от най-мощните серийни автомобили, създавани някога. Evija е в състояние да развие от нула до почти 200 мили/ч за по-малко от 10 секунди благодарение на четирите си електромотора и мощния акумулаторен блок, монтиран в средата на автомобила.

Както при повечето автомобили Lotus, Evija е впечатляваща гледка. Ниската стойка, множеството ослепителни цветови варианти и ножичните врати се съчетават с плавните, но мускулести линии на луксозния спортен автомобил, за да създадат образ, който излъчва едновременно богатство и скорост. Панелите на каросерията на автомобила са изработени изцяло от въглеродни влакна, които придават спортен вид на автомобила, а мощният акумулаторен пакет, за който споменахме, осигурява сериозен пробег от 195 мили. Цялата тази мощност и лукс обаче не са евтини.

Lotus конструира Evija като лимитирана серия, от която са произведени само 130 модела. Ако искате да се сдобиете с такъв, той най-вероятно ще ви струва доста скъпо. Първоначалната препоръчителна цена на автомобила беше определена на 2,3 млн. долара, но всеки от 130-те модела беше предварително резервиран, което означава, че ако искате да си купите един от тези мощни автомобили, най-вероятно ще търсите цена, близка до 3 млн. долара или повече.

SSC Tuatara

SSC Tuatara

Списъкът се допълва от още един хиперавтомобил, създаден от друг по-малко известен производител. Основана през 1999 г. от любителя на автомобилите и инженер Джарод Шелби (без роднинска връзка с легендарния автомобилен състезател и автомобилен иноватор Карол Шелби), SSC North America е производител на хиперавтомобили със седалище в щата Вашингтон. Според уебсайта на компанията тя поддържа три дилърски центъра и е отговорна за счупването на два световни рекорда за скорост на автомобилите. Едно от най-впечатляващите творения на компанията е SSC Tuatara – звяр, задвижван от двигател с вътрешно горене, който може да генерира почти 2000 конски сили.

Вдъхновена от реактивните изтребители, Tuatara се предлага с изключително елегантен дизайн, който осигурява почти перфектна аеродинамика, за да се сведе до минимум съпротивлението и да се увеличи скоростта на полета. За създаването на мощността на хиперавтомобила отговаря поръчков V8 двигател SSC с два турбокомпресора, който в зависимост от използваното гориво може да генерира до 1750 коня. Тази мощност се предава към колелата със седемстепенна роботизирана механична трансмисия CIMA, а вътрешните лостчета за превключване на предавките ви позволяват да ги превключвате с изключителна прецизност.

Tuatara разполага с монокабина от въглеродни влакна, която осигурява по-голяма безопасност и издръжливост, докато издържа на тежки условия на пистата, а настройката за динамично управление ви позволява да променяте височината на возене и управлението на автомобила в зависимост от текущите условия на шофиране. Подобно на повечето от другите автомобили в този списък, SSC Tuatara не е предназначен за обикновени ентусиасти. Компанията планира да построи само 100 модела, а ако искате такъв за себе си, ще трябва да заплатите около 2 млн. долара.

Последни новини

  • 08.01.2025
  • /
  • Новини

В днешно време е трудно да се сдобиете с евтин и надежден автомобил. Въпреки че има много надеждни употребявани автомобили, които можете да купите под 15 000 USD, всеки купувач на употребявани автомобили знае рисковете, които идват с купуването на нещо от предишен собственик. Ако тези продавачи не са толкова надеждни, колкото изглеждат, може да сте похарчили хиляди долари за нещо, което се разваля след седмица. За щастие, все още има няколко автомобила, които са гостоприемни за бюджетните купувачи – дори и с най-новите си модели. Всички цени, посочени в тази статия, са взети от базовата препоръчителна цена на всеки модел, без да се вземат предвид по-скъпите модификации или допълнителните функции. Освен това са взети предвид и двете моделни години – 2024 и 2025 г., тъй като първата е лесно достъпна и днес. Възможно е да имате известни затруднения с намирането на по-старите години в някоя чисто нова мощност, а […]

  • 07.01.2025
  • /
  • Любопитно

В летописа на американската автомобилна история има няколко имена, които са толкова почитани, колкото това на Chevrolet. Има основателна причина за това, тъй като производителят е създал толкова солиден поток от леки автомобили, камиони и спортни автомобили, колкото никой друг производител в САЩ. В гамата на компанията има дори няколко легитимни автомобилни икони, като имена като Impala, Corvette, Silverado и Suburban са начело на групата на най-успешните модели на марката. Като се има предвид, че през 2023 г. Chevrolet Silverado се класира на второ място сред най-продаваните автомобили в Америка и потребителите продължават да бъдат лоялни към марката Chevy, няма причина да се смята, че позициите на модела ще намалеят в обозримо бъдеще. Но дори и автомобилите, носещи емблематичното лого на мишлето на Chevy, да продължават да се нареждат сред най-обичаните американски автомобили, има един факт за производителя, който дори любителите на марката може би не осъзнават, а именно, че […]

  • 06.01.2025
  • /
  • Новини

Серията Lexus GX получи голямо обновление през 2024 г., когато марката луксозни автомобили обнови серията GX с нов дизайн, по-мощен двигател V6 с две турбини и подобрени офроуд възможности. Година по-късно Inkas – канадска компания, специализирана в производството на бронирани автомобили – предложи това, за което твърди, че е първият в света брониран Lexus GX 550. За тези, които не знаят, Inkas вече е разработила бронирани версии на микробуса Mercedes-Benz Sprinter 3500, лимузината Mercedes G63 AMG и Cadillac Escalade. Като автомобил, предназначен да предпазва пътниците си от различни атаки, този брониран Lexus GX 550 е предназначен предимно за високопоставени лица, които се опасяват, че могат да станат мишена на престъпници. Благодарение на усъвършенстваните си възможности за защита автомобилът може да се използва и за предпазване на пътниците от похитители, банди за разбиване и заграбване, както и от общо насилие с оръжие. Ако не се вгледате внимателно, бронираният GX 550 изглежда […]

  • 06.01.2025
  • /
  • Любопитно

Често срещана гледка в почти всеки автомобил на пазара е комплектът от дебели пластмасови или текстилни дръжки над пътническите врати. Вероятно ви се е случвало да шофирате с човек, който обича да се държи за тези дръжки през цялото пътуване или когато се чувства уплашен. Като се има предвид разположението на тези дръжки и дебелата им конструкция, разбираемо е предположението, че те са там, за да се държите за тях като мярка за безопасност наред с изпитаното правило за поставяне на предпазен колан. Всъщност обаче това е често срещано погрешно схващане. Въпреки че държането на здрава дръжка в движещ се с висока скорост автомобил може да донесе на пътниците ви малко комфорт, действителното предназначение на тези дръжки няма нищо общо с това. Всъщност, ако пътник се държи за някоя от тези дръжки и автомобилът попадне в произшествие, той ще бъде изложен на много по-голям риск от нараняване поради обрушване на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg