Повече от 190 000 души направиха резервации за обновения Ford Bronco при дебюта му през 2021 г., а днес все още има месеци наред, предизвикани от веригата за доставки, за да се сдобиете с него. Купувачите обаче не са се отдръпнали и не е трудно да се разбере защо. Новото Bronco, което черпи вдъхновение от оригинала от 60-те години на миналия век, изглежда като нещо, което Стив Маккуин може да кара, и е толкова способно, колкото и готино. Да, има много шум и спартански интериор, но Ford е съчетал формулата на съперника на този SUV, Jeep Wrangler, и я е подобрил.
Въпреки че черпи визуално и философско вдъхновение от Bronco от около 1965 г., съвременната версия е много по-голяма от своя предшественик. Дължината на Bronco с четири врати е 189,3 инча, а размерът му е плюс-минус един инч, колкото на Wrangler с четири врати и на друг съперник – Toyota 4Runner. Подобно на Jeep, Ford предлага и по-малка версия с две врати, макар и не във всички варианти на оборудване, както и варианти с твърд и мек покрив. Предлагат се два двигателя – четирицилиндров с турбокомпресор с 300 к.с. и V6 с двойно турбо с 330 к.с., а купувачите могат да изберат седемстепенна механична или 10-степенна автоматична скоростна кутия.
За 2023 г. Ford добавя специална версия Heritage Edition в цветовете от 60-те години на миналия век, с бели джанти и други елементи от епохата. Обработката се предлага и за по-малкия кросоувър Bronco Sport. Най-голямата тазгодишна новина обаче е Bronco Raptor с 418 к.с., който разглеждаме отделно. Макар и не толкова пресилено като Raptor, в края на 2022 г. се появи и тапицерията Bronco Everglades, която добавя към офроуд пакета Sasquatch специална боя, 35-инчови гуми за всякакви терени върху 17-инчови джанти, шнорхел и специална лебедка с тегло 10 000 кг.
Макар че стилът на Bronco разширява привлекателността му дори за хора, които рядко го използват за офроуд, това е машина, предназначена за движение в мръсотия. Макар че сериозните офроудъри може да се шегуват, че няма древни солидни оси, Forbes Wheels използва и злоупотребява с няколко Bronco по трудни терени (включително скокове!) през последните две години. Той е добросъвестно способен, майстор в пълзенето, катеренето и съчленяването. Напълно независимото му предно окачване също го отличава по добър начин: Той е много по-приятен за шофиране по асфалт от Wrangler, въпреки че нивото на шума от вятъра и пътя не е голямо.
Много хора ще намерят интериора на Bronco за доста елементарен, дори и при по-скъпите версии, но той е много функционален и с по-ергономичен и удобен за ползване дизайн от този на Wrangler. 4Runner на Toyota е също толкова строг и също така разполага с по-малко място за хора. По стандартите на средноразмерните кросоувъри с една каросерия (спомнете си за Kia Sorento) Bronco с каросерия върху рама има малка задна седалка, но както предните, така и задните седалки в Bronco са по-просторни от съперниците му. Единствено Land Rover Defender предлага подобна каросерия с повече пространство сред подобни сериозни офроуд машини, но той струва много повече.
Ford също така не е пестил от технологични характеристики или безопасност. Всяко Bronco се предлага с модерната инфоразвлекателна система Sync4 на Синия овал, която може да се актуализира по въздуха и е оборудвана с Apple CarPlay и Android Auto. За разлика от Jeep има и малко стандартни функции за активна безопасност, макар че най-добрите (като адаптивния круиз контрол) са по избор. Като цяло, опитът с Bronco има какво да предложи: стил, удобство и възможности. Недостатъците? Невисока икономия на гориво, забавяне на производството и вероятно високи надценки. Въпреки това Bronco ви кара да се чувствате специални дори когато отивате до магазина за хранителни стоки. За много купувачи чакането си заслужава.
Изпълнение: 14/15
Broncos се предлага стандартно с 2,3-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор, мощност 300 к.с. и въртящ момент 340 Нм, съчетан със седемстепенна механична или 10-степенна автоматична трансмисия. Забележително е, че двигателят се нуждае от премиум гориво, за да достигне тези стойности, а при използване на обикновена газ мощността му ще спадне съответно до 270 к.с. и 315 Нм. Стандартно се предлага задвижване на четирите колела (4WD) с нисък диапазон и система за теренни режими с пет режима G.O.A.T. (Goes Over Any Terrain).
Базовият двигател е достатъчно пъргав, а максималният въртящ момент не е ужасно далеч в диапазона на оборотите, но ако искате да се движите по-бързо, има опционален V6. Този 2,7-литров агрегат с две турбини развива 330 к.с. и 415 Нм, като, както и при четирицилиндровия, стойностите падат малко с обикновен бензин, но по-малко (до 310 к.с. и 410 Нм). За съжаление, седемстепенната механична скоростна кутия не може да се ползва с V6 с две турбини. Той ще достигне 60 км/ч във високия 5-секунден диапазон, което изглежда достатъчно бързо, въпреки че има аудио драма, която да го придружава.
Системата HOSS (High-Performance Off-Road Stability Suspension) на Bronco умишлено звучи като герой от сериала „Бонанза“, но в действителност тя работи по много цивилизован начин за машина, ориентирана към офроуд.
Въпреки че шумът от пътя е в изобилие, а конструкцията на каросерията върху рама на Bronco (той е далечен роднина на пикапа Ranger) винаги е очевидна, това е сравнително изискана машина по стандартите на своя клас и прилично управляема на пътя. Вози се сравнително плавно, а кормилната уредба със зъбна рейка и пиньон (Wrangler използва старовремска система с червяк и ролка) е прецизна дори при използването на дебели 35-инчови гуми за всякакви терени. Той не е лош шофьор на пътя, каквито са много офроудъри.
Когато дойде време да тръгнете по пътеката, Bronco жертва много малко за тази изтънченост. Базовото Bronco е способно, но ако наистина искате да извлечете максимума от базовата версия за офроуд, изберете пакета Sasquatch, който увеличава пътния просвет, калниците, 35-инчовите гуми за кал, специалните амортисьори и електронно заключващите се преден и заден мост.
Още повече оборудване се предлага като опция или се монтира на по-високите модели, включително електрически изключващ се амортисьор, 17-инчови джанти с капли и др. Дори базовият модел с лекотоварната версия не разочарова обикновените любители на офроуда и всички те са истински съперници на Wrangler и 4Runner.
Bronco може да тегли до 3500 кг, също като Wrangler.
Икономия на гориво: 11/15
Голяма, квадратна, офроуд машина, Bronco може да се справя добре според стандартите на класа, но пробегът му с бензин не е изненадващо посредствен. Четирицилиндровите версии постигат комбиниран разход от 20 mpg в стандартния си вид (20 в града, 21 по магистралата) с всяка от двете трансмисии, но ако се натовари с офроуд оборудване, като при Badlands или с пакета Sasquatch, комбинираният разход се понижава до 17 или 18 mpg в зависимост от нивото на оборудване. V6 получава сходни показатели във всички класове, така че с четирицилиндровия двигател не спестявате много пари за гориво.
Четирицилиндровият Jeep Wrangler с четири врати е оценен по EPA на 22 mpg комбинирано (21 в града, 24 по магистралата), докато V6 Wrangler губи 1 или 2 mpg по всеки показател. Изборът на шестстепенна механична скоростна кутия при V6 Jeep намалява този показател с още 1 или 2 mpg. Wrangler се възползва и от опцията за 3,0-литров дизел, който осигурява 25 mpg комбинирано, както и от plug-in хибрид с 25 мили пробег само за електрически двигатели. Моделът Rubicon 392 V8 на Jeep е по-равностоен от Bronco Raptor с 15 mpg.
Междувременно 4Runner постига комбиниран разход от 17 mpg в почти всяка конфигурация. Нито един от тях не е особено впечатляващ по отношение на горивната ефективност, но като автомобил със сравними мисии дизеловите и PHEV Wranglers имат голямо предимство в тази група.
Безопасност и техника за подпомагане на водача: 10/15
Ford Bronco 2023 получава редица оценки „Добър“ от Застрахователния институт за пътна безопасност (IIHS), включително оценка „Превъзходен“ за стандартната система за преден сблъсък с автоматичен асистент за аварийно спиране. Той обаче все още не е тестван от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA).
Всички Broncos получават базова версия на пакета за безопасност Copilot 360 на Ford, който включва автоматично аварийно спиране с разпознаване на пешеходци, автоматични дълги светлини, асистент за потегляне по наклон и контрол на спускането по наклон (последната функция е от значение предимно за офроудърите).
Ако изберете пакета „Mid Package“ за 1 645 долара, ще получите Active Copilot 360 с наблюдение на мъртвата зона с предупреждение за напречен трафик отзад и предупреждение за напускане на лентата с асистент за поддържане на лентата. Пакетът „High/Lux“, започващ от 2930 долара за тапицерията Outer Banks, добавя адаптивен круиз контрол, но за да получите пълния пакет, трябва да преминете към още по-високи тапицерии като Badlands. При този модел пакетът High/Lux струва 4575 USD, но освен другите елементи той добавя и уклончиво управление и наблюдение на околното пространство.
Комфорт и стая: 12/15
С 43,1 инча пространство за краката на предните седалки и 36,3 инча на задните, Bronco изпреварва Wrangler отпред (41,2), но е малко по-къс отзад (38,3 инча на Jeep), но и двата автомобила имат повече място от малката задна седалка на 4Runner (32,9 инча пространство за краката).
Bronco обаче е по-удобен от Wrangler, с повече тапицерия и опора на седалките и по-широк салон (с 2 инча). При версиите с две врати вътрешните размери на Ford и Jeep са почти еднакви, но и тук седалките на Ford се усещат малко по-приятно. Във Ford се усеща по-малко стеснение, тъй като водачът седи по-далеч от предното стъкло и волана. По-високите водачи ще оценят и по-ниската височина на седалката, която им позволява да гледат през центъра на предното стъкло, а не в горната му част.
Land Rover има предимство пред всички останали с повече място на задните седалки както при моделите 90 (къс, с две врати), така и при 110 (с четири врати), но Land Rover е и по-голям (отвън) и по-скъп, модел за модел. Все пак нямаме никакви забележки към нивото на комфорт на Bronco и той е също толкова щастлив, че се движи по магистралата до далечното място за офроуд, колкото и на пътеката.
Информационно-развлекателна система: 13/15
Bronco се предлага стандартно с информационно-развлекателната система Sync4 на Ford, като моделите от по-нисък клас получават 8-инчов централен сензорен екран, Apple CarPlay и Android Auto и стереосистема с шест високоговорителя. Външните банки и по-високите модификации могат да поръчат наличен 12-инчов сензорен екран и озвучителна система Bang & Olufsen с 10 високоговорителя и субуфер.
Арматурното табло има традиционен кръгъл скоростомер, но графиката изпълнява функцията на тахометър на 8-инчовия LCD екран, който се намира в клъстера. Това е грешна стъпка и смятаме, че чифт традиционни кръгли циферблати биха били по-лесни за разчитане и по-подходящи предвид темата „Бронкос“. Повечето контролни уреди обаче са аналогови и са лесни за използване.
Товарно пространство и съхранение: 13/15
Пространството за багаж не е силната страна на Bronco, но не е ужасно и включва много умни решения за съхранение. Bronco с четири врати предлага 35,6 кубични фута товарно пространство зад задните седалки (38,3 с мекия покрив), докато Wrangler има 31, а Defender 110 – 34. Тук категоричен победител е 4Runner с 46,3 куб. фута, които повече приличат на среден SUV. Сгънете втория ред и пространството ще нарасне до 77,6 куб. фута (83 с мекия покрив), срещу 72,4 при Wrangler и 77,8 при Defender 110. 4Runner отново печели с общо 88,8.
Bronco с две врати предлага, очаквано, по-малко пространство – 22,4 куб. фута зад задната седалка, 52,3 куб. фута със сгъната. Но това е забележително предимство пред 12,9 и 31,7 куб. фута на Wrangler и 15,6 и 34 куб. фута на Defender 90.
Победите в областта на съхранението включват възможността за сигурно съхранение на всичките четири подвижни врати на борда, където и когато ви хрумне да отидете на открито, място за съхранение под седалката отзад, релса на таблото за монтиране на телефони и камери и мрежа в стил MOLLE на облегалките на седалките за окачване на екипировка.
Стил и дизайн: 10/10
Стилът на Bronco 2023 е отличен. Не е лесно да интерпретираш почти 60-годишна класика по модерен начин и тя да изглежда едновременно модерна и ретро. Той изобщо не е кичозен като Mini Cooper или New Beetle, а също така почти не прилича на по-късните Bronco от 80-те и 90-те години на миналия век. Той е оригинален, но познат и дори случайните наблюдатели могат веднага да го разпознаят такъв, какъвто е. Опционалните калници, джанти, гуми и цветове на боята само подобряват визуалното впечатление.
Утилитарният интериор на Bronco е обратното на луксозен и не е толкова впечатляващ, колкото екстериора, но опростената му дизайнерска етика пасва наистина добре на SUV. Някои бутони за управление и пластмасови елементи са заимствани от други автомобили от семейството на Ford, но като цяло има почти индустриален вид, прост и полезен. Някои от пластмасовите елементи ниско долу в купето не са в унисон с високите цени на най-високите версии, но това важи и за конкурентите на Bronco.
Има и чудесни практични елементи, като плъзгаща се масичка/седалка на задната врата и отварачка за бутилки за допълнително удобство при къмпингуване, както и гореспоменатата стойка за монтиране на GoPro/телефон на таблото.
Струва ли си Ford Bronco от 2023 г.? Кой Bronco е най-изгоден?
Да, струва си, въпреки че няма да е евтино. Книгите за поръчки за 2023 г. са затворени, така че ако ще купувате такъв автомобил, ще го купувате на ръка в дилърство и вероятно можете да очаквате надценка, а цените се покачиха осезаемо от 2022 г. до 2023 г. за всички варианти. Въпреки това могат да се правят поръчки за 2024 г.
Това не е луксозна машина и изглежда някак си глупаво да я поръчвате с кожа и други глезотии, но да се възползвате максимално от нея като офроудър означава да преминете към някои от по-високите модификации.
Цената на базовия модел започва от 32 985 долара за 2023 г. (включително 1 895 долара такса за местоназначение), със стоманени джанти и ръчна скоростна кутия. В тази простота има известна привлекателност, но много купувачи ще искат поне пакета Sasquatch, който добавя 17-инчови черни алуминиеви джанти, боядисани във висок гланц, с 315/70 35-инчови гуми Mud-Terrain, окачване с висок клиренс и калници, крайно предавателно число 4,7 и електронно блокиране на предния и задния мост. За съжаление, този базов модел ще бъде заличен за 2024 г., а Big Bend (41 025 долара) с едно зареждане ще поевтинее малко.
Оттук следващото достойно стъпало нагоре вероятно е Outer Banks (48 245 USD), което носи шестрежимна система G.O.A.T., Trail Control (система за контрол на движението при ниска скорост извън пътя), отопляеми предни седалки, дистанционно стартиране, предни брони, наблюдение на мъртвата зона и няколко други екстри.
Изданието Heritage Edition (49 000 USD) е хубаво, но само за 1000 USD повече можете да получите Badlands, което се предлага със системата HOSS 2.0 (със специални амортисьори Bilstein и други настройки на окачването), изключваща се предна греда, пълни предпазни плочи за каросерията, релси за скали и винилова тапицерия за морския транспорт, когато искате наистина да се изцапате.
Над тях са Everglades (56 540 USD със специална боя, шнорхел и др.) и Wildtrak (60 670 USD), които добавят по-големи габарити, 2,7-литров V6, система G.O.A.T. със седем режима, Trail 1-Pedal Drive (която действа като подобрен контрол на пътя, който модулира спирачките вместо вас) и уникалната функция Trail Turn Assist на Bronco, която помага на SUV да завива още по-тясно, като манипулира спирачките на вътрешното задно колело.
На върха на класацията е Heritage Limited Edition (71 340 USD), който получава цялото това оборудване плюс визуализацията Heritage и почти всички различни пакети на по-ниските модели. Не очаквайте да намерите такъв модел за MSRP.
Колко струва застраховката на Ford Bronco от 2023 г.?
Застраховката на Bronco не е толкова скъпа, колкото може да се очаква. Според нашите данни типична 30-годишна жена шофьор с чисто досие може да очаква годишна премия от 2169 долара за Bronco Wildtrak – най-скъпата версия, различна от Raptor, макар че това е средна стойност за всички 50 щата. За сравнение: 1 933 долара за Jeep Wrangler Sahara, 3 180 долара за Land Rover Defender 110 P400 и 2 017 долара за Toyota 4Runner TRD Off Road Pro. За да получите по-точна представа за потенциалните си застрахователни разходи, посетете нашия калкулатор за автомобилни застраховки.