• 15.01.2025
  • /
  • Новини

Защо Audi прекрати производството на R8?

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Защо Audi прекрати производството на R8?

Audi R8 е автомобил с много първи стъпки за германската марка. R8 е първият суперавтомобил на Audi и затвърждава авторитета на марката сред тогавашните Ferrari и Lamborghini. Първото поколение R8, което дебютира през 2006 г., е първият сериен автомобил, в който дебютират LED фарове и LED габаритни светлини, които допълнително подсилват високотехнологичното и космическо излъчване на R8. По същество това беше концептуален автомобил, който оживя, като се опираше до голяма степен на прегърбената стойка на концептуалния автомобил Le Mans quattro на Audi, който беше представен през 2003 г.

Несъмнено R8 е едно от най-добре изглеждащите Ауди, правени някога, и един от най-готините немски мускулести автомобили. При пускането си на пазара той се превръща и във флагманския модел на Audi, но така и не се продава в абсурдни количества. Пиковите глобални продажби достигнаха над 5000 единици (Coupe и Spyder) през 2008 г., но до 2021 г. броят им спадна до 1651 единици. През 2022 г. Audi потвърди, че моделната година 2023 е последната за почитаемия суперавтомобил R8, и продажбите нараснаха драстично, тъй като желаещите купувачи се наредиха на опашка, за да грабнат последния екземпляр от породата.

Въпреки моментното увеличение на продажбите, те не бяха достатъчни, за да компенсират производствените разходи. Последното R8 слиза от поточната линия през 2024 г., с което завършва 17-годишното си производство. Слабите продажби бяха основният фактор за края на R8, но той беше свързан и с освобождаването на някои средства за подпомагане на прехода на марката към електрификация. Убийството на Audi TT също беше част от плана.

R8: Две поколения легендарни характеристики

Audi R8: Две поколения легендарни характеристики

R8 стартира през 2006 г. с 4,2 FSI V8 двигател с естествена аспирация с мощност 420 к.с., съчетан с шестстепенна автоматична или шестстепенна механична скоростна кутия. През 2010 г. Audi представя R8 V10 с 5,2-литров FSI V10 двигател с мощност 525 к.с., заимстван от Lamborghini Huracán. Гените на Huracán продължиха през 2015 г., когато Audi представи второто поколение R8, което се предлагаше изключително с двигател V10 и породи лимитирана, изцяло електрическа версия, наречена R8 e-tron през 2015 г.

Феновете на суперавтомобилите обаче останаха на сухо, когато Audi се отказа от ръчната скоростна кутия за второто поколение на R8. Audi компенсира това, като модернизира автоматичната скоростна кутия до седемстепенна с двоен съединител. Това решение открива възможности за независими сервизи да сменят седемстепенната DSG с ръчна скоростна кутия и да добавят двойно турбопълнене за повече мощност.

Второто поколение R8 дебютира и със серията RWS (Rear-Wheel Series), отбелязваща наличието на задвижване на задните колела в родословието на R8. Акцентът е R8 V10 GT RWD, най-мощният сериен автомобил със задвижване на задните колела от Audi. Той разполага с пренастроен 5,2-литров V10 двигател с естествено всмукване и 611 конски сили, достатъчни, за да изтласка автомобила от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди. В крайна сметка R8 може да се завърне с изцяло електрическо задвижване, но германският автомобилен производител не е направил официално изявление, за да потвърди слуховете.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg