• 07.12.2024
  • /
  • Новини

Спиращият дъха Alfa Romeo 33 Stradale е най-новият поръчков суперавтомобил на марката

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Alfa Romeo 33 Stradale

От време на време Alfa Romeo представя нещо напълно уникално. През 2000 г. се появи 8C, през 2010 г. – Disco Volante, а с него и базираният на Viper TZ3 Stradale. Накратко, компанията не се притеснява да създава наистина специални автомобили, за да покаже, че дизайнерските им умения са все още живи и здрави.

Възродената 33 Stradale е създадена по поръчка

Alfa Romeo 33 Stradale 2

Нейното последно творение не е по-различно. Създаден в знак на почит, Alfa Romeo 33 Stradale 2024 е модерна интерпретация на едноименния хомологиран суперавтомобил от 60-те години на миналия век. Италианската каросерийна компания Carrozzeria Touring Superleggera е получила поръчка за създаването на ретрофутуристичния модел, който споделя повечето механични части с Maserati MC20.

„Новият 33 Stradale е създаден, за да подчертае нашата идентичност, да повиши нашите стремежи и да въплъти нашето ДНК и ценности“, казва главният изпълнителен директор на Alfa Romeo Жан-Филип Импарато. „Това е първият поръчков автомобил на марката от 1969 г. насам и обещавам, че няма да е последният.

Оригиналният Alfa Romeo 33 Stradale е базиран на спортния прототип Tipo 33 – състезателен автомобил, участвал в различни състезания между 1967 и 1977 г. Стоманената рама поддържа лекото и пъргаво шаси, осигурявайки на Alfa умението за управление, което ѝ позволява да спечели световния шампионат за спортни автомобили през 1975 г. Нейното състезателно родословие включва и победа в „24-те часа на Дайтона“ в 2,0-литровия клас, което затвърждава статута ѝ на легенда.

ДНК на Maserati, но състезателно наследство на Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale 3

Както и при MC20, Alfa Romeo 33 Stradale предлага два начина на задвижване. 3,0-литровият V-6 двигател, оборудван с два турбокомпресора, генерира 620 к.с. и е свързан с осемстепенна автоматична трансмисия с два съединителя. Изцяло електрически задвижващ агрегат, за който се съобщава, че ще произвежда 750 конски сили, също е в процес на разработка, въпреки че Alfa не дава никакви подробности за капацитета на батерията му. Ако той обаче е същият като този на GranTurismo Folgore, това би означавало, че под пода на автомобила ще се намира акумулаторна батерия с капацитет 92,5 киловатчаса.

Така или иначе, според последните тестове реинкарнираният 33 Stradale трябва да развива максимална скорост от 207 мили в час и да ускорява от 0 до 60 мили в час за по-малко от 3,0 секунди. Тези цифри превъзхождат 33 Stradale от 60-те години на миналия век, който използваше наклонен 2,0-литров V-8 двигател с максимална скорост от около 160 мили/ч.

Alfa Romeo 33 Stradale

Alfa Romeo 33 Stradale 4

Колкото и впечатляващи да са тези цифри, Alfa Romeo 33 Stradale не преследва цифри. Този факт е очевиден в поръчковата каросерия, както и в това, което се случва в купето. Цифровият контролен панел се намира на обичайното си място, а комбинацията от метални уреди за управление и вероятно кожени или алкантарови тапицерии се разпростира из целия интериор, осигурявайки естетика, подобна на тази на оригиналния 33 Stradale.

В съответствие с името ще бъдат произведени 33 екземпляра от модерния модел Stradale. Цената му е 1 000 000 долара, но всички екземпляри вече са продадени. Поне ще бъде по-малко рядък от оригиналния 33 Stradale, от който са произведени само 18 броя за период от две години, започващ през 1967 г.

Заключителни мисли

Alfa Romeo 33 Stradale 5

След като Alfa Romeo отдава почит на 33 Stradale, какво следва? Предлагам Alfa Romeo 75 Turbo, една от иконите на състезанията IMSA през 80-те години.

Понастоящем италианският автомобилен производител има само няколко автомобила в своята американска конюшня: Tonale, Giulia и Stelvio. Последните два са базирани на платформата Giorgio, която може да отпадне с преминаването на автомобилния производител към електрически автомобили.

Това не означава, че Alfa Romeo ще пренебрегне своето наследство, както се вижда от новия флагман 33 Stradale. В свят, доминиран от SUV автомобили, възроденият модел на Alfa Romeo отдава почит на една легендарна класика, като същевременно потвърждава, че страстта на Alfa остава непроменена.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg