• 22.11.2024
  • /
  • Електромобили

Проучване: Tesla има най-висок процент фатални инциденти сред всички автомобилни марки

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Проучване: Tesla има най-висок процент фатални инциденти сред всички автомобилни марки

Според неотдавнашно проучване на iSeeCars, в което са анализирани данни от Системата за докладване на фаталните инциденти в САЩ (FARS), автомобилите на Tesla са с най-висок процент на фатални инциденти сред всички марки автомобили в Америка.

Проучването е проведено за превозни средства с моделна година 2018-2022 и се фокусира върху катастрофите между 2017 и 2022 г., които са довели до смъртни случаи на пътници. Според проучването делът на катастрофите с фатален край при автомобилите Tesla е 5,6 на милиард изминати мили; Kia е на второ място с дял от 5,5, а Buick допълва челната тройка с дял от 4,8. Средният процент на катастрофите с фатален край за всички автомобили в САЩ е 2,8 на милиард изминати километри.

Проучването съдържа и разбивка на някои от данните за отделните модели. При Tesla Model S този показател е над два пъти по-висок от средния – 5,8 на милиард изминати километри; в същото време при Tesla Model Y – най-продаваният автомобил в света – процентът на фаталните катастрофи е 10,6, което е почти четири пъти повече от средното. Той се нарежда на шесто място сред най-лошите превозни средства като цяло. (Hyundai Venue зае първото място в класацията с коефициент на катастрофите с фатален край 13,9.)

Авторите на проучването поясняват, че резултатите не означават, че автомобилите Tesla са опасни по своята същност или имат конструктивни недостатъци. Всъщност автомобилите Tesla са снабдени с технологии за безопасност; например Застрахователният институт за пътна безопасност (IIHS) определи Model Y за 2024 г. като носител на наградата Top Safety Pick+. Много от другите автомобили, които се класираха високо в списъка, също получиха високи оценки за безопасност от IIHS и Националната администрация за безопасност на транспорта по магистралите.

И така, защо Tesla – и много други привидно безопасни автомобили в списъка – участват в толкова много катастрофи с фатален край? „Моделите в този списък вероятно отразяват комбинация от поведението на водача и условията на шофиране, което води до увеличаване на броя на катастрофите и смъртните случаи“, казва в доклада изпълнителният анализатор на iSeeCars Карл Брауер. „Съсредоточен, бдителен шофьор, движещ се със законна или разумна скорост, без да е под влиянието на наркотици или алкохол, е най-вероятно да пристигне безопасно, независимо от превозното средство, което управлява.“

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg