• 27.12.2024
  • /
  • Любопитно

Причината, поради която смяната на маслото на Audi е толкова скъпа

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Причината, поради която смяната на маслото на Audi е толкова скъпа

Ако смяната на маслото на късен модел Audi ви се струва по-скъпа от тази на подобен автомобил от друг производител, имате право. В зависимост от модела има редица причини за това. Плъзгащите се плочи отдолу и капаците отгоре трябва да се свалят от автомобила и в много случаи изискват необичайни инструменти. Дори пробките за източване се нуждаят от специално внимание. Разходите за труд при смяна на маслото са по-високи при Audi.

Цената на необходимите материали също може да бъде фактор. Двигателите на Audi от сегашното поколение не използват естествено моторно масло; те се нуждаят от синтетично масло, при това често в по-рядко срещани разфасовки. Дори ако извършвате механичната работа сами, смяната на маслото за Audi може да струва по-скъпо и да отнеме повече време, отколкото за местна марка, а и не всеки магазин разполага с необходимото масло.

По-дълготрайни, но по-скъпи масла

По-дълготрайни, но по-скъпи масла

Една от причините, поради които смяната на маслото на Audi струва по-скъпо от тази на автомобилите от американски марки, е, че двигателите на Audi се нуждаят от по-скъпи класове масло и то трябва да бъде синтетично или синтетично смесено. Например, големите сервизни вериги все още предлагат конвенционално моторно масло на петролна основа 5W30 за смяна на маслото в Chevrolet Malibu от 2022 г. Audi A3 изисква масло 0W20 и само хибридно или напълно синтетично масло. Това повишава цената за смяна на маслото от под 50 долара на над 80 долара, въпреки че мощностите на двигателите са сходни.

Ако сами сменяте маслото си, все пак трябва да се справите с цената на синтетичното масло. В Amazon цената на 5W30 е едва 3,99 долара за квартер, докато цената на 0W20 започва от над 9,00 долара за квартер.

Използването на синтетично масло ще ви осигури повече километри между смяната на маслото.Това може да ви спести пари в дългосрочен план, въпреки че всяка отделна смяна на маслото ще бъде по-скъпа.Това е една от причините, поради които може да искате да използвате синтетично вместо конвенционално масло.

Намаляването на защитата може да е скъпо

Намаляването на защитата може да е скъпо

Въпреки че цената на маслото за Audi може да бъде много по-висока, отколкото за подобен автомобил от американска марка, самата смяна на маслото може да бъде и по-трудна. Например, плъзгащата плоча на Chevrolet Equinox има отвор за достъп до пробката за източване на маслото. Това не е огромен отвор, но маслото може да се смени, без да се сваля цялата плъзгаща се плоча. Сегашните модели Q5, Q7 и Q8 също имат плъзгащи се плочи. Тези плочи нямат отвор и се държат на място с цели 21 винта с глава Torx. За свалянето на пробката за източване е необходим специален инструмент, а пробката трябва да се сменя при всяка смяна на маслото.

До маслените филтри може да е трудно да се стигне. Филтърът често е скрит под пластмасов кожух и трябва да премахнете маркучите, за да стигнете до него. Audi не е уникално в това отношение; много производители правят това, но то все пак води до допълнително време, което магазинът ще ви фактурира при смяна на маслото на Audi.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg