Ако смяната на маслото на късен модел Audi ви се струва по-скъпа от тази на подобен автомобил от друг производител, имате право. В зависимост от модела има редица причини за това. Плъзгащите се плочи отдолу и капаците отгоре трябва да се свалят от автомобила и в много случаи изискват необичайни инструменти. Дори пробките за източване се нуждаят от специално внимание. Разходите за труд при смяна на маслото са по-високи при Audi.
Цената на необходимите материали също може да бъде фактор. Двигателите на Audi от сегашното поколение не използват естествено моторно масло; те се нуждаят от синтетично масло, при това често в по-рядко срещани разфасовки. Дори ако извършвате механичната работа сами, смяната на маслото за Audi може да струва по-скъпо и да отнеме повече време, отколкото за местна марка, а и не всеки магазин разполага с необходимото масло.
По-дълготрайни, но по-скъпи масла
Една от причините, поради които смяната на маслото на Audi струва по-скъпо от тази на автомобилите от американски марки, е, че двигателите на Audi се нуждаят от по-скъпи класове масло и то трябва да бъде синтетично или синтетично смесено. Например, големите сервизни вериги все още предлагат конвенционално моторно масло на петролна основа 5W30 за смяна на маслото в Chevrolet Malibu от 2022 г. Audi A3 изисква масло 0W20 и само хибридно или напълно синтетично масло. Това повишава цената за смяна на маслото от под 50 долара на над 80 долара, въпреки че мощностите на двигателите са сходни.
Ако сами сменяте маслото си, все пак трябва да се справите с цената на синтетичното масло. В Amazon цената на 5W30 е едва 3,99 долара за квартер, докато цената на 0W20 започва от над 9,00 долара за квартер.
Използването на синтетично масло ще ви осигури повече километри между смяната на маслото.Това може да ви спести пари в дългосрочен план, въпреки че всяка отделна смяна на маслото ще бъде по-скъпа.Това е една от причините, поради които може да искате да използвате синтетично вместо конвенционално масло.
Намаляването на защитата може да е скъпо
Въпреки че цената на маслото за Audi може да бъде много по-висока, отколкото за подобен автомобил от американска марка, самата смяна на маслото може да бъде и по-трудна. Например, плъзгащата плоча на Chevrolet Equinox има отвор за достъп до пробката за източване на маслото. Това не е огромен отвор, но маслото може да се смени, без да се сваля цялата плъзгаща се плоча. Сегашните модели Q5, Q7 и Q8 също имат плъзгащи се плочи. Тези плочи нямат отвор и се държат на място с цели 21 винта с глава Torx. За свалянето на пробката за източване е необходим специален инструмент, а пробката трябва да се сменя при всяка смяна на маслото.
До маслените филтри може да е трудно да се стигне. Филтърът често е скрит под пластмасов кожух и трябва да премахнете маркучите, за да стигнете до него. Audi не е уникално в това отношение; много производители правят това, но то все пак води до допълнително време, което магазинът ще ви фактурира при смяна на маслото на Audi.