• 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Наследникът на новия Beetle на Volkswagen звучи като страхотна сделка

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Наследникът на новия Beetle на Volkswagen звучи като страхотна сделка

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия.

Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича този нов автомобил Volkswagen ID. EVERY1. Ако вече не е очевидно, схемата на наименованието следва съществуващите електрически автомобили на Volkswagen, които носят марката ID.

Интересно е, че ID. EVERY1 не е първият опит на компанията за концепция на достъпен електрически автомобил. През 2023 г. компанията представи подобен автомобил, наречен Volkswagen ID.2all, чиято прогнозна цена беше 25 000 долара, а пускането му на пазара беше възможно през 2026 г. Въпреки че Volkswagen изглежда е на път да пусне ID.2all през 2026 г., компанията обяви и намеренията си да пусне на пазара още по-достъпен електромобил – ID. EVERY1 – още на следващата година, през 2027 г.

Volkswagen ID. EVERY1: Всичко, което трябва да знаете

Volkswagen ID. EVERY1 - Всичко, което трябва да знаете

Понастоящем Volkswagen ID. EVERY1 е само визия за концептуален електромобил. Подобно на своя малко по-скъп брат (ID.2all), Volkswagen позиционира ID. EVERY1 като електромобил, създаден „от Европа, за Европа“, с което по същество установява факта, че той е оптимизиран за продажба в Европа. Volkswagen ID. EVERY1 е най-новият продукт, базиран на новата платформа MED на Volkswagen. Съкратено от модулно електрическо задвижване, това е платформата, на която са базирани повечето електрически автомобили на Volkswagen Group. ID. EVERY1 е проектиран от самото начало да бъде електрически градски автомобил. Настоящата концептуална версия на автомобила получава прилично мощен двигател с мощност 94 к.с. (70 kW), който ще му позволи да достигне максимална скорост от 130 км/ч. на магистрала.

Въпреки че Volkswagen избягва да разкрие възможния капацитет на батерията на автомобила, компанията потвърди, че потребителите могат да очакват автомобилът да предложи поне 250 километра пробег. Автомобилът също така е доста компактен, с размери само 152,8 инча (3880 мм), което го прави само малко по-дълъг от Volkswagen Up и малко по-малък от вече обявения Volkswagen ID.2all (159,4 инча). За тези, които се чудят, съществуващият Volkswagen Polo, за сравнение, е с дължина 160,4 инча.

Въпреки компактните си размери, ID. EVERY1 разполага с достатъчно пространство за удобно превозване на четирима души, като в същото време предлага прилични 10,8 кубични фута (305 литра) багажно пространство. Volkswagen твърди, че серийната версия на ID. EVERY1 ще се отличава с нов софтуерен пакет, който позволява лесни актуализации по въздуха. Това означава, че собствениците могат да получават нови функции и подобрения дори след закупуването на автомобила, което гарантира, че той ще остане в крак с по-новите технологични постижения.

По-електрическо бъдеще за Volkswagen

По-електрическо бъдеще за Volkswagen

Макар да не може да се отрече, че Volkswagen закъсня с появата на електрическите превозни средства, компанията има амбициозни цели за своята стратегия за електрификация. Настоящата пътна карта на Volkswagen включва планове за пускане на девет нови модела електрически автомобили до 2027 г., четири от които ще бъдат базирани на гореспоменатата платформа MEB.

Компанията също така се стреми да повиши своята конкурентоспособност в областта на електрическите превозни средства и автомобили като ID. EVERY1 и ID.2all изглежда са част от тази стратегия. До 2030 г. Volkswagen възнамерява да се превърне в един от най-големите производители на високообемни EV автомобили в света. Крайната цел на Фолксваген е да затвърди позицията си на водеща марка за достъпни електрически автомобили, като се противопостави на конкуренцията от страна на китайските автомобилни производители, които бързо разшириха дейността си на европейския пазар.

Въпреки че предложенията на Volkswagen за електромобили изглеждат обещаващи за европейските клиенти, Volkswagen не е посочил никакви планове за пускане на тези предстоящи малки електромобили в САЩ.Това може да бъде разочарование за американските купувачи, които търсят бюджетен електромобил от известна марка. На американския пазар се наблюдава нарастване на търсенето на електрически кросоувъри и SUV, но наистина достъпните малки електрически автомобили остават рядкост. Фолксваген може да се фокусира върху по-големи електрически автомобили в САЩ, като например ID.4 и ID. Buzz, за да отговори на американските предпочитания. Въпреки това, при нарастващата загриженост за достъпността на електромобилите, модел като ID. EVERY1 би могъл да бъде отлична опция за купувачите в САЩ, които се съобразяват с разходите си.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

  • 01.03.2025
  • /
  • Полезно

В един средностатистически четирицилиндров двигател, работещ с 1500 оборота в минута, всяка секунда се извършват 50 експлозии за преобразуване на химическата енергия от горивото в механична енергия, която движи автомобила. Тъй като двигателите с вътрешно горене са подложени на огромни натоварвания от високото налягане и температурите на тези експлозии, моторното масло изпълнява много важни функции, които спомагат за ефективната работа на двигателя. Маслото основно служи като смазка, топлоносител и уплътнител, който запълва всички празнини и несъвършенства между движещите се части на двигателя, което спомага за поддържане на компресията. Поради начина, по който се използва, маслото в двигателя в крайна сметка се влошава, като се замърсява с метални частици, утайки и вода, което намалява неговата ефективност и качество. За да подпомогне поддържането на неговата чистота, масленият филтър е важен компонент в двигателя, който отстранява натрупаната мръсотия и други замърсители. Маслените филтри работят, като маслото се изпомпва през филтърната среда, където се […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg