• 26.03.2025
  • /
  • Новини

Максималната скорост на този нов Aston Martin е ненадмината в класа му

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Максималната скорост на този нов Aston Martin е ненадмината в класа му

Ако първата мисъл, която си помислихте, когато Aston Martin дебютира със стилния си и безумно бърз Vanquish, беше: „Страхотно, но бих искал да е кабриолет“, то най-новият модел на автомобилния производител трябва да ви зарадва. Току-що обявеният от Aston Martin Vanquish Volante е най-бързият и най-мощният кабриолет с предно разположен двигател на пазара в света. Конструкцията на кабриолетите винаги е затруднявала инженерите и автомобилните производители да постигат зашеметяващи скорости, което прави Volante още по-впечатляващ.

Съчетавайки чудовищния 5,2-литров V12 двигател с две турбини с иновативния К-образен покрив, поддържан от интелигентни структурни укрепвания и леко, аеродинамично шаси, Volante буквално сваля покрива на другите кабриолети в своя клас. Освен това автомобилът може да се похвали с емблематичния ултралуксозен външен вид на Aston Martin, точно както и неговият стабилен събрат купе. Между купето и кабриолета Aston Martin ще произвежда по-малко от 1000 бройки от Vanquish всяка година. Автомобилният производител казва, че новият флагмански кабриолет има за цел да „отпразнува 60-годишнината на емблематичния Volante“ и „е перлата в короната на една моделна линия“, която за първи път започва през 1965 г. и от която са произведени само 37 модела с късо шаси.

След пускането му на пазара няколко модела, сред които и някои от най-красивите Aston Martin, са носили името Volante. „В продължение на 60 години Aston Martin Volante дефинира изкуството на елегантния, спортен, открит автомобил“, отбелязва главният изпълнителен директор на Aston Martin, Адриан Халмарк. Със зашеметяващия си външен вид и изключителния си двигател V12, произвеждащ повече мощност от всеки друг сериен автомобил с предно разположен двигател в продажба, Vanquish Volante издига тази философия на съвсем ново ниво.“ Volante вече може да бъде поръчан, макар и в ограничен брой, като доставките се очаква да започнат по-късно тази година.

Volante може да ускорява почти толкова бързо, колкото купето Vanquish

Volante може да ускорява почти толкова бързо, колкото купето Vanquish

Средно разположеният 5,2-литров V12 двигател с два турбокомпресора достига максимален въртящ момент при 2500 об/мин – което е наполовина по-малко от необходимото на предишното поколение – и може да продължи да осигурява въртящ момент от 1000 Нм (приблизително 737 фута) до 5000 об/мин. Максималната скорост на Aston Martin е 340 км/ч.

Когато купето Vanquish и неговият V12 двигател бяха обявени за първи път миналата година, Aston Martin обяви, че автомобилът има 824 конски сили, които се реят под капака му, и може да ускори от 0 до 100 км/ч. само за 3,2 секунди. Volante тежи с около 209 кг повече от купето, което увеличава съотношението мощност/тегло от 313 конски сили на тон на 416 конски сили на тон. За достигане на скорост от 0 до 60 км/ч със същата мощност му е необходима само една десета от секундата повече от купето.

Volante е със задвижване на задните колела и използва осемстепенна ZF скоростна кутия със същия заден E-диференциал, използван от купето Vanquish, който може да премине от напълно отворен към напълно затворен само за 135 милисекунди. Aston Martin интегрира най-съвременната технология на електронната програма за стабилност (ESP) за подобряване на пъргавината при завиване с ниска и средна скорост и за по-добър контрол при презавиване и смяна на лентата при висока скорост. Освен това тя включва предварително зададени режими на ESP за мокри условия и състезания на писта. Volante е оборудван и с режими Sport и Sport+, както и с режим GT за тези, които искат да се насладят на пълното изживяване на Grand Touring.

Volante се предлага с гуми, които могат да потискат шума от пътя, и ауспуси, които могат да усилват рева на двигателя

Volante се предлага с гуми, които могат да потискат шума от пътя, и ауспуси, които могат да усилват рева на двигателя

Volante се движи върху 21-инчови ковани алуминиеви джанти със същите гуми Pirelli P Zero, които са разработени специално за купето Vanquish и се предлагат и като зимни гуми. Те използват вложки от акустична пяна за намаляване на шума от пътя, въпреки че при първото шофиране на Aston Martin Vanquish 2025 установихме, че функцията за шумопотискане е за сметка на известно намаляване на сцеплението.

Междуосието от 80 мм е предназначено да подчертае естетиката на предния двигател на Aston Martin. Голяма част от екстериора на Volante е целенасочено проектирана така, че да помага за предпазване на мощния двигател и спирачките от прегряване, включително 13% увеличение на площта на традиционната ванирана радиаторна решетка на автомобила и външните отвори на бронята, които могат да вкарват хладен въздух в арките на предните колела откъм носа. Следващото поколение изпускателна система от неръждаема стомана на Volante включва забележително оформление на четирите ауспухови тръби, а като опция се предлага титаниева изпускателна система, която наистина позволява на V12 да пее.

Разбира се, една от най-важните характеристики на кабриолета Aston Martin е неговият сгъваем покрив, който се отваря за 14 секунди и се затваря за 16 секунди. Олекотеният К-образен покрив може да се управлява, докато автомобилът се движи със скорост до 50 километра в час. Покривът може да се отваря и затваря с помощта на стилен метален превключвател на централната конзола, както и дистанционно с ключодържателя.

Aston Martin разполага както с модерен сензорен екран, така и с физически превключватели – но няма бутон за изваждане

Aston Martin разполага както с модерен сензорен екран, така и с физически превключватели - но няма бутон за изваждане

Двуместният Vanquish Volante има същата архитектура на интериора като другите Aston Martin от това поколение, включително понижена централна конзола, която създава усещане за по-голям салон. Конзолата включва 10,25-инчов сензорен екран на информационно-развлекателната система с пълна онлайн свързаност и управление с жестове с много пръсти. За да не се налага на водача да откъсва поглед от пътя, са включени и няколко физически бутона: Включително бутони за шасито, ESP, изпускателната система и контрола на дистанцията при паркиране, както и въртящ се диск за превключване на режимите на шофиране, който е удобно разположен около осветения бутон Stop/Start на автомобила.

Aston Martin предоставя много възможности за персонализация на собствениците, за да индивидуализират по-добре своя Volante – без бутона за катапултиране за желаещите британски тайни агенти. Това включва различни комбинации на екстериора и интериора, както и множество килими, джанти и спирачни апарати, от които можете да избирате. Допълнителна персонализация може да бъде поръчана от услугата Q by Aston Martin, включително ръчно пришити надписи в подглавника и обширни инженерни модификации.

Крайният резултат е автомобил, който предлага всичко, което бихте очаквали от Aston Martin, както и най-бързия кабриолет с предно разположен двигател. Според Марек Райхман, изпълнителен вицепрезидент и главен творчески директор на Aston Martin: „Възможността да се създаде истински флагмански Volante е рядкост. Предизвикателството винаги е да се запази основното ДНК на марката Aston Martin и беше жизненоважно да създадем Volante заедно с Coupe, за да постигнем съвършенство в пропорциите и драматизма.“

Последни новини

  • 24.03.2025
  • /
  • Сравнения

В момента Toyota предлага два малки спортни автомобила с две врати: GR86 и неговия по-мощен аналог GR Supra. На пръв поглед те могат да изглеждат доста сходни; в края на краищата, и двата са 2+2, продавани на ентусиасти, и двата имат свои собствени значителни фенбази. Въпреки това, под повърхностната им обвивка, тези автомобили произхождат от напълно различни среди. Всъщност козметичните прилики може би са най-многото общо между тези автомобили. Това е особено очевидно, когато погледнем техните задвижвания – по-конкретно двигателите им. От една страна, конфигурацията на двата задвижващи агрегата е напълно различна. GR86 разполага с боксер-четворка, т.е. двигател с бутала, разположени така, че всяка от тях е насочена наляво или надясно под ъгъл от 180 градуса една спрямо друга. По този начин този двигател е известен и като плосък четирицилиндров, тъй като буталата лежат плоско на страните си. Обратно, в GR Supra се използва редови шестцилиндров двигател с турбокомпресор, който […]

  • 22.03.2025
  • /
  • Новини

Какво се получава, когато съчетаете един от най-известните производители на високопроходими и луксозни автомобили в света с SUV? Получавате Lamborghini Urus, който се предлага и с чисто нова plug-in хибридна конфигурация. При нехибридните Urus S и Urus Performante получавате 4,0-литров V8 с двоен турбокомпресор, чиято мощност е 657 к.с. Вниманието на италианския автомобилен производител към звука на двигателя също е забележително, особено при Performante, който включва спортна титаниева изпускателна система, която подчертава гърления рев на V8. Новият Urus SE (плъг-ин хибрид), разполага с V8 с две турбини, който се комбинира с електромотор, за да генерира впечатляващите 789 к.с. и 701 фунта стерлинги въртящ момент. Имахме възможност да се повозим на този екзотичен SUV по време на нашето 2025 Lamborghini Urus SE първо шофиране, като отбелязахме, че той е на върха на пазара по отношение на мощността, но се оплакахме от високата цена, изискваща сериозно дълбоки джобове. Всъщност Urus 2022 влезе в […]

  • 20.03.2025
  • /
  • Любопитно

Тези, които търсят средно голям спортен автомобил, който е по-луксозен, със сигурност са открили, че на този пазар има може би повече възможности, отколкото в който и да е друг момент от автомобилната история. Но за мнозина, които предпочитат да шофират в лукса, Mercedes-Benz е най-добрият представител на този клас. Ако сте почитатели на SUV моделите на Mercedes, GLE несъмнено вече е привлякъл вниманието ви. Ако не, може би ще искате да помислите за добавяне в списъка си със „задължителни за тестване автомобили“, тъй като дори ние бяхме до голяма степен впечатлени от Mercedes GLE, когато седнахме зад волана на модел от 2024 г. – дори ако по-новите конструкции вече не разполагат с прословутата функция „Bounce Mode“ на Mercedes. Като оставим настрана трагичната липса на отскок, GLE претендира да предложи на водачите спортна комбинация от здравина на SUV с подчертано излъчване на лукс в стил седан. В случай, че ви […]

  • 18.03.2025
  • /
  • Новини

Покупката на автомобил е огромна инвестиция. Средностатистическият американец не само държи автомобилите си повече от десетилетие, но и обезценява стойността им от момента, в който ги свали от паркинга. Това означава, че никога няма да получите това, което сте вложили финансово. Поради тези причини е важно да си купите надежден автомобил, който ще издържи дълго време. В края на краищата няма нищо по-лошо от това да похарчите десетки хиляди долари за автомобил и след това да се налага да го ремонтирате всяка година. Това е по-трудно да се каже, отколкото да се направи, тъй като на пазара има десетки модели превозни средства и не всички са направени по един и същи начин. Една марка може да има отлични, надеждни SUV автомобили, които издържат проверката на времето, и в същото време да продава автомобили, които никой нов шофьор не бива да купува. Дори и тогава, годините на модела имат значение и […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg