• 15.03.2025
  • /
  • Любопитно

Кой е собственикът на Land Rover и къде се произвеждат автомобилите?

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Кой е собственикът на Land Rover и къде се произвеждат автомобилите

Land Rover има доста дълга история, тъй като е бил собственост на множество компании за различен период от време. Кратката история е, че понастоящем Tata Motors е собственик на Land Rover и Range Rover. Tata Motors е голяма производствена компания в Индия, която купува Land Rover през 2008 г. Под ръководството на Tata Motors Land Rover получи по-ефективни двигатели, които осъвремениха марката. През 2012 г. Land Rover е групиран с Jaguar и става известен като Jaguar Land Rover Limited. През 2023 г. компанията отново променя името си на JLR. С тази промяна на името не само се избягват досадно повтарящи се имена на модели като Land Rover Range Rover, но тя е и част от стратегията на компанията за неутрализиране на въглеродните емисии.

Land Rover съществува от 1948 г., когато е част от компанията Rover. Председателят на компанията, Морис Уилкс, го проектира и поръчва да бъде построен върху шаси на Jeep. Той го представя пред публиката на автомобилното изложение в Амстердам. Три десетилетия по-късно Land Rover ще бъде достатъчно успешен, за да създаде своя собствена компания под шапката на British Leyland Motors, известна като Land Rover Limited. През 1994 г. Land Rover се оказва в ръцете на BMW, което през 2000 г. го продава на Ford, компанията със син овал.

Вероятно има няколко автомобилни марки, за които не сте подозирали, че са собственост на Ford. Американската компания в крайна сметка продава марката осем години по-късно на Tata Motors, която в крайна сметка прави повече за нея, отколкото Ford, включително разширява производствените си заводи.

Къде се произвеждат автомобилите?

Къде се произвеждат автомобилите на Land Rover

Land Rover възниква в Англия и оттогава се произвежда там. В Обединеното кралство има два завода. Заводът в Солихъл , първоначалният завод на марката, отговаря за създаването на Range Rover, Range Rover Sport и Range Rover Velar, докато заводът в Хейлууд създава Land Rover Discovery Sport и Range Rover Evoque. Тъй като Land Rover обикновено се продава там, където е най-популярен, има заводи и в Китай, Словакия и Бразилия. В Пуна, Индия, има завод, който произвежда Land Rover Discovery, откакто Tata купи компанията. Той обаче добави Range Rover Evoque и Velar към гамата си, когато научи, че през 2024 г. има скок от 160% при продажбите на Range Rover в Индия.

Това са само местата, където се произвеждат автомобилите. Има и други заводи, които произвеждат компонентите му. В Обединеното кралство има още 13 локации и една в Ирландия, където се произвеждат двигатели, батерии и развиващи се технологии. В останалата част на света има изследователски център в Орегон, САЩ, където се проучват технологии от бъдещо поколение. Тъй като Tata Motors е собственик и на Jaguar, в Грац, Австрия, има производствен завод, в който се произвеждат Jaguar E-Pace и I-Pace.

И накрая, JLR има завод в Будапеща, Унгария, в който има екип, посветен на подпомагането на управлението на глобалната верига за доставки.

Последни новини

  • 18.03.2025
  • /
  • Новини

Покупката на автомобил е огромна инвестиция. Средностатистическият американец не само държи автомобилите си повече от десетилетие, но и обезценява стойността им от момента, в който ги свали от паркинга. Това означава, че никога няма да получите това, което сте вложили финансово. Поради тези причини е важно да си купите надежден автомобил, който ще издържи дълго време. В края на краищата няма нищо по-лошо от това да похарчите десетки хиляди долари за автомобил и след това да се налага да го ремонтирате всяка година. Това е по-трудно да се каже, отколкото да се направи, тъй като на пазара има десетки модели превозни средства и не всички са направени по един и същи начин. Една марка може да има отлични, надеждни SUV автомобили, които издържат проверката на времето, и в същото време да продава автомобили, които никой нов шофьор не бива да купува. Дори и тогава, годините на модела имат значение и […]

  • 15.03.2025
  • /
  • Електромобили

Tesla Cybertruck е уникален автомобил както по отношение на дизайна, така и на конструкцията. Външният му вид не прилича на никой друг пикап на пазара. Tesla Cybertruck има и панели на каросерията от неръждаема стомана, които също го правят единствен по рода си. Но въпреки че Tesla Cybertruck има отличителен външен вид, в същността си той е електрически пикап. В този смисъл има няколко алтернативи на Cybertruck, които понастоящем се предлагат за продажба на пазара в САЩ. Нека да започнем с разглеждането на Tesla Cybertruck 2025 г. Той се предлага с избор между двумоторна уредба, произвеждаща 600 конски сили, наречена All-Wheel Drive, или тримоторна уредба, наречена „Cyberbeast“, с обща мощност 834 конски сили. И двата варианта на задвижване са със стандартно задвижване на всички колела. Cyberbeast може да направи от 0 до 100 километра в час за 2,6 секунди и от 0 до 160 километра в час за 6,9 секунди, […]

  • 13.03.2025
  • /
  • Новини

Honda има дълга и богата история във Формула 1, като пуска първата си платформа през 1964 г. – RA271. Оттогава насам японската компания се утвърждава като премиер конструктор в сериите – макар че серията ѝ в никакъв случай не е непрекъсната. Всъщност Honda се оттегля от F1 не по-малко от четири пъти: 1968 г., 1992 г., 2008 г. и 2021 г. Така се създадоха четири различни епохи в програмата на Honda във Формула 1, като всяка от тях приключваше по различни причини. Нека разгледаме последната от тези ери, която приключи през 2021 г., и какво планира да направи Honda, когато се завърне през 2026 г. Краткият отговор на въпроса защо Honda напусна през 2021 г. е свързан с въглеродната неутралност и алтернативните горива. Honda заяви желание да постигне въглеродна неутралност, с целеви срок за електрификация до 2030 г., и се оттегли от Формула 1, за да вложи повече от ресурсите […]

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg