• 12.12.2024
  • /
  • Полезно

Какви химикали можете да използвате върху автомобилна боя?

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Какви химикали можете да използвате върху автомобилна боя?

Измиването, почистването или детайлизирането на автомобилната боя изисква продукти и химикали, предназначени специално за превозни средства. Когато избирате продукти за почистване на автомобил, най-добре е да избягвате обичайните домакински почистващи препарати или дезинфектанти, които обикновено се намират в супермаркетите. Въпреки че тези продукти ефективно премахват мръсотия, петна и неприятни миризми, те също така съдържат абразиви и по-силни химикали, които могат да увредят прозрачния слой на боята.

Целта на всяка процедура за измиване на автомобил е да се почисти превозното средство, като се сведе до минимум триенето, особено върху прозрачния слой на боята. Прекомерното триене причинява драскотини и трудни за премахване следи, което е причината да не се препоръчва използването на суха кърпа или абразивни четки за почистване на автомобила.

Вместо домакински почистващи препарати, измиването на целия автомобил с автомобилен шампоан е по-безопасна и практична алтернатива. Автомобилните шампоани или концентрираните течни препарати съдържат специално формулирани химикали, като меки детергенти или повърхностноактивни вещества, които отстраняват мръсотията и замърсяванията, без да увреждат повърхността.

Освен това, химичните защитни средства като вакси, полиращи средства, уплътнители и керамични покрития обикновено са безопасни за автомобилната боя. Редовното им нанасяне осигурява дълготрайна защита срещу UV лъчи, птичи изпражнения и киселинни дъждове, като същевременно запазва блясъка на боята. Единственото, което трябва да запомните преди да приложите вакса, уплътнител или покритие, е да прочетете внимателно инструкциите, за да постигнете желания резултат.

Химикали, които да избягвате върху автомобилната боя

Домакинските почистващи препарати във вашия шкаф са предназначени за почистване в дома. Например, препаратът за съдове премахва мазнини, масла и хранителни петна от чинии, тенджери и тигани. Освен ако не планирате да премахнете целия слой вакса от автомобила си, най-добре е да избягвате използването на препарат за съдове при измиване на колата. Леко киселинната природа на мощните препарати за съдове също е вредна за пластмасовите компоненти на автомобила, което може да ускори напукването, избледняването, обезцветяването или деформирането им.

Освен това, трябва да избягвате почистващи препарати на базата на амоняк, водороден пероксид, белина и чист изопропилов алкохол. Тези продукти съдържат силни химикали, които могат да повредят прозрачния слой на боята и да предизвикат трайни дефекти като окисляване, избледняване и ръжда.

Други химикали, които никога не трябва да попадат върху боята на автомобила, включват бензин, спирачна течност и прясен асфалт. Спирачната течност действа като средство за премахване на боята, ако не бъде почистена навреме, и може да причини трайни щети. От друга страна, бензинът и катранът/асфалтът могат да причинят петна и следи върху боята, ако бъдат оставени да изсъхнат.

Последни новини

  • 13.03.2025
  • /
  • Новини

Honda има дълга и богата история във Формула 1, като пуска първата си платформа през 1964 г. – RA271. Оттогава насам японската компания се утвърждава като премиер конструктор в сериите – макар че серията ѝ в никакъв случай не е непрекъсната. Всъщност Honda се оттегля от F1 не по-малко от четири пъти: 1968 г., 1992 г., 2008 г. и 2021 г. Така се създадоха четири различни епохи в програмата на Honda във Формула 1, като всяка от тях приключваше по различни причини. Нека разгледаме последната от тези ери, която приключи през 2021 г., и какво планира да направи Honda, когато се завърне през 2026 г. Краткият отговор на въпроса защо Honda напусна през 2021 г. е свързан с въглеродната неутралност и алтернативните горива. Honda заяви желание да постигне въглеродна неутралност, с целеви срок за електрификация до 2030 г., и се оттегли от Формула 1, за да вложи повече от ресурсите […]

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg