• 15.12.2024
  • /
  • Полезно

Как да почистваме и поддържаме матовата боя за кола

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Как да почистваме и поддържаме матовата боя за кола

Матовите покрития са толкова лесни за поддържане, колкото и обикновената боя за автомобили. Разликата е в продуктите, които се използват при миене или запечатване на покритието. Когато почиствате матова или сатенена боя, трикът е да избягвате използването на продукти за гланцови покрития. Причината е, че конвенционалните продукти за почистване на автомобили съдържат добавки като восъци и вещества на силиконова основа, които биха могли да доведат до появата на грозни зацапвания и петна върху покритието.

Първоначално всичко това може да звучи тромаво, но матовата боя е по-лесна за поддържане и при правилно третиране може да бъде също толкова трайна и устойчива на атмосферни влияния, колкото и лъскавата безцветна боя. За разлика от последната, матовата боя не изисква периодична корекция на боята, ваксиране или полиране и всичко това е така, защото сатенените покрития са устойчиви на следи от завихряне, космени драскотини и други несъвършенства.

Що се отнася до издръжливостта, матовата боя има слой безцветен лак, но защитното покритие се различава от това, което магазините за бои използват за гланцови покрития. При матовата боя се използва микрогруб безцветен слой, който разсейва светлината и прави покритието да изглежда плоско или матово. Независимо от това, митът за издръжливостта на матовата боя е неоснователен. Нещо повече, грубият безцветен лак е по-дълготраен, тъй като матовата боя не се нуждае от комбиниране или полиране, при което се отстранява слой безцветен лак, за да се възстанови лъскавата повърхност.

Как да измиете боя за кола с матово покритие

Стъпките за измиване на матова боя не се различават от тези за почистване на автомобил с гланцова боя. Използването на метода на ръчно измиване с две кофи все още е за предпочитане пред автоматичните автомивки, които могат да нанесат повече вреда, отколкото полза. Но вместо да използвате обикновен автомобилен шампоан, матовата боя изисква сапун за автомивка, разработен специално за матови покрития.

Продукти като сапуна за измиване на автомобили Chemical Guys Meticulous Matte Car Wash Soap или препарата за измиване на тяло Dr.Beasley’s Premium Matte Body Wash имат балансирани по рН формули, които не съдържат парафини, восъци, силикони или пълнители, което ги прави отлични за измиване и почистване на матова боя. Разтворете течния почистващ препарат в кофа с чиста вода и измийте автомобила от горе до долу, като използвате микрофибърна кърпа за миене, ръкавица за миене или автомобилна гъба.

Почиствайте всеки панел на каросерията с леки движения напред-назад и избягвайте да търкате прекалено силно повърхността, за да отстраните упорити замърсявания или петна – с това ще се занимаем по-късно. Изплакнете целия автомобил с чиста вода, за да отстраните всички следи от сапун, мехурчета или пяна върху покритието.

Как да защитим матовата боя

Гланцираната и сатенената боя се нуждаят от периодично ваксиране, за да запазят външния си вид като нов. От друга страна, матовата боя също се нуждае от защитен слой, но не и от восък. Вместо това е необходимо специфично за матовата боя керамично покритие, което да запечата матовото покритие и да го предпази от замърсяване, петна, замърсители и прекомерно излагане на UV лъчи. Матовото покритие за керамична боя на д-р Бийзли е лесно за използване и предлага целогодишна защита. Нанася се лесно след изплакване на боята и оставя след себе си хидрофобно покритие, което отблъсква водата и мръсотията, като помага на матовото покритие на автомобила ви да изглежда като ново за по-дълго време.

Защитата издържа до цяла година за ежедневно шофирани автомобили, докато гаражните кралици могат да очакват до три години хидрофобна защита с едно нанасяне. Изстискайте няколко капки от продукта върху апликаторния тампон и внимателно нанесете върху мократа матова боя с малки кръгови движения. Повърхността трябва да е влажна преди нанасяне, за предпочитане след изплакване на автомобила. Последната стъпка е да отстраните излишъка с помощта на микрофибърна кърпа за подсушаване веднага след нанасянето му.

Как да премахнете петна и птичи изпражнения от матова боя

Матовото покритие на боята ще ви помогне да защитите автомобила си от мръсотия, асфалт, катран, птичи изпражнения и други замърсители, но ако има леки дефекти по повърхността и петна, които остават след измиване, ще ви трябват още няколко специфични за матовата боя почистващи продукта в арсенала ви.

Почистващият препарат за матова боя на д-р Бийзли е безопасен за всички матови, сатенени и гланцови бои и може да помогне за отстраняването на замърсявания, като запечени птичи изпражнения, засъхнали насекоми, пътен катран и дървесен сок, и то без тежко търкане или смазване с лакти. Напръскайте продукта директно върху засегнатия участък, изчакайте 10 до 15 секунди и го избършете с чиста микрофибърна кърпа.

Междувременно Matte Final Finish на Dr. Beasley е отличен почистващ и защитен препарат, който действа върху матова боя, матови фолиа и матови филми за защита на боята (PPF). Той отстранява леки замърсявания като пръстови отпечатъци и водни петна, за да поддържа покритието като ново. Също така е идеален почистващ препарат за отстраняване на замърсявания по време на път, като помага за отстраняване на пресни замърсявания, за да се предотврати появата на петна. Напръскайте продукта директно върху замърсеното място и го избършете с помощта на микрофибърна кърпа.

Последни новини

  • 13.03.2025
  • /
  • Новини

Honda има дълга и богата история във Формула 1, като пуска първата си платформа през 1964 г. – RA271. Оттогава насам японската компания се утвърждава като премиер конструктор в сериите – макар че серията ѝ в никакъв случай не е непрекъсната. Всъщност Honda се оттегля от F1 не по-малко от четири пъти: 1968 г., 1992 г., 2008 г. и 2021 г. Така се създадоха четири различни епохи в програмата на Honda във Формула 1, като всяка от тях приключваше по различни причини. Нека разгледаме последната от тези ери, която приключи през 2021 г., и какво планира да направи Honda, когато се завърне през 2026 г. Краткият отговор на въпроса защо Honda напусна през 2021 г. е свързан с въглеродната неутралност и алтернативните горива. Honda заяви желание да постигне въглеродна неутралност, с целеви срок за електрификация до 2030 г., и се оттегли от Формула 1, за да вложи повече от ресурсите […]

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg