• 03.12.2024
  • /
  • Електромобили

Дръзкият и нахален нов автомобил на Jaguar е перфектната концепция

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Дръзкият и нахален нов автомобил на Jaguar е перфектната концепция

Jaguar подготвя така необходимото си преосмисляне и ако сте си мислили, че британският автомобилен производител ще играе на сигурно, може би ще искате да седнете, преди да разгледате новата концепция Jaguar Type 00. Представено днес на Седмицата на изкуствата в Маями, изцяло електрическото купе е голям, смел и несъмнено противоречив шамар в лицето на традиционализма.

Името, което се произнася „Type Zero Zero“, вероятно е най-ясната препратка към старите автомобили Jaguar. Първото Zero е препратка към неговото изцяло електрическо задвижване с нулеви емисии, което ще разчита на напълно нова електрическа архитектура Jaguar Electrical Architecture (JEA). Второто е препратка към ролята му в основата на един нов (и надяваме се печеливш) Jaguar.

Може да се каже, че реакцията на съобщението за промяна на марката на Jaguar през ноември не беше всеобщо положителна. Новото лого на автомобилния производител, придружено от моден рекламен клип, предизвика объркване сред някои и откровена ярост сред други. Това, което не може да се отрече обаче, е, че то беше ефективно, за да вкара автомобилната компания в заглавията на вестниците.

Голям и без задръжки

Дръзкият и нахален нов автомобил на Jaguar е перфектната концепция 2

Същото несъмнено важи и за Jaguar Type 00 и ако реакциите на изтеклите по-рано екстериорни изображения са нещо, което може да се каже, че не всички са напълно запознати със смисъла на концептуалния автомобил. Подобно на най-добрите подобни образци от породата, почти бруталисткото купе предвижда напълно нов, предизвикателен дизайнерски език. Type 00 не е просто еволюция на настоящата застаряваща и слабо продавана гама на Jaguar, а флиртува с нов силует и нова палитра от материали в търсене на нова интерпретация на модерния лукс.

Отвън това означава преосмисляне на бъдещето на Jaguar на празен лист хартия. Към новото лого се присъединява познатата котка „скачач“ и е нанесено върху затъпени повърхности, неподправени с ненужни детайли. Намеците за ар деко в тесните светлини отпред и отзад, заедно със смелите скулптурни линии, се нареждат до задната врата без стъкло и панорамния стъклен покрив, който е завършен така, че да се слива с каросерията.

Jaguar е подготвил двойка автомобили Type 00 за Маями – единият с цвят Satin Rhondon Rose в знак на уважение към пастелната архитектура на американския град, а другият с цвят Inception Silver Blue, който е свързан с британското наследство на автомобилния производител. Така или иначе, не малка част от чара се крие в детайлите, като например гравираните от Jaguar месингови вложки при вратите тип „пеперуда“, които се отварят, за да разкрият страничните камери.

Интериор, заимстван от луксозната архитектура

Дръзкият и нахален нов автомобил на Jaguar е перфектната концепция 3

Това е голям автомобил – колелата са с диаметър 23 инча, което съвпада с тези на Rolls-Royce Spectre – и въпреки че дългият капак заема голяма част от този мащаб, интериорът е достатъчно просторен. Месингов гръбнак, дълъг почти 11 фута, преминава по дължината на купето – един от няколкото съответстващи детайла, които обрамчват травертиновия камък и текстила от вълнена смес, които по-често могат да се очакват в луксозни домове.

Орнаментираният покрив е проектиран така, че да хвърля интересни сенки върху тези материали, а технологиите – като двойните широкоекранни дисплеи на таблото за управление – се скриват от погледа, когато не са необходими. Зоните за съхранение също разчитат на задвижвани врати, което гарантира, че изчистените линии не се нарушават.

Той със сигурност не прилича на лек електрически автомобил (макар че не е и Spectre, който все още може да стигне от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди) и Jaguar не съобщава подробности за производителността или задвижването на новия JEA.

За обсъждане, а не за производство

Дръзкият и нахален нов автомобил на Jaguar е перфектната концепция 4

Концепцията за дизайн, разбира се, не е предназначена да отговори на всички въпроси, свързани с техниката и производителността. Нито пък е предназначена да задоволи всички. Вместо това той е маршрут, който предизвиква дискусия, и на тази основа Type 00 – а всъщност и цялата промяна на марката Jaguar – е огромен успех.

Не е ясно колко от хората, които осъждат новото лого и не са почитатели на новата електрическа естетика, всъщност са притежавали някога Jaguar в миналото – или биха си купили такъв в бъдеще. И все пак, факт е, че Jaguar се върна към дискусиите, което е повече, отколкото може да се каже за безпаметни модели като F-Pace и XF, които в момента са на щандовете на дилърите.

По-големият въпрос е дали Jaguar ще успее да задържи тази инерция до появата на реален сериен автомобил. За това – напълно електрически GT с четири врати, който Jaguar очаква да измине до 700 километра с пълна батерия (по цикъла на EPA), да поддържа бързо зареждане до 300 километра за 15 минути и всичко това с обещание за премиум цена, която да изстреля автомобилния производител в ешелоните на луксозните автомобили – ще трябва да почакаме до края на 2025 г.

Дръзкият и нахален нов автомобил на Jaguar е перфектната концепция 5

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg