• 26.11.2024
  • /
  • Електромобили

CyberCab на Tesla изглежда още по-лоша идея на живо

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
CyberCab на Tesla изглежда още по-лоша идея на живо

След години изпълнени с неизпълнени обещания, отложени събития за стартиране и празни уверения от страна на Tesla за техните автомобили, техните възможности и това, което е постижимо с функции като „Autopilot“, аз станах доста скептичен към марката. Помните ли, когато казаха, че роботакситата ще бъдат на пътя след година – през 2019 г.? Аз помня. Сега е 2024 г. (а 2025 бързо наближава) и това все още не е реалност.

Това е само една от многото преувеличени истории за бъдещето на компанията и нейните автомобили, но продуктите им в реалния свят също не успяват да впечатлят. Лошо качество на боята, зле подравнени панели, разпадащи се вътрешни панели и неработещи екрани в централната конзола ме оставиха разочарован от изживяването с автомобилите на Tesla.

През годините съм карал и тествал редица модели на Tesla, нито един от които не оправдаваше очакванията, създадени от техните представяния, а някои дори не успяха да функционират добре като обикновено средство за транспорт. Вече говорихме за това как Cybercab е просто дим и огледала, но днешното ми виждане на живо на модела на автомобилното изложение в Лос Анджелис наистина затвърди убеждението ми колко лоша идея е Cybercab и колко малко вероятно е той да бъде реализиран навреме или успешно.

Липсва качество

Липсва качество

Tesla твърди, че Cybercab ще има сравнително ниска цена – под $30,000 (твърдение, на което ще повярвам, когато го видя). Но дори и на тази цена бих очаквал повече от качеството на изработка. Това все още е далеч от производствен автомобил, но все пак трябва да демонстрира визията на Tesla, а боята или покритието на Cybercab (трудно е да се каже кое от двете) изглежда така, сякаш е нанесено с аерозол Krylon от Home Depot. Матово-златистият цвят изглежда евтин от почти всеки ъгъл.

Надявам се интериорът да бъде преработен, преди автомобилът да започне да превозва пътници: седалките изглеждат плоски, неудобни и почти напълно лишени от странична опора. Няма видими настройки за ъгъла или местоположението на седалките, така че пътникът остава седнал изправен и неудобен, далеч от централния екран. На практика седалките приличат на паркска пейка, обвита с нискокачествен винил. Винаги съм бил доста снизходителен към предварително произведените автомобили, но се надявам Tesla да повиши стандарта, преди тези да излязат в продажба. С тяхната репутация обаче това може да е напразна надежда.

Липсата на волан е обезпокоителна

Липсата на волан е обезпокоителна

Освен ниското качество на изработка, липсващият волан е все още смущаващ. Разбира се, Tesla вероятно спестява пари от части, като премахва елементи като волан и педали (и всички свързани механизми), което вероятно е част от ценовото предимство за потребителите, но каква е истинската цена? Не вярвам, че Cybercab ще може самостоятелно да се движи в непозната и предизвикателна пътна обстановка, така че има голяма вероятност да бъда оставен на пътя, ако притежавам такъв автомобил.

С няколко съобщени инцидента и федерални разследвания около техните помощни системи за водача е ясно за мен, че Tesla все още не е усвоила трето ниво на автономност, камо ли четвърто ниво, което вече започва да се счита за истинско „самоуправление“. И докато това не бъде напълно усъвършенствано, няма да повярвам, че са готови да внедрят автомобили от четвърто ниво по улиците – автомобили като този, изцяло без волани и педали.

Какво става с конфигурацията на седалките и вратите?

Какво става с конфигурацията на седалките и вратите

Това вече е споменавано, но си струва да се повтори: каква е ползата от такси само с две седалки? Разбира се, много таксита предлагат само задните седалки за пътниците, но дори най-старите Crown Victorias в Ню Йорк имат пейка отзад, достатъчно голяма за трима души. Повечето приложения за споделяне на пътувания предлагат по-големи автомобили за групови пътувания (в момента имам няколко опции за три реда седалки на телефона си) или поне възможност за използване на предната пътническа седалка. Но в Tesla няма нито предна, нито задна част, само един ред неудовлетворителни седалки.

А сега за вратите. Помните ли ужасните Falcon Wing врати на Model X? Дори Мъск призна, че те са лоша идея. Вратите тип „пеперуда“ на Cybercab са почти същите. Врати, които се отварят в широка хоризонтална дъга, ще изискват много пространство. Ако дестинацията ви има тесен паркинг или оживена улица при пристигане, може да мине известно време, преди да имате достатъчно място за отваряне на големите „пеперудени“ врати. Паркирането също ще е проблем в тесни гаражи. Изглежда, че никой не е помислил за тези реални проблеми, преди да сложи врати „пеперуда“ на кола, предназначена за някакво фиктивно автономно бъдеще.

Тъй като няма реални доказателства, че Cybercab (или напълно функционална, без надзор версия на Full Self-Driving) ще бъде пуснат скоро, Tesla има време да коригира всички тези дизайнерски проблеми. Все пак няма да ме видите да затаявам дъх за този момент.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg