• 11.12.2024
  • /
  • Новини

Aston Martin най-накрая разкрива Valhalla 2025, и няма да спести никакви детайли (ГАЛЕРИЯ)

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор

Плановете за електрификация на Aston Martin може и да са се сблъскали с пазарната реалност, но хибридните суперкари на компанията най-сетне са близо до осъществяване. Британският производител на автомобили обяви днес, че суперексклузивният Aston Martin Valhalla ще бъде доставен през втората половина на 2025 г. за късметлиите, сред които са само 999 купувачи, успели да си осигурят бройка. С наследствена ДНК от хиперкара Valkyrie и инженерна експертиза, извлечена от екипа на Aston Martin във Формула 1, Valhalla вече е наличен за персонализирани поръчки чрез конфигурационната платформа „Q by Aston Martin“.

Като първият plug-in хибрид на марката, този суперкар с централен двигател комбинира мощта на 4.0-литров V8 двигател с два турбокомпресора и плосък колянов вал с електрическа задвижваща система, която също така предлага възможност за изцяло електрическо задвижване – първа за марката. Освен това, Valhalla е първият модел на компанията, който разчита на преработена 8-степенна трансмисия с двоен съединител (DCT), включваща иновации като регенеративно спиране, което превръща кинетичната енергия при спиране в допълнителна мощност за електрическата батерия.

Двигателят с вътрешно горене от 816 к.с. осигурява най-високия специфичен изход на литър, постигнат досега от Aston Martin, което позволява на автомобила да достигне максимална скорост от 217 349 км/ч., ограничена електронно, и ускорение от 0-100 км/ч за само 2.5 секунди. Тези характеристики се равняват на V12 версията на Valkyrie, която постави нов рекорд на пистата Силвърстоун по-рано тази година. Автомобилът предлага и изцяло електрически режим на движение, с максимална скорост от 80 129 км/ч. и пробег над 8 13 км. с пълно зареждане.

Иновации, които си струва да се чакат

Карбоновата архитектура на Valhalla и алуминиевите подрамки използват технологии, вдъхновени от Формула 1, като автоклавен процес, включващ вътрешни амортисьори и специализирани отвори за въздушен поток в предния калник за управление на налягането и съпротивлението. Спирачната система, специално разработена за Valhalla, е най-голямата, поставяна някога в спортен автомобил на Aston Martin. Тя използва технологията „спиране чрез жица“ за повишена прецизност и мощност, а дисковете от въглеродно-керамичен материал (CCB) са по-леки и издръжливи.

Регенеративното спиране, описано по-горе, функционира в хибриден режим с електрическите мотори, които са три – два отпред и един отзад. Спирачната система е интегрирана и със системата за векторно разпределение на въртящия момент (Torque Vectoring), която задвижва предните електрически мотори. Aston Martin също така предлага система за електрическо разпределение на задвижването на всички колела (E-AWDD), която анализира границите на сцепление на гумите, комбинира ги с инерционни измервания и автоматично регулира въртящия момент спрямо условията на пътя.

В областта на аеродинамиката Aston Martin е създала специално предно крило за Valhalla, което регулира въздушния поток и аеродинамичното притискане, докато електронно контролираното задно крило изпълнява и функция на въздушна спирачка, като увеличава съпротивлението. Още една особеност на шасито са диедралните врати, които включват вградени въздушни дефлектори за подпомагане на въздушния поток. Ще има два различни дизайна на джантите, както и „безкрайни възможности за персонализиране“ чрез конфигуратора „Q by Aston Martin“ – препратка към едноименния герой, главен технологичен изобретател в измислената вселена на Джеймс Бонд. Не е изненадващо, че автомобилът се появи във филма „Смъртта може да почака“ през 2021 г.

Докато Aston Martin все още не обявява цена за Valhalla, е трудно да си представим, че суперкар от ограничена серия като този ще струва по-малко от 1 милион долара.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg