• 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

4 изненадващо бързи автомобила с двуцилиндрови двигатели

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
4 изненадващо бързи автомобила с двуцилиндрови двигатели

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля.

Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 до 100, които биха могли да опушат базовите версии на по-старите Camaro – и са много по-лесни за паркиране след това.

BMW i3

BMW i3

През 2014 г. BMW представи първия си изцяло електрически компактен автомобил – i3. Баварците представиха и един вид хибрид. За разлика от повечето хибриди, при които две различни системи задвижват колелата, BMW запази предпоставката за първо електрическо задвижване на автомобила, като изобщо не свърза бензиновия двигател със силовия тракт. Моделът i3 използва двуцилиндров двувалов двигател с работен обем 650 куб. см и мощност 38 к.с. като удължител на пробега. Той прави това чрез презареждане на батерията.

Motor Trend изпробва базовия i3 с разширител на пробега за 2021 г. и установи, че той се движи от 0 до 60 км/ч за 7 секунди в сравнение с 6,6 секунди при версията без теглото на разширителя на пробега на борда. От Motor Trend отбелязват, че BMW е заявило, че i3 с разширител на пробега трябва да ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,8 секунди. Оттогава производството на i3 е преустановено, но популярният градски автомобил лесно се намира втора ръка.

Fiat 500

Fiat 500

Серията Fiat 500 от второ поколение има електрически и бензинови двигатели, включително 900-кубиков двуцилиндров двигател с турбокомпресор, наречен TwinAir. Той не е базов двигател в новото Cinquecento и в ревюто си Джереми Кларксън отбелязва, че във Великобритания той струва допълнително 1000 паунда. Това не беше най-бързият автомобил с двуцилиндров двигател в епохата, но привличаше голямо внимание с необичайния си паралелен двуцилиндров двигател. TwinAir, както е известен двигателят, първоначално произвежда 85 к.с., а след това се напомпва до 104 к.с. като част от фейслифта през 2011 г. По-новият двигател задвижва 500 от 0 до 100 километра в час за 10 секунди.

Кларксън се възторгваше от по-ранната версия на двигателя TwinAir и от това, че той е уникален с това, че няма разпределителен вал, а използва изпускателните клапани за задвижване на всмукателните клапани. AutoExpress също похвали нотките на двигателя при по-високи обороти. Fiat 500 от трето поколение ще се завърне в САЩ през 2026 г., но двуцилиндровият двигател няма да се появи. Вместо това най-малкият предвиден двигател е 1,5-литров, трицилиндров двигател.

Alfa Romeo MiTo

Alfa Romeo MiTo

Alfa Romeo и Fiat имат обща компания майка, Stellantis, така че за Alfa беше лесно да придобие двигателя TwinAir за свои собствени цели. MiTo, който дебютира през 2008 г., така и не се появи в САЩ, но като се има предвид, че Fiat почти не продаде Fiat 500 по време на дебюта си в САЩ, изглежда е имало малък апетит за малки италиански спортни автомобили с малки двигатели. Други модели на Alfa Romeo бяха изпратени в САЩ, като Stelvio и Giuletta, така че ако бяха решили, инфраструктурата беше налице.

MiTo се предлагаше с различни двигатели, но TwinAir беше твърде малък за тази цел. Джереми Кларксън все пак хареса двигателя, с който преди това се беше сблъскал при тестовото шофиране на новия Fiat 500. В Alfa обаче TwinAir не беше в неговата лига и Кларксън съобщава, че след първоначалния скок на мощността ускорението в най-добрия случай щеше да бъде неубедително. Въпреки това времето от 0 до 60 все още е малко над 12 секунди. Той е бавен, но не е бавен Citroen 2CV.

Volkswagen XL1

Volkswagen XL1

Fiat 500 е симпатичен, BMW i3 е футуристичен, а Alpha Romeo MiTo изглежда като малък, спортен автомобил. Но автомобилите с двуцилиндрови двигатели направиха още един завой през 2010 г. с Volkswagen XL1. Това е автомобил, който нарекохме един от десетте най-странни автомобила, произведени през 2010-те години. Той е и един от най-икономичните автомобили в историята – 261 mpg. Необичайният автомобил можеше да превозва двама възрастни, но те седяха на една линия, а не напречно, което позволи на Volkswagen да рационализира автомобила.

Необичайната конфигурация на автомобила не спира дотук. Той се задвижваше от двуцилиндров турбодизел с работен обем 800 куб. см, който генерираше 48 к.с. От Volkswagen твърдяха, че автомобилът може да измине над 30 километра на батерия и над 300 километра общо, като в същото време достига максимална скорост от почти 160 километра в час и време от 0 до 100 километра в час от 11,5 секунди. Компанията наистина направи 250 екземпляра от автомобила, за да го нарече сериен, а не тестов автомобил.

Последни новини

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

  • 01.03.2025
  • /
  • Полезно

В един средностатистически четирицилиндров двигател, работещ с 1500 оборота в минута, всяка секунда се извършват 50 експлозии за преобразуване на химическата енергия от горивото в механична енергия, която движи автомобила. Тъй като двигателите с вътрешно горене са подложени на огромни натоварвания от високото налягане и температурите на тези експлозии, моторното масло изпълнява много важни функции, които спомагат за ефективната работа на двигателя. Маслото основно служи като смазка, топлоносител и уплътнител, който запълва всички празнини и несъвършенства между движещите се части на двигателя, което спомага за поддържане на компресията. Поради начина, по който се използва, маслото в двигателя в крайна сметка се влошава, като се замърсява с метални частици, утайки и вода, което намалява неговата ефективност и качество. За да подпомогне поддържането на неговата чистота, масленият филтър е важен компонент в двигателя, който отстранява натрупаната мръсотия и други замърсители. Маслените филтри работят, като маслото се изпомпва през филтърната среда, където се […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg