• 13.01.2025
  • /
  • Новини

Новият Ford Mustang RTR обещава магията на дрифт автомобил с бюджет за EcoBoost

Picture of Румен Георгиев
Румен Георгиев
Главен редактор
Новият Ford Mustang RTR обещава магията на дрифт автомобил с бюджет за EcoBoost

Автомобилното изложение в Детройт през 2025 г., което ще се проведе от 10 до 20 януари, ще включва над 20 атракции, изложби, представяния и събития за автомобилните ентусиасти. Очаква се повече от 30 големи автомобилни марки да покажат най-новите си автомобили и технологии и, естествено, Ford е сред тях. Базираната в Детройт компания прави премиера на новия си вариант Mustang RTR („Ready to Rock“) – високоефективна версия на Mustang EcoBoost, разработена в партньорство с RTR Vehicles. Описван като „най-вълнуващия Mustang с турбокомпресор, фокусиран върху ентусиастите“, новият Mustang RTR споделя части за изпълнение с Mustang Dark Horse и използва опита на RTR в шампионата Formula Drift.

Това е едва вторият случай в историята на Mustang, в който Ford работи с външен партньор, за да разработи модел с висока производителност, предлаган директно от завода. Mustang R-Spec беше първият на австралийския пазар, който беше произведен в партньорство с Herrod Performance за моделна година 2020.

„От Mustang GTD през Mustang Dark Horse до новия Mustang RTR – за всеки фен и клиент на Mustang има високоефективно пони. Екипът на RTR има толкова много страст и опит на пистата и извън нея, че си партнираме, за да разработим най-вълнуващия, фокусиран върху ентусиастите EcoBoost Mustang досега“, каза в изявление Джим Баумбик, вицепрезидент на Ford Product Development.

Какво знаем за новия Ford Mustang RTR

Какво знаем за новия Ford Mustang RTR

Новият Mustang RTR на Ford все още се разработва и засега не е ясно кога ще се появи по пътищата на САЩ. Компанията обаче вече разкри някои доста интригуващи подробности, които със сигурност ще впечатлят автомобилните ентусиасти, интересуващи се от високоефективния кон.

С уникална каросерия, вдъхновена от военноморския камуфлаж, новият Ford Mustang RTR се отличава с характерния стил на RTR, включително спирачни апарати Hyper Lime Brembo и спойлер на пиедестала. Изглежда, че автомобилът ще има 10-степенна автоматична трансмисия и ще разполага с познатото от Mustang EcoBoost задвижване, включващо 2,3-литров турбо 4-цилиндров двигател, способен да генерира 315 конски сили. Засега не са разкрити никакви съществени промени или подобрения извън това.

Според президента и основател на RTR Вон Гитин младши това е „най-вълнуващият Mustang с турбокомпресор в историята“.

„Този Mustang RTR е чисто и достъпно забавление, с много подобрения, включително компонентите на Mustang Dark Horse, почти перфектното разпределение на теглото на Mustang EcoBoost и характерния стил на RTR, той е готов за дрифт, драг състезания, пътуване по черни пътища или обикаляне на пистата за автокрос. Новият Mustang RTR е наистина готов за рок“, каза Гитин младши.

Колко ще струва новият Mustang RTR?

Колко ще струва новият Mustang RTR

Цената на новия Mustang RTR не е разкрита, но изявленията на Гитин младши и прессъобщението на Ford, което беше публикувано преди автомобилното изложение в Детройт през 2025 г., показват, че той ще бъде на разумна цена.

Освен това компанията заяви, че автомобилът „отваря вратичката за представяне на повече клиенти, особено на тези, които за пръв път влизат на писта“. За да поставим това в контекст, цената на стандартния Mustang EcoBoost от 2025 г. започва от 33 515 долара – което е значително по-достъпно от Mustang GT, чиято базова цена е 42 860 долара.

Мениджърът на марката Mustang Джо Белино засегна накратко и бъдещите планове на Ford, като предположи, че компанията ще продължи да се фокусира върху превръщането на високопроизводителните автомобили в по-достъпни и достъпни. „Ако това е свързано с бързо шофиране или забавление, Ford дава на клиентите на Mustang инструментите, за да го направят. От Drift Brake през Line Lock до Mustang Unleashed и новите функции, които ще се появят в Mustang RTR, Ford няма да спре да въвежда иновации в Mustang“, каза Белино.

Последни новини

  • 10.03.2025
  • /
  • Любопитно

Производителите на автомобилни двигатели имат своите модни тенденции: V-8, боксери и редови шестцилиндрови двигатели – всички те са привличали вниманието на публиката по едно или друго време. За известно време, особено през 2010 г., изглеждаше, че автомобилните двигатели стават сравнително малки, дори в по-големите автомобили. Двигатели като трицилиндровия Ford EcoBoost съществуват от години и все още се произвеждат. Дори двуцилиндровите двигатели, които по едно време се свързваха предимно с малките Fiats, преживяха възраждане. Новите технологии за впръскване на гориво и трансмисия, както и интелигентната конструкция на двигателя, спомогнаха за подобряване на работата на малките двигатели. Дори революцията на електрическите автомобили е изиграла своята роля. Въпреки че в момента в САЩ не се внасят двуцилиндрови автомобили, на американския пазар има много употребявани автомобили със сравнително късен модел. Други се срещат само в чужбина. Докато в света има някои невероятно бавни автомобили с малък двигател, други се появяват с времена от 0 […]

  • 07.03.2025
  • /
  • Любопитно

Мисията на Lucid Motors е не просто да създаде най-добрия електрически автомобил на пътя, а най-добрия автомобил – и точка. Революцията на електрическите превозни средства е свързана с компромиси; да се пътува по-далеч без чести спирания на претъпкани станции за зареждане означава да се добавят повече батерии, което утежнява автомобила. Ако искате вашият електромобил да работи като Porsche, трябва да жертвате лукса, комфорта, пъргавината или простора. От Lucid обаче твърдят, че при техните автомобили не се налага да правите компромиси с нищо. Lucid стартира през 2007 г. като компания със седалище в Нюарк, Калифорния, наречена Atieva. Тя е създадена от Бернард Це (бивш вицепрезидент/член на борда на директорите на Tesla) и предприемача Сам Уенг с цел разработване на технология за батерии за електрически автомобили. и ще продължи да доставя батерии за състезателните серии Formula E. През 2016 г. Atieva се превърна в Lucid, а през 2018 г. получи инвестиция от […]

  • 05.03.2025
  • /
  • Електромобили

Изминаха повече от пет години, откакто Volkswagen спря да произвежда своя емблематичен, класически малък автомобил Volkswagen Beetle. Въпреки че оттогава насам се носят слухове за евентуално завръщане на автомобила, Volkswagen винаги е отричал подобна възможност. С нарастването на популярността на електромобилите се появиха и слухове за възможността за създаване на Beetle с електрическа батерия. Дори и евентуалното възраждане на марката Beetle да виси на косъм, това, което Volkswagen потвърди преди няколко седмици, беше, че работи по електромобил от начално ниво. С целева цена от около 20 000 евро (~21 500 щатски долара), този предстоящ електромобил – поне в духа си – изглежда има това, което би било необходимо на Volkswagen, за да се пребори с настъплението на достъпните и висококачествени електромобили, произведени в Китай. На 5 март 2025 г., точно един месец след последната закачка с автомобила, Volkswagen най-накрая разкри визията си за достъпен електрически автомобил. Германският автомобилен производител нарича […]

  • 04.03.2025
  • /
  • Любопитно

За Lexus LFA често се говори със страхопочитание и респект – в крайна сметка това беше ореолът на Lexus, при това с много ограничена производствена серия от едва 500 бройки. Това го превръща в рядка гледка, а безкомпромисното му разработване означава, че това е най-доброто, което Toyota може да направи. Това обаче означаваше също, че от първия прототип през 2003 г. до старта на производството през 2010 г. на компанията бяха необходими седем години. Това е безумно дълъг период от време за който и да е модел автомобил и е едно от нещата, които трябва да знаете за LFA. Въпреки че Toyota положи всички усилия, за да направи LFA възможно най-съвършен, за съжаление той не се продава твърде добре. Въпреки че производството му беше ограничено, на компанията ѝ отне няколко години, за да изчисти наличностите си. Тъй като никой не купуваше този скъп суперавтомобил, Lexus реши да прекрати производството на […]

© 2025 AUTODIR.bg - Новини, тестове и ревюта за автомобили.
Уеб дизайн от HEXTECH.bg | Част от медийна мрежа HEXMEDIA.bg